חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשבון מוגבל

חשבון מוגבל הוא אחת הצרות של כל אדם ומסב כאב ראש לא קטן. כאשר חשבון בנק מוגבל לא ניתן לבצע פעולות רבות בחשבון וכן אף דירוג האשראי יורד. המטרה העומדת מאחורי הגבלת חשבון היא להטיל סנקציה על החייב אשר משך כמות של שיקים כפי שנראה מיד ללא כיסוי או לחילופין נקלע להליכי חדלות פירעון והוטלה עליו הגבלה.

חשוב לזכור כי הגבלה על חשבון הבנק הינה סנקציה של ממש הפוגעת בחייב הרבה מעבר להגבלה עצמה ועלולה אף לחבל בדירוג האשראי שלו. כאשר חשבון מוגבל מומלץ לפנות באופן מידי לעורכי דין המתמחים בדיני הוצאה לפועל או עורך דין פשיטת רגל על מנת שיסיר את ההגבלה ויאפשר לחייב המשך חייב נוחות ושגרה רגילה או לבדוק אפשרות להתחיל בהליך פשיטת רגל.

 

מתי חשבון בנק יוגדר כחשבון מוגבל

קיימים מספר מצבים בהם חשבון בנק יוגדר כחשבון מוגבל ובעליו לא יוכל לעשות בו שימוש תקין. בין המצבים הללו ניתן למצוא את המקרים הבאים:

  • כאשר חייב מושך מחשבון הבנק שלו 10 שיקים לפחות ללא כיסוי בתוך שנה. במקרה שכזה, יגדיר סניף הבנק המטפל את חשבון הבנק כחשבון מוגבל. הגבלת החשבון תמנע מהחייב למשוך שיקים ממנו לתקופה של שנה וכל שיק שימשך ממנו לא יכובד על ידי הבנק. אי כיבוד שיקים על ידי הבנק הוא דבר קשה שעל החייב יהיה להתמודד בפרט כאשר שיקים הוא אחד אמצעי התשלום הנפוץ ביותר כיום בעולם המסחר.
  • כאשר חשבון הבנק של החייב הוגדר כחשבון מוגבל פעם נוספת בתוך תקופה של שלוש שנים ממועד ההגבלה הראשונה. כאשר חשבון הבנק של החייב הוגדר פעם נוספת כחשבון מוגבל בתוך 3 שנים הרי שהחייב לא יוכל למשוך שיקים מכל חשבון בנק שברשותו וכן לא יוכל לפתוח חשבון בנק נוסף. הגבלה זו תהיה לתקופה של שנתיים ממועד הטלת ההגבלה.
  • כאשר רשם הוצאה לפועל הטיל הגבלה על חשבון הבנק של החייב במסגרת הליכי גבייה שנפתחו נגדו בהוצאה לפועל. במקרה שכזה, תוקף ההגבלה תהיה לחמש שנים ממועד הטלתה או עד למתן החלטה אחרת על ידי רשם הוצאה לפועל. יש לשים לב כי תוקף הגבלה זו יכול להיות לכל היותר עד 5 שנים.

אם כן ניתן לראות כי קיימים מספר מצבים בהם חשבון בנק של אדם יוכל להיות מוגדר כחשבון מוגבל והוא לא יוכל להמשיך לנהל חיי שגרה ולמשוך שיקי מהחשבון. מדובר בפגיעה של ממש בחופש העיסוק של החייב והצרת צעדיו באופן קשה.

מה ניתן לעשות כאשר חשבון בנק הוגדר כחשבון מוגבל

כאשר חשבון בנק הוגדר כחשבון מוגבל תחילה יש להבין מהיו הגורם המשפטי אשר הגדיר אותו ככזה. היה ומדובר ברשם הוצאה לפועל יש לפנות בבקשה מסודרת לרשם הוצאה לפועל ולבקש ממנו להסיר את ההגבלה או לחילופין לאפשר לחייב להמשיך ולמשוך שיקים מחשבון הבנק שלו.

היה ומדובר בהגבלה אשר הוטלה על ידי הבנק המטפל הרי שניתן לפנות לבנק ולהסב את תשומת ליבם לסיבה בגינה חזרו השיקים. ככל ומדובר בטעות טכנית הרי שלרוב הבנק ייעתר לבקשה ויאפשר לחייב להמשיך ולמשוך שיקים מחשבון הבנק.

בכל אופן, מומלץ כי בקשה המוגשת על ידי החייב לבנק או לרשם הוצאה לפועל תעשה על ידי עורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל ובידיו הכישורים והיכולות להביא לביטול ההגבלה והסרתה. יש לזכור כי הסרת הגבלה מחשבון הבנק היא בהחלט דבר אפשרי שניתן לעשותו אך כאמור על מנת שסיכויי הבקשה יגדלו יש לעשות זאת בצורה מנומקת וברורה.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות' עוסק למעלה מ – 12 שנה בהליכים הוצאה לפועל ופשיטות רגל ולו ניסיון רב בייצוג חייבים.

אתם מוזמנים לחפש את משרד עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי  בגוגל.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן