חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד הבריאות קבע: המרכזים הרפואיים של הדסה הם הטובים ביותר בארץ

פרופ' יורם וייס מנכ"ל הדסה בפועל

המרכזים הרפואיים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים זכו שניהם לציון המסכם הגבוה ביותר בדו"ח מדדי האיכות של משרד הבריאות, ואף הצטיינו בטיפול מהיר ביותר בחולים עם ארוע לבבי, בטיפול הראשוני בחדר המיון ובביצוע בדיקות מצילות חיים בחולים המפונים עם חשד לארוע מוחי.

פרופ׳ יורם וייס, המנכ״ל בפועל של המרכז הרפואי הדסה אמר: ״צוותי הדסה הוכיחו שוב, גם השנה, כי בעבודה קשה ומאומצת ניתן בהחלט להגיע לתוצאות מרשימות בתחומי הטיפול השונים, הנוגעים בכל שלבי החיים מינקות ועד זקנה, וזאת למרות שנים לא פשוטות שחווה המרכז הרפואי שלנו.

אנשינו המצויינים מכל הסקטורים והמחלקות בהדסה הר הצופים ובהדסה עין כרם, עושים לילות כימים למען מטופלי בית החולים הסומכים עלינו בקבלת טיפול איכותי ומסור והדבר ניכר בתוצאות שהוצגו היום.

הנתונים הגבוהים מראים שלמרות ההתמקדות בטיפול מיטבי במספר חולי הקורונה הגדול ביותר בישראל שאושפזו בהדסה לאורך כל המשבר והעומס שנוצר בבית החולים שלנו, הרי שגם הטיפול בחולים האחרים לא נפגע והמשיך להיות איכותי ומקצועי ביותר״.

בדו״ח מדדי האיכות אותו פרסם הבוקר משרד הבריאות, קיבלו שני בתי החולים של הדסה, את הציון הגבוה ביותר שמוענק למרכזים רפואיים – הציון 10, הן ברשימת בתי החולים הכלליים ומרכזי-העל עבור הדסה עין כרם והן ברשימת בתי החולים הקטנים עבור הר הצופים.

בין מדדי ההצטיינות של בית החולים: צנתור לבבי טיפולי דחוף, בחולים עם אוטם חד בלב – הליך אשר כמובן נחשב למציל חיים ובו עמדו שני בתי החולים של הדסה בהצלחה יתרה, וכך גם בבחינת הטיפול בסטטינים שניתן לאחר תסמונת לב כלילית חדה, על פי המלצת איגוד הקרדיולוגים בישראל במטרה למנוע אירועים לבביים חוזרים.

גם מקומה של רפואת המוח לא נפקד מן הדו״ח וכבית חולים המוביל בתחום צנתורי המוח, מציגה הדסה ציון גבוה בהחלט במדד הזמן הקריטי מרגע הגעת מטופל עם חשד לאירוע מוחי ועד לבירור מצבו באמצעות CT או MRI על מנת לקבוע באיזה סוג אירוע מדובר ולהתאים עבורו טיפול, זמן טיפול שהוא אף קצר יותר מהטווח שקבעה המדינה!

הציונים הגבוהים ניכרים גם באשר למהירות הטיפול במרכזים לרפואה דחופה – חדרי המיון. על פי הדו״ח, זמני ההמתנה מרגע הרישום בחדרי המיון ועד לביצוע בדיקה ראשונית ממיינת, "טריאז׳", אשר חשובה ביותר לקביעת חומרת מצבם של החולים, עומדים בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים על מספר דקות ספורות, לנוחיות המטופלים.

פרופ' יורם וייס מנכ"ל הדסה בפועל
צילום: אבי חיון

פרוייקט אוטו אוכל בירושלים יצא לדרך | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן