חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית ירושלים מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס מרכזי בסימן "מסילות אל האבדון"

עיריית ירושלים מציינת גם השנה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס מרכזי, שיתקיים ביום ה' ב08:30 בכיכר ספרא במעמד חברי מועצת העיר, הראשון לציון והרב הראשי הספרדי לירושלים, הרב שלמה עמאר, ניצולי שואה תושבי ירושלים. הטקס פתוח לציבור הרחב.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה עומד השנה בסימן "מסילות אל האבדון" – שילוחם של היהודים בתקופת השואה.

הטקס יפתח בהדלקות שש אבוקות לזכרם של ששת המיליונים. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יעמוד בראש משלחת עיר הבירה, אשר תצא למצעד החיים בפולין זאת בפעם הראשונה.

ראש העיר משה ליאון בטקס יום השואה. צילום: ארנון בוסאני

את האבוקה הראשונה, תדליק חגית משה, סגנית ראש העיר, בשם ראש העיר, חברי מועצת העיר ועובדי העירייה לזכרם של ששת המיליונים, אשר הובלו ברכבות אל מותם, אך ורק בשל היותם יהודים שנשאו תפילתם וכיסופיהם של ירושלים.

בין מדליקי האבוקות שני ניצולי שואה: ברט בדיחי, ניצולת שואה, בתם של יצחק וסביה אלז'ון, נולדה וגדלה בעיר ליאוה ובשנת 1941 נשלחה למשפחת מסונה מכפר לה מורסל ששכן באלפים. משפחת מסונה טיפלה בברט במשך שנתיים וחצי ובזכותם ניצלה מידיהם האכזריות של הגסטפו.

את האבוקה מדליקה ברט, לזכרם של בני משפחת אלז'ון ומשפחת ברנדל, רחל זרניב'צקי ושרה טפרמן שנספו במחנה אושוויץ, לזכרה של פרננוד ברדל שנספתה בשנת 1942 בזמן כיבוש הגרמנים את פריז.

יעקב וקסלר, בנם של יעקב ובתיה וקלסר, נולד בגטו שויניצ'אנה ליד וילנא בשנת 1943. כאשר היה בן חודש הועבר למשפחה פולנית, קיוטאר ואמיליה ואשקינל חסידי אומות עולם, שגידלו אותו במסירות רבה. בשנת 1978 אמו המאמצת גילתה לו שהוא יהודי.

נר זיכרון לזכר ששת המיליונים. צילום: ארנון בוסאני

בשנת 1992 עלה לישראל וקיבל את השם יעקב על שמו של אביו ולראשונה פגש את אחיו צבי וקסלר ודודתו רחלה סרגוגיביץ. את האבוקה מדליק יעקב לזכר משפחתו בתיה וקסלר ואחיו שמואל וקסלר שניספו במחנה ההשמדה בסוביבור ולזכר אביו, יעקב וקלסר שניספה במחנה ההשמדה שטטוכוף וסבתו רחלה ויישקונסקי שנספתה בגטו ליד וילנא.

תהי נשמתם צרורה בצרור החיים. את יתר האבוקות ידליקו עובדי עיריית ירושלים, ילדים לניצולי שואה. את הטקס ינחה גלעד עדין ובמהלכו ישיר הזמר אביתר בנאי.

בהלה בים המלח: 10 נופשים נסחפו לעומק הים | סיכום האירוע

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן