חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגי עגילים והמשמעויות שלהם

קרדיט תמונה: pexels

האזור בגוף אותו נראה באופן מיידי וימשוך את תשומת הלב הוא הפנים. לכן עגילים, הנמצאים על האוזניים משני צידי הפנים הם תכשיטים נפוצים אשר החלו להשתמש בהם כבר בתקופות עתיקות. עגילים מוכרים בעיקר כממוקמים על תנוך האוזן אך במיוחד היום ישנם עגילים למקומות אחרים באוזן: הליקס, טראגוס ועוד. כמה סוגי עגילים והמשמעות שלהם.

עגילים צמודים

עגילים צמודים נחשבים לפשוטים והקלאסיים ביותר מבין שלל העגילים. גם צורתם לרוב אינה מתוחכמת מדי ויכולה להיות צורה גיאומטרית כלשהי, טיפה או לילדות ישנם גם עגילים צמודים צבעוניים בצורה שתדבר אליהן. אמנם הם פשוטים בעיצובם אך בהחלט יכולים להיות יקרים אם אלה עגילי זהב או שמשובץ בהם יהלום. עגילים צמודים יכולים להעיד על אופי שמרני, אנשים שלא מחפשים לבלוט, להיראות הרפתקנים מדי או כאלה שמתאימים את עצמם למסגרת. גם ספורטאים יעדיפו פעמים רבות עגילים צמודים.

עגילי חישוק

עגילי חישוק הם מהעגילים העתיקים ביותר ונראו בשבטים שונים וגם אצל מלכי מצריים. גם מלחים ויורדי ים נהגו לענוד עגיל חישוק מזהב ששימש כאמצעי תשלום לקבורה אם ספינתם תיטרף. עגילי חישוק גם היו סמל למחאה בארה"ב, כאשר הם זוהו עם בנות ממוצא לטיני. אלה שהעדיפו להיטמע הפסיקו לענוד עגילי חישוק ואילו אלה שלא היו מוכנות לוותר על התרבות שלהן המשיכו ולכן עד היום בעגילי חישוק, במיוחד גדולים יש משהו מתריס ומלא אנרגיה. עגילי חישוק קטנים דווקא יוצרים מראה אלגנטי.

עגילים תלויים

בעגילים תלויים אין חלק הממוקם על האוזן. תליון העגיל עצמו מחובר לסוגר שגם הוא אינו צמוד כך שהעגיל חופשי לחלוטין. יש סגנונות שונים של עגילים תלויים. הם יכולים להיות קצרים או ארוכים מאוד, עגילי אשכול בהם כמה אבנים או חלקים צמודים זה לזה, להיות עם אבן חן כלשהי או צורה אחרת. העדפת עגילים תלויים מעידה על רצון לחופש ופחות חיבור למסגרות.

עגילים עם חלק צמוד וחלק נופל

עגילים אלה ממוקמים באמצע מבחינת שמרנות בין עגיל צמוד לחלוטין לבין עגיל תלוי. חלק אחד של העגיל צמוד לאוזן, לרוב יהיה בצורת עיגול קטן, יכול להיות גם יהלום או אבן חן אך לא בהכרח. החלק הנופל יכול להיות בצורות שונות: צורת טיפה, עיגול, אליפסה וגם מגוון רחב של דוגמאות אחרות. יכולים להיות בעלי מראה אלגנטי וקלאסי אך ישנו חופש מוחלט בסגנון העיצוב שלהם. החלק הנופל יכול להיות גדול או קטן, עשוי ממספר רכיבים או לא.

עגילי חיבוק

עגילים אלה גם הם עגילי חישוק אך הם צמודים לאוזן ומחבקים אותה גם בחזית וגם בחלקה האחורי. פעמים רבות אלה עגילים המשובצים יהלומים או אבני חן עדינות. הם מתאימים לאוהבי צורת החישוק אך מעדיפים אותה בצורה עדינה וקלאסית.

עגילים שאינם על תנוך האוזן

מעבר לעגילים על התנוך, יש כאמור לא מעט עגילים שאינם על התנוך. הליקס למשל הוא עגיל על חלקה העליון של אפרכסת האוזן. ישנם עגילים עם שרשרת המחברת בין חלק שהוא על התנוך לבין ההליקס. ישנו טראגוס הממוקם ליד האוזן באזור הפאות. באופן כללי עגילים שאינם על התנוך מעידים על רצון למראה שונה (אם כי הם כ"כ פופולאריים היום וניתן לראות אותם על רבים) ורצון לפרוץ גבולות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן