חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרואסון אסאדו מפורק וחלאתי הבית: חלאתי פתחו במחנה יהודה והמנות כבשו את השוק

חלאתי

אחרי שעברו הסבת מקצוע בעקבות משבר הקורונה והקימו בביתם עסק קטן ומצליח של אפיית חלות, בני הזוג אמרי משה ותאיר גרתי פתחו את הסניף השני שלהם בשוק מחנה יהודה בירושלים. מי שנכנס השבוע לשוק לא יכול היה לפספס את התור הארוך למנת ׳קרואסון אסאדו מפורק׳ שכבש את החך של הלקוחות.

בעקבות משבר הקורונה, בני הזוג אמרי משה, בן ה-24, ותאיר גרתי, בת ה-23, מצאו את עצמם ללא פרנסה. אמרי עבד כמחסנאי של שיווק והפצה לפיצוציות ותאיר עבדה כמדריכה בכפר לנוער בסיכון, עד שהשניים הוצאו לחל“ת. הם החליטו לנצל את האבטלה שנכפתה עליהם, כדי להקים עסק של אפיית חלות בביתם שבמושב אורה הסמוך לירושלים.

חלאתי
צילום: עדן מור יוסף

לאמרי לא היה כל רקע בבישול ואפייה, אך תאיר תמיד נהנתה לאפות והחליטה להפוך את התחביב למקצוע: "לא רצינו לשבת בבית ללא מעש וחשבנו לעצמנו איך להפיק את המירב מתקופת הקורונה המאתגרת.

לאמרי ולי יש אהבה גדולה לאוכל ואנחנו מגיעים מבתים מסורתיים, אז החלטנו לאפות ביחד חלות ולמכור אותן לתושבי הסביבה באמצעות משלוחים עד הבית. לא האמנו שהחלות שלנו יהפכו לכל כך פופולריות ושכל כך הרבה אנשים יאהבו אותן".

החלות של "חלאתי" הפכו במהרה לשם דבר בירושלים וסביבתה, בזכות הייחוד שלהן: מדובר בחלות טריות העשויות בעבודת יד ובתוכן שניצל, חציל ומטבוחה העשויה לפי מתכון מסורתי המגיע מבית סבתה של תאיר. חלאתי הפכו את החלה החגיגית לארוחה משביעה וטעימה.

"אנשים רגילים לאכול חלות רק בשבתות ואנחנו מוכיחים שאפשר לאכול חלות בכל ימות השבוע. החלה שלנו כוללת מרכיבים טעימים במיוחד  – שניצל, חציל מטבוחה, ולכן היא זכתה להצלחה כל כך גדולה. בנוסף, אנחנו מעניקים יחס אישי ומבחינתו כל לקוח הוא כמו משפחה".

בראשון שעבר "חלאתי" בירכו על המוגמר כשהגשימו חלום ופתחו את העסק השני שלהם בשוק מחנה יהודה: "אנחנו מאוד אוהבים את המקום ורוצים שיותר ויותר אנשים ייהנו מהחלות שלנו".

הדבר הראשון שעשו בני הזוג אחרי פתיחת העסק היה להציב שלט גדול בכניסה שכותרתו הייתה: ״במקום חשבון קבלו חיבוק וחיזוק״ ובו נכתב כי בשל הלחימה שפגעה בעיקר באזור הדרום וישובי עוטף עזה, כלל תושבי הדרום ועוטף עזה שיגיעו אליהם יהנו מחלה אישית ושתייה ללא תשלום. השלט עלה גם לרשתות החברתיות ועשרות אנשים הגיעו בעקבותיו.

לתפריט המצומצם שכלל את חלה אישית עם שניצל, מטבוחה ופלפל חריף, ׳חלאתי הבית׳, במחיר 45 ש״ח, צ׳יפס רגיל/צ׳יפס בטטה/טבעות בצל במחיר 15 ש״ח, הצטרפו חלאתי אסאדו מפורק׳, חלת אסאדו, במחיר 49 ש״ח ומנה אחת שהפכה למנת דגל מבוקשת ביותר: ״קרואסון אסאדו מפורק״ המורכבת מרוטב הבית, עלי בייבי, אסאדו מפורק, צנונית, ריבת בצל ונגיעות צ׳ימיצ׳ורי במחיר 39 ש״ח.

תאיר גרתי ואמרי משה אומרים: ״אחרי שנה של עבודה קשה ומהנה מהבית הצלחנו להגשים חלום ולפתוח את חלאתי בשוק מחנה יהודה. אנחנו נהנים לפגוש את הלקוחות שצברנו במשך השנה הזו פנים אל פנים ולרכוש לקוחות חדשים.

ברגע שהסתיים השיפוץ והיה תאריך פתיחה רשמי, שלחנו לכל האנשים שמכירים אותנו מהיום הראשוןֿ, מספקים עד לקוחות, כולם התרגשו איתנו והרגישו שהם חלק מהמקום.

הצלחנו להביא מודרניות משולבת עם עממיות ובזכות זה מגיעים אלינו מכל הגילים, נהנים ממאכלים משובחים, טריים שמוגשים עם הרבה חום ומהסיפור האישי שהוביל אותנו לפתוח את ׳חלאתי׳.

רבים מהלקוחות עוצרים לאכול ולשתות בירה קרה, ולמחרת חוזרים עם כמה חברים. ההחלטה שלנו להכניס לתפריט-קרואסון אסאדו מפורק, התבררה כבר ביומה הראשון כהצלחה אדירה כשלקוחות רבים המתינו בתור זמן רב כדי לאכול ממנה והחמיאו לנו מאוד".

ניתן לשבת במקום. שעות פתיחה – ימים א׳-ד׳: מהשעה 11:00 עד לשעה 23:00
יום ה׳: 11:00-01:00. יום ו׳: מהשעה 10:00 עד כשעתיים לפני כניסת שבת. כשרות: רבנות ירושלים, שניצל מהדרין.

חלאתי
צילום: עדן מור יוסף
אור ירוק: בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בשעות הלילה קרוב ל-900 צעירים – ירושלים היא העיר שבה הכי הרבה נפגעים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן