חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע ההנקה הבינלאומי במכבי

הנקה היא נקודת ההתחלה הטובה ביותר לחיים: שבוע ההנקה הבינלאומי במכבי שירותי בריאות יוצא לדרך 

כבר הוכח מדעית שחלב אם הוא המזון הבריא, הזמין והמזין ביותר עבור התינוק. הנקה היא תהליך שגם האם וגם התינוק צריכים ללמוד אותו. לעיתים עלולים להתעורר קשיים בהנקה, ואת רובם אפשר למנוע או לפתור בלי לוותר עליה. על מנת להצליח בהנקה, נדרשת מיומנות, סבלנות וזמן הסתגלות. שבוע ההנקה הבינלאומי, הוא זמן טוב להזכיר שניתן להתייעץ עם יועצות הנקה מוסמכות , לפנות למרפאות ההנקה או להשתתף בסדנאות הנקה שמתקיימות באופן תדיר בקהילה.

כבר בשלבי ההריון חשוב ללמוד על חשיבות ההנקה, וכיצד ניתן להתכונן להנקה מוצלחת כבר בחדר לידה. בעזרת הדרכה מקדימה ונכונה ניתן להתכונן גם לבעיות העלולות לעלות כגון חוסר הרצון של התינוק לינוק בימים הראשונים, מניעת הכאב בהנקה במידה ומופיע, תדירות ההנקות ותכיפותן, קצב גדילת התינוק ועוד. 

דוברות מכבי

 

הימים הראשונים אחרי הלידה הם המשמעותיים ביות לבניית בסיס יציב להנקה מוצלחת. בימים אלה מופיע הקולוסטרום – חלב אם ראשוני העשיר בנוגדנים ובמרכיבים משמעותיים להגנתו הראשונית של הילוד. למעשה, היווצרותו של הקולוסטרום מתחילה כבר מהשבוע ה-16 להריון ועד כמה ימים לאחר הלידה, צבעו צהבהב והוא סמיך יותר מחלב אם רגיל. מעבר לערכים התזונתיים והבריאותיים שיש בו, הוא גם מווסת את ערכי הסוכר בדמו של התינוק ומעודד את היציאות הראשונות ובכך תורם למניעת צהבת.

אם החלטת לא להניק, הרי שדעתך חשובה ואין ספק שאת יודעת מה טוב עבורך. אולם אם החלטת להניק, חשוב שתדעי כי לכבוד שבוע ההנקה הבינלאומי שחל בסוף חודש יולי ועד תחילת חודש אוגוסט, ייערכו ברחבי הארץ מגוון סדנאות ומפגשי הדרכה לנשים בנושא הנקה. ההרצאות והסדנאות יעסקו בנושאים הבאים: חשיבותו של חלב האם, תנוחות הנקה, הקשר בין הנקה לתינוק רגוע, ייעוץ הנקה בבית החולים, התארגנות נכונה להנקה: הנקה ושינה, שימוש במשאבות ואחסון חלב אם, שילוב הנקה והאכלה מבקבוק, עקרונות התזונה המיטבית לאישה המניקה, הנקה ועבודה – זכויות האישה ותאום ציפיות עם המעסיק, היבטים רגשיים הנוגעים לפרידה בת מספר שעות מהתינוק ועוד. 

מכבי שירותי בריאות מזמינה את תושבות ירושלים למפגש שיח, שיתוף ותמיכה הדדית:

ב-7 באוגוסט יתקיים מפגש הנקה בין השעות 09:00-11:15, במרכז רפואי רמות אלון בקניון רמות, שד' גולדה מאיר 255. לפרטים נוספים ניתן להתקשר לטלפון שמספרו: 02-5864222 

ב-7 באוגוסט יתקיים מעגל הנקה לנשים מניקות, בשיתוף מכבי טבעי בין השעות 11:30-13:00, בדרך חברון 101. לפרטים נוספים ניתן להתקשר לטלפון שמספרו: 02-506034 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן