חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מפגש מרגש בין תלמידות תיכון לניצולי שואה בירושלים

מפגש תלמידות וניצולי שואה, צילום: דוברות עיריית ירושלים

בין שואה לתקומה – ניצולי שואה ותלמידות תיכון שרים שירי תקומה, לקראת יום העצמאות וזוכים לחוויה עוצמתית בלתי נשכחת

השבוע קיימה עיריית ירושלים מפגש מרגש בין תלמידות תיכון "פלך" לניצולי שואה

המפגש, הוא פרי יוזמת הצוות המקצועי המנהל את המועדון החברתי לניצולי שואה – "קפה אירופה", הפועל בהובלת עיריית ירושלים, ובשיתוף מינהל קהילתי גינות העיר והקרן לירושלים.

מפגש תלמידות וניצולי שואה, צילום: דוברות עיריית ירושלים
מפגש תלמידות וניצולי שואה, צילום: דוברות עיריית ירושלים

החיבור עם תלמידות התיכון נועד לאפשר שיח ישיר בין חברי המועדון ובין התלמידות הצעירות, לגשר בין הדורות ולחבר באמצעות חוויה משמעותית שתתרום ותעשיר את כל אחד מהצדדים.

האירוע התקיים בהשתתפות עשרות ניצולי שואה ותלמידות ביה"ס פלך, אשר ישבו בשולחנות עגולים, ניהלו שיח, החזיקו ידיים ושרו ביחד שירי תקומה והוקרה.

המפגש נפתח בתפילה להשבת החטופים ובשיר המעלות אותו שרו המשתתפים ביחד, בליווי נגינת כינור מרגשת של אחת התלמידות. בהמשך, שיתפו התלמידות את ניצולי השואה ברגעים משמעותיים ממסע הציונות אותו עברו בארץ ואף הציגו דוגמאות לעשייתן והתנדבותן בתקופת הלחימה.

חלק מהניצולים סיפרו את סיפור הישרדותם ועלייתם לארץ וביחד שרו כולם שירי תקווה והוקרה: "אין לי ארץ אחרת", "רק בגלל הרוח", "שהשמש תעבור עליי". בחלקו השני של המפגש נשאלו המשתתפים על מה היו רוצים להודות. הניצולים הודו לצוות על ההפקה ובעיקר הוקירו את שגרת יומם ואת השפע הקיים:

"המפגשים שעיריית ירושלים מארגנת למעננו הם סוג של הצלה, מודים לכם על ההפקה וההשקעה". "אין לנו ארץ אחרת, הייתה לנו זכות לקחת חלק בתקומת המדינה, עליכם מוטלת החובה לשמור עליה מכל משמר". "נודה על כך שאנחנו יושבים כאן היום, נושמים, הולכים, מברכים את מי שנלחם למעננו. כמה טוב שיש מדינה, שנדע לשמור על מה שיש".

אחת התלמידות ציינה בהתרגשות: "אני מודה על המשפחה שלי, על הבית, על הבריאות ועל הזכות להיות כאן איתכם". האירוע הסתיים בשירים "לו יהי " ו"אני עוד חי" וחברי המועדון הודו למפיקי האירוע והביעו רצון לקיומם של מפגשים נוספים מסוג זה.

מועדון "קפה אירופה" הוא מועדון חברתי לניצולי שואה הפועל בשלוחה של גינות העיר והוא אחד מתוך 21 מועדונים חברתיים לניצולי שואה אותם מפעילה כיום עיריית ירושלים, בשיתוף עם עמותות וארגונים בקהילה, המספקים מענה ייחודי להפגת בדידותם של ניצולי השואה.

במסגרת המועדון, מתקיימת פעילות חברתית שוטפת במהלך כל השנה, הכוללת חוגי העשרה ומיזמים בשיתוף עם הקהילה, הרצאות, סיוע במיצוי זכויות, תיווך אל מול המערכות בקהילה חיבור למתנדבים ולמיזמים דיגיטליים, סיורים, אירועי חג ועוד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על היוזמה המרגשת ומאמין כי למפגשים הבין-דוריים הישירים ערך מיוחד במינו. השיח הישיר וסיפורי ההישרדות האישיים להם נחשפים הצעירים הם עוצמתיים במיוחד ומצליחים להחיות את ההיסטוריה ולהעלות את רמת המודעות לנושא חשוב זה. אוכלוסיית ניצולי השואה יקרה מאוד לליבנו ואנו מחבקים אתכם חזק. נמשיך להקצות משאבים ייחודיים וליזום למענכם פעילויות שיכניסו לחייכם משמעות ועניין".

אזהרה לקראת יום השנה למדינה: ספריי שלג עלול לגרום לפגיעות עיניים קשות – אפצ'י

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן