חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה במרכז הארץ נת"צ מיועדים גם לרכבים עם 2 נוסעים ומעלה ובכניסה לירושלים לא? תראו את תגובת העירייה

נהגים רבים רואים את נתיב התחבורה הציבורית בכניסה לעיר מכביש 1 פנוי דקות ארוכות מידי שעה בכל יום ומתקשים להבין מדוע לא מתאפשר להם לנסוע עליו גם אם יש ברכב יותר מ 2 נוסעים.

בראשון לציון לדוגמא, תיחמו את הנתיבים הציבוריים לשעות מסויימות במהלך היום בהם יש תנועה ערה של רכבים, וגם בשעות בהם בנתיבים מותרת הנסיעה רק לתחבורה ציבורית, ניתן לעלות עליהם במידה ויש יותר מ3 נוסעים ברכב, פרט לנהג.

גם באזור השרון ובדרכים השונות לכיוון תל אביב, קיימים נתיבי תחבורה ציבורית המאפשרים נסיעה גם לרכבים המוגדרים "קארפול", אולם בכניסה לירושלים הנסיעה כאמור מותרת רק לאוטובוסים, למרות שהנתיב פנוי דקות ארוכות מידי שעה.

עם זאת, בעיריית ירושלים מתעקשים שלא לאפשר לעת עתה נסיעה בנתיבים לרכבים פרטיים העונים להגדרת הקארפול ומוסרים בתגובה למערכת  'ירושלמים':

"השימוש בנתיבי התחבורה הציבורית לרכבים פרטיים המסיעים מספר נוסעים ברכב, מתאפשר בכפוף לקריטריונים תחבורתיים, הכוללים בין היתר את מספר כלי התחבורה הציבורית המשתמשים בנת"צ. כך, מתאפשרת הנסיעה לרכבים פרטיים בנת"צ גולדה מאיר, לכיוון כביש בגין. לציין כי עם סיום העבודות בנת"צ הכניסה לעיר בחודשים הקרובים, תיבחן הסוגיה בשיתוף משרד התחבורה".

רוצים לדעת כל מה שקורה בירושלים? להצטרפות לרשת עדכוני ירושלים לחצו כאן

הכניסה לעיר – גשר המיתרים בסגול, צילום ארכיון: אלי מנדלבאום / דוברות שלווה

ההפתעה שעיריית ירושלים השאירה לתושבי רח' מקור חיים – הלכו לישון בלילה ובבוקר כבר לא היתה חניה

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן