חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היערכות עיריית ירושלים לאירוע השלג הצפוי: "מוכנים לבואו"

הרכבת הקלה

על פי התחזיות שבידי עיריית ירושלים, החל ממחר, יום ד' 26.1.22 משעות הצהריים ועד יום ה' 27.1.22 בשעות הבוקר המוקדמות, צפוי בבירה מזג אוויר סוער, מלווה ברוחות חזקות (עד 70 קמ"ש), טמפרטורות נמוכות סביב 0 מעלות ומשקעים.

ביום רביעי בשעות הצהריים צפוי לרדת שלג קל שייערם על הקרקע בגובה שבין 5 ס"מ במקומות הנמוכים ועד 15 ס"מ במקומות הגבוהים בעיר. בבוקר יום חמישי, צפוי השלג להפשיר.

מטה החרום העירוני השלים את היערכותו. חמ"ל העירייה בראשות ראש העיר, משה ליאון, יחל לפעול ביום ד', 26.1.22 בשעה 08:00 ועד יום ה' אחה"צ, ולפי ההתפתחויות.

בנוסף, ייפתחו המטות האזוריים והרובעיים, יופעלו צוותים לטיפול במפגעים, מפזרות המלח ינועו על הצירים הראשיים כשלרשותן כ-150 טון מלח, וכן יופעלו כ-200 כלי צמ"ה לפינוי שלג ברחבי העיר ו-8 כפות לפינוי שלג לתוואי המסילה של הרכבת הקלה. במהלך היומיים הקרובים תתבצענה הערכות מצב בראשות ראש העיר, משה ליאון, ומנכ"ל העירייה, איציק לארי, ותתואם הפעילות של כלל המערך.

מינהל החינוך ישלח נציג לכל רובע בעיר על מנת לעדכן ולהנחות את מוסדות החינוך, בין היתר, באשר לשעות סגירה ופתיחת המוסדות. בנוסף, יופעלו צוותי גיזום ומנוף לטיפול במפגעים בהתאם לצורך. עיריית ירושלים תסגור. ככל הנראה, את מתחמי הבדיקות והחיסונים מיום רביעי בצהריים עד יום חמישי בצהרים, ובהתאם להערכות המצב.

עיריית ירושלים תספק ציוד למטות הרובעיים ולמינהלים הקהילתיים וכן ערוכה לפנות אוכלוסיות במידת הצורך למתקני קליטה ייעודיים. המוקד העירוני 106 יתוגבר במוקדנים בכל השפות, לצורך מתן מענה לפניות ולטיפול בהודעות על מפגעים.

אגף הרווחה יעניק סיוע למשפחות מוחלשות וקשישים חסרי עורף משפחתי, ולרובם אף חולקו בתחילת החורף תנורים, שמיכות וציוד חורף נוסף. העובדים הסוציאליים נמצאים בקשר רציף עם כל מי שזקוק לסיוע. נשלחו הודעות לכל נאמני הבניין שיגלו ערנות מוגברת למצבם של בודדים ואנשים בסיכון.

כמו כן, משוריינים רכבי 4/4 לחילוץ אנשים במידת הצורך. סיורי הרחוב של צוותי החירום לאיתור דרי הרחוב תוגברו, ובמסגרתם מוצע להם להתפנות ללינה במקומות שאורגנו מראש, לקבל ארוחה חמה ומקלחת. למסרבים להתפנות, מציעים שתיה חמה, ביגוד חם ושמיכות.

החל מיום רביעי בבוקר ועד לחמישי בשעות הבוקר מפעיל אגף הרווחה חמ"ל המאויש ע"י צוותים של עובדים סוציאליים ממערב וממזרח העיר, שערוכים לתת מענה. השירות הווטרינרי מתגבר את הצוותים ומתחזק את השירות, תוך חימום מוגבר של הכלבייה.

עיריית ירושלים פועלת בתיאום ושיתוף פעולה עם כלל גורמי החירום, עם חברת החשמל ותאגיד הגיחון, אשר נציגים מטעמם ישהו בחמ"ל העירייה, ויטפלו בכל תקלה או מפגע. מידע על שינויים בהסדרי התחבורה הציבורית ובתי הספר יועברו באמצעי תקשורת ובאתר העירייה.

הרכבת הקלה
אילוסטרציה, שלג בירושלים. צילום: יפתח קבסה

בשל מזג האוויר החורפי הצפוי, העירייה ממליצה לתושבים לשוב לבתיהם לפני השלג ולהימנע מיציאה, למעט במקרי חירום, וכן להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית ולשמור על ערנות וזהירות יתרה בנהיגה ובתנועה רגלית בדרכים.

מומלץ לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר אלה המחייבות אוורור. מומלץ לפתוח מעט את ברז המים החמים, כדי למנוע קפיאת מים בצינורות, שגורמת להתבקעותם.

העירייה קוראת לתושבים לוודא כי קיים איטום בגגות ובפתחים, לרבות חלונות ותריסים, ולבצע ניקיון ופתיחת תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות. העירייה ממליצה להישמר ולהימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה, וכן מומלץ לקבע או לקשור חפצים שעלולים לעוף ולהוות מפגע.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "ירושלים, בירתנו, העיר הכי יפה בעולם ובמיוחד כשהיא עוטה לבן. התגעגענו לשלג, ונקווה שייערם הפעם. עיריית ירושלים ערוכה להתמודדות עם מזג האוויר החורפי הצפוי בכל ההיבטים. החמ"ל המרכזי ינהל את האופרציה.

מטה החירום והאגפים בעירייה נערכו ותדרכו את העובדים, ובנוסף מתקיימות הערכות מצב כל העת, על מנת לחדד את המשימות, לוודא מוכנות וכשירות ולהפעיל את הכוחות היטב. עיריית ירושלים מוכנה לכל תרחיש במטרה להעניק שירות מקצועי ומהיר. אני קורא לכל המבקרים שיגיעו לחוות וליהנות מהשלג הירושלמי, לכשיגיע, ולנהוג בזהירות ובבטחה."

מומלץ לתושבים לעקוב אחר ההנחיות המפורסמות באתר וברשתות החברתיות של העירייה. עיריית ירושלים עומדת לרשות התושבים בכל סוגיה. ניתן להתעדכן בכל עת באתר העירייה ובמוקד 106.

כעת נותר לצפות להחלטה בזמן הגיוני מצד העירייה לגבי שעת פתיחת הלימודים בימים הקרובים בתקווה שהחלטה על דחיית פתיחת יום הלימודים לא תתקבל שוב בשעות הערב המאוחרות ויהיה מספיק זמן בו ההורים יוכלו להתארגן.

חמישה כל רכב גנובים אותרו בפעילות המשטרה | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן