חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בהתהוות: מרכז התרבות של שכונת מוצא

מרכז התרבות של מוצא הממוקם בתחומיו של הפרויקט היוקרתי "אזורים מוצא עילית" תופס תאוצה. המרכז יכלול אודיטוריום להופעות והרצאות, ספריה, חדר מוסיקה, חדר חוגים, בית קפה, מוזיאון ועוד

 

חברת "אזורים" נמצאת בשלבים מתקדמים בעבודות הבניה של מרכז התרבות לשכונת מוצא שניבנה "בבית ארזה", זאת במסגרת עבודות הפיתוח של פרויקט אזורים מוצא עילית.

ההיסטוריה של מתחם ארזה מפוארת, מאז אותה נטיעה מפורסמת של הרצל ב1898 – אז הגיעו למקום בנימין זאב הרצל ודוד וולפסון ונטעו בו עצים. המקום היה סמל לחידוש ההתיישבות היהודית באזור יהודה ועל כן ננטעו בו עצים על ידי אנשי הוועד הלאומי ואף על ידי ראשוני נשיאי ישראל. עם השנים עבר המקום גלגולים שונים- בשנת 1924 נפתח במקום "בית ארזה" שהיה בית הבראה. במלחמת העצמאות שימש כמפקדה צבאית של הכוחות שנלחמו באזור ובעיקר של גדוד "בית חורון". לאחר שיקומו הפך בית ארזה לאתר נופש ידוע לאליטה הישראלית המתהווה ובשנות השמונים אף הוסב המתחם למרכז כנסים והשתלמויות. בשנות ה90 עם הפרטת נכסיה של ההסתדרות ומכירת חברת הכשרת הישוב שהיה אחראית על המתחם, גווע המקום.

קרדיט – עיצוב והדמיה ANDO STUDIO

 

לפני מספר חודשים, לאחר שנים רבות קיבלה חברת אזורים במסגרת פרויקט "אזורים מוצא עילית" היתר בניה והחלה את עבודתה על שיקום ושימור בית ארזה והפיכתו למרכז התרבות החדש באזור. העבודות כוללות שיקום ושיחזור המבנה שנבנה בשנות ה-30 על ידי האדריכל יוסף ברלין, מן האדריכלים הבולטים בתקופתו. בהמשך תשוקם גם "שדרת הנשיאים", השדרה בה ננטעו הארזים על ידי ראשוני הנשיאים.

על עיצוב הפנים של המקום הופקדו האדריכלים דיוויד ווייז ושרון אפל ואדריכל השימור הינו גיורא סולר. "חזית המבנה אותה עיצב האדריכל יסף ברלין בשנות ה30 דמתה לסגנון שהיה מקובל בירושלים באותה תקופה, אשר עליה הוספו מספר נגיעות מודרניות, מה שהפך את המקום לייחודי מאוד. אומר גיורא סולר אדריכל השימור של הפרויקט ומוסיף "המבנה המחודש ללא ספק ייתן זווית מעניינת נוספת בנוף המקסים של מוצא בכלל ושל פרויקט 'אזורים מוצא עילית' בפרט".

לפי ההערכות, עלויות "בית ארזה" המחודש יגיעו למיליוני שקלים והבניה שהחלה כבר לפני מספר חודשים תסתיים עוד מספר חודשים בודדים. מרכז התרבות עתיד לכלול חדרי תרבות, ספרייה אלקטרונית, אודיטוריום להופעות והרצאות שיכיל כ-170 כסאות, חדר מוסיקה, מוזיאון קטן שינציח את בית ההבראה ואף בית קפה/מסעדה לרווחת האורחים.

קרדיט – עיצוב והדמיה ANDO STUDIO

 

פרויקט 'אזורים מוצא עילית' כולל 221 יח"ד רובן דירות גן, מיני פנטהאוז, ופנטהאוז. בשלב א' הראשון נבנו 91 יחידות דיור שרובן כבר מאוכלסות והדיירים המתגוררים בהן נהנים מחיי הקהילה. השלב השני הכולל 114 דירות בגדלים של 4 ו-5 חדרים ובשטחים של 120-150 מ"ר עם גינות ומרפסות רחבות ידיים של 20-116 מ"ר נמצא בשלבי בניה מתקדמים. בנוסף קיימים 16 קוטג'ים יוקרתיים בשטח של 116-170 מ"ר בנוי וחצר בגודל 50-150 מ"ר. הפרויקט היוקרתי של חברת 'אזורים' נבנה על שטח של כ-55 דונם הכולל פארק רחב ידיים בשטח של כ-20 דונם הממוקם בלב השכונה, ובו שבילי הליכה, פינות חמד לרווחת התושבים ושטחים ציבוריים הכוללים שירותים נרחבים לטובת הדיירים, כגון חדר כושר, בריכת שחיה חצי אולימפית, ספא ועוד.

הרוכשים נהנים גם ממתחם פרטי יוקרתי ומסביבה כפרית בבנייה נמוכה, לצד מיקום אטרקטיבי בין תל אביב לירושלים ונגישות נוחה ומהירה לכל מרכזי הקניות במבשרת ציון והסביבה.

אל האזור, ובפרט ליישוב, מגיעה אוכלוסייה חזקה ואיכותית במיוחד ועל הרוכשים עד כה ניתן למנות רופאים, מנהלים בכירים ברשויות ממשלתיות שעובדים בירושלים, וכן אנשי עסקים בכירים.

קרדיט – עיצוב והדמיה ANDO STUDIO

 

מוצא עילית נחשבת ליישוב כפרי ומבוסס, כך שייחודיות השכונה החדשה באה לידי ביטוי בין השאר על ידי סגירת כל השכונה לתנועת כלי רכב. דיירי השכונה נכנסים ישירות לחנייה הפרטית הממוקמת מתחת לביתם, מה שמבטיח כי התושבים, ובכללם ילדי היישוב, ייהנו לא רק ממתחם פרטי יוקרתי אלא גם מפארק מוגן ומביטחון מלא.

חברת אזורים צפויה להשקיע בפרויקט המרהיב קרוב ל-700 מיליון ₪ בסך הכול, תוך דגש על בניית דירות עם מפרט איכותי ביותר, הכולל: חלונות זכוכית רחבי ידיים, מהם נשקף נוף החורש הטבעי כמו גם שכונות עין כרם, סכר בית זית וההרים המוריקים מסביב.

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן