חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנציבות הוציאה צו: בניגוד לחוק – בירושלים מקווה נגיש אחד בלבד – ע.ירושלים: האחריות על השר לשירותי דת. השר לשירותי דת מתן כהנא: מתעלם

למרות שהחוק קובע שבעיר כמו ירושלים צריכים להיות לפחות 5 מקוואות נגישות לנשים הזקוקים לסיוע בהנגשת מקומות, ברחבי העיר יש מקווה נגיש אחד בלבד.

ארגון 'בצלמו', שקיבל פניות מנשים הזקוקות להנגשה חשף את הנושא ופנה במכתב לעיריית ירושלים במטרה להביא לנהגשת מקוואות נוספים ברחבי העיר, כמתחייב על פי החוק, במטרה לאפשר לנשים לקיים את המצווה החשובה.

מבצלמו נמסר כי: " החוק מתייחס אף לעניין מקוואות וקובע שעל כל מאה אלף תושבים בעיר (יהודים) חובה להנגיש לכל הפחות מינימום מקווה אחד.

חרף זאת לפי נתוני המשרד לשירותי דת, בכל ירושלים ישנו מקווה נגיש אחד והוא נמצא בשכונת מוסררה. .בעקבות תלונות רבות שקיבל מנכ"ל בצלמו שי גליק מנשים שחלקן אף עברו תאונה ובאופן זמני נזקקים לנגישות פנה גליק לראש העיר ולשר הדתות בדרישה לסדר מיידית הנגשה למקוואות".

במכתבו מציין גליק שחוסר הנגשה במקוואות הינו נושא קריטי ואינו מותרות ובנוסף מאיים גליק שככל שהנושא לא ייפתר הוא יפעל להטלת קנסות על העירייה בהתאם לחוק, ולטענתו נציבות שיויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות פתחה כבר בהליך הפרה מול העירייה.

לא ברור מה עשו חברי המועצה מהסיעות הדתיות והחרדיות בנושא, מה שכן ברור, שהתוצאה ברחבי העיר עגומה ולמעשה למרות הטענות על כך שהחרדים והדתיים נותנים את הטון, מסתבר שככל הנראה הנושא לא ממש העסיק אותם בשנים האחרונות.

ישיבה באולם המליאה, צילום ארכיון: דוברות עיריית ירושלים

מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נמסר: " לפי התקנות, על עיריית ירושלים להנגיש 5 מקוואות קיימים בהנגשה בסיסית (וזאת בנוסף למקוואות בהנגשה מלאה). עד כה טרם התקבלו רשימות מסודרות מעיריית ירושלים בנוגע למבנים אלו, וכן טרם נקבע אילו מקוואות יונגשו הנגשה מלאה. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות עומדת בקשר עם העירייה והמשרד לשירותי דת להסדרת הנושא, ערכה פיקוחים ואף הוציאה צו שנוגע בין היתר בסוגיה זו. הנציבות תמשיך בפעילות האכיפה בכל הכלים העומדים לרשותה".

בעיריית ירושלים זרקו את הכדור לעבר השר לשירותי דת ומסרו: " "על פי החוק, האחריות להנגשת מקוואות מוטלת על השר לשרותי דת ולא על הרשות המקומית.

עם זאת, עיריית ירושלים פועלת להנגשת מקוואות, לרווחת הציבור, ואף ביצעה סקר נגישות בכלל המקוואות בעיר, במטרה לעמוד על הצרכים הקיימים ולפעול להנגשתם. לציין כי בעיר יש מספר מקוואות מונגשים ובחודשים הקרובים יתווסף מקווה מונגש נוסף".

מלשכת השר לשירותי דת בחרו להתעלם ולא הגיבו לדברים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן