חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התפרעות המחבלים בהדסה: הוארך מעצרם של החשודים

לבקשת המשטרה, הוארך מעצרם של החשודים באירוע האלימות שהתרחש בהדסה הר הצופים בירושלים

במסגרת חקירת אירוע אלימות וגרימת נזק בבית חולים הדסה הר הצופים לפני כשבוע, נעתר ביהמ"ש בירושלים לפני זמן קצר והאריך את מעצרם של החשודים במספר ימים.

מעצרם של שניים מהחשודים במעורבות באירוע, הוארך בארבעה ימים נוספים, עד לתאריך 25.5 ולחשוד השלישי הוארך המעצר בשלושה ימים נוספים, עד לתאריך 24.5.

כאמור, מעצרו של חשוד נוסף, הוארך ביום שישי האחרון בביהמ"ש עד מחר (שני) 23.5.

חוקרי תחנת שלם במחוז ירושלים ממשיכים בחקירת המקרה.

כזכור, בשבוע שעבר יצאה מהמרכז הרפואי הדסה הר הצופים הודעה בה נכתב: "

ארוע אלימות קשה וקיצוני התרחש הערב בבית החולים הדסה הר הצופים.
בני משפחתו של מטופל שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה ונסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה.

בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע משטרת ישראל הושב הסדר על כנו, אך הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה, ושני אנשי צוות שנפגעו באורח קל מטופלים כרגע בחדר המיון.

בשעה זו נמצאות במקום מנהלת בית החולים ומנהלת השירות הסוציאלי, לשם ביצוע הליך תמיכה ועיבוד האירוע עם הצוות.

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אשר הגיעה מיידית אל המקום:

״אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח הארוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה.

אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר. אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו. אחת האחיות אמרה לי: אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי.

אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות״.
עוד הדגישה מנהלת בית החולים כי עדכנה אישית את מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל באשר לארוע הקשה.

למחרת האירוע, יו״ר וועדת הבריאות של הכנסת, ח״כ עידית סילמן הגיעה אל המרכז הרפואי הדסה הר הצופים על מנת להביע תמיכתה בצוותים אשר הותקפו על ידי בני המשפחה של המטופל.
ח״כ סילמן נפגשה עם אנשי הרפואה והסיעוד של היחידה ועם מנהל היחידה לטיפול נמרץ ד״ר אלחנן פריד, מהם שמעה על ההתמודדות ביום שאחרי התקיפה הקשה, על הפחד והאימה שליוו את האירוע ועל הצורך בהגברת תחושת המוגנות של צוותים המטפלים במסירות בחולים ומצילים חיים מדיי יום.

בביקורה אמרה ח״כ סילמן: "לא ניתן לעמוד מהצד כשאירועים אלימים כמו זה שארע, בביה"ח הדסה הר הצופים, מתרחשים. לא יעלה על הדעת שצוותים רפואיים המשקיעים את כל כולם בהצלת חיי אדם וסיוע לחולים יקבלו יחס אלים ותקופני, בין אם מצד מטופלים או מצד המלווים אותם.

בכוונתי להמשיך להוביל בכנסת יוזמות חקיקה וצעדים פרלמנטרים נוספים למניעת האלימות במרכזים הרפואיים, קידום מוגנותם של צוותי הרפואה, תגבור כוחות ביטחון בשטח הלכה למעשה וכן מתן עבודה מועדפת למאבטחים במרכזים רפואיים".

אחרי מסע ההרס של המחבלים בהדסה הר הצופים. צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן