חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוליטיקאים נגד האנטישמיות: 20 חברי פרלמנט מהעולם מסרו לשר החוץ נייר עמדה נגד האנטישמיות

משלחת של 20 חברי פרלמנט מהעולם מסרו לממשלת ישראל באמצעות השר יאיר לפיד נייר עמדה לפיו מתחייבים להמשיך לפעול ליישום הגדרת האנטישמיות של IHRA

20 חברי פרלמנט מהעולם הגישו היום לשר החוץ וראש הממשלה החליפי , הח"כ יאיר לפיד, הצהרה לפיה ימשיכו לפעול לדחיית הצהרות המבקשות לשלול את הקשר של העם היהודי לישראל ולירושלים, וכן ביקשו להדגיש את אופיו האנטישמי של המונח אנטי-ציונות. ההצהרה נמסרה במסגרת הכנס השנתי השמיני של שדולת הפרלמנטרים למען ישראל (IAF).

על רקע האלימות והאנטישמיות ברחבי העולם, 20 חברי פרלמנט מרחבי העולם חתמו היום', יום שני 21/3/22, על הצהרה לפיה לעם היהודי זכות חוקית לריבונות על כל אדמותיה וכן כי ימשיכו לפעול למדיניות התומכת בכך שהמונח אנטי-ציונות הוא ביטוי של אנטישמיות על כל המשתמע מכך.

צילום: אבי חיון

כך, בין היתר, נכתב ברזולוציה (נייר עמדה) שהגישו חברי הפרלמנט מרחב העולם לממשלת ישראל: "אנחנו מבקשים לדחות את כל ההצהרות המבקשות לשלול את הקשר של העם היהודי לישראל ולירושלים, וכן את מצג השווא של מדינת ישראל ככובשת, ולהדגיש את אופיו האנטישמי של השימוש הבלתי ראוי במונח אנטי-ציונות.

אנו קוראים לממשלות, מוסדות ומנהיגים ברחבי העולם לאמץ כעניין של מדיניות רשמית את הגדרתה של האנטישמיות לפי מחלקת המדינה האמריקנית והברית הבין-לאומית של זיכרון השואה (IHRA), שאושרה על ידי מדינות אירופאיות רבות ובכך להכיר בכך שאנטי-ציונות היא ביטוי היכול לשמש כאמצעי אנטישמי.

אנו תומכים במדינת ישראל ומכירים בזכות שניתנה לעם היהודי ובזכויותיה החוקיות לריבונות ולהגנה עצמית על כל אדמותיה ושטחה, תוך הכרה בצורך של בני כל הדתות, למען ישראל חזקה ומאוחדת, וירושלים בירתה הנצחית והמאוחדת".

השר יאיר לפיד שקיבל מידי הפרלמנטרים את הרזולוציה ציין כי: "ביחד עם 20 חברי פרלמנט מרחבי העולם שהגיעו על מנת להביע את תמיכתם במדינת ישראל נמשיך לפעול ולהיאבק באנטישמיות. ביחד עם החברים שלנו בעולם נמשיך לפעול ולעשות כדי שמדינת ישראל תמשיך להתקיים ולהיות גורם משמעותי בפוליטיקה העולמית".

תושב ירושלים לקח בלוני גז ברכבו ללא רישיון וזומן לחקירה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן