חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחד המחוזות העשירים באיטליה פותח נציגות כלכלית בישראל

מחוז פיאמונה, מהמחוזות העשירים של איטליה, פותח לראשונה נציגות כלכלית בישראל, במתחם החדשנות של מרגלית סטארטפ סיטי ירושלים

במסגרת זאת, חתמו אראל מרגלית, יו"ר JVP ומרגלית סטארטפ סיטי, ודאריו פיירונה, נשיא סוכנות ההשקעות של מחז פיאמונטה על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי ועסקי שיתמקד בהאצת הפעילות העסקית בין שתי המדינות, בניית חברות וחיבור בין סטארטפים ישראלים לחברות המובילות בפיאמונטה

מחוז פיאמונטה, המחוז השני בגודלו באיטליה, שנחשב לאחד מהמחוזות העשירים באיטליה, פותח לראשונה נציגות בישראל, במתחם החדשנות של מרגלית סטארטפ סיטי ירושלים, שהקים היזם והמשקיע אראל מרגלית.

פתיחת הנציגות עוגנה בהסכם שיתוף פעולה כלכלי-טכנולוגי-עסקי בין מרגלית סטארטאפ סיטי ירושלים לסוכנות פיימונטה להשקעות מטרה להאיץ את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות.

ההסכם עליו חתומים אראל מרגלית, יו"ר JVP ומרגלית סטארטפ סיטי, ודאריו פיירונה, נשיא סוכנות ההשקעות של מחז פיאמונטה – מתמקד בבניית חברות משותפות וחיבור בין סטארטפים ישראלים לחברות המובילות באיטליה.

צילום: יונתן בוגר

בנוסף כולל שיתוף הפעולה נגישות של חברות משתי המדינות לאקוסיסטם הפועל במרכזי החדשנות של מרגלית סטארטפ סיטי המשלבים שותפויות אסטרטגיות מקומיות ובינלאומיות, עם מנועי צמיחה ובניית קהילות חדשות.

במסגרת השת"פ יתקיים חיבור בין המרכז של פיאמונטה הממוקם במרכז של מרגלית סטארטפ סיטי בירושלים עם המרכזים האחרים הממוקמים בארץ ובניו יורק בהם; מרכז הפודטק בגליל, מרכז הבריאות הדיגיטאלית בחיפה, מרכז הפינטק בתל אביב ומרכז הסייבר הבינלאומי בניו יורק.

ע"פ ההסכם, ניסיון ההשקעות של קרן JVP, יאפשר לפיימונטה לקבל גם גישה לאקו-סיסטם של מרגלית סטרטאפ סיטי המחברים בין ערים, אנשים ורעיונות ומתפקדים כמנועי צמיחה סוציו-אקונומיים, תוך יצירת מקומות עבודה איכותיים.

באירוע השתתפו, ריקה פבריציו שר הגלובליזציה של מחוז פיאמונטה, דריו פיירונה, נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, נילי שליו, מנכ"לית מכון היצוא, דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה, ונוספים.

פימונטה, שבצפון-מערב איטליה, ממלאת תפקיד מפתח בכלכלה האיטלקית, ובשנים האחרונות מתמקדת בכנסה מאסיבית של חדשנות בחברות המובילות הממוקמות והפועלות בה, בהן: Ferrero, Olivetti, Vishay, Collins Aerospace, Loreal, ונוספות. באזור פועלות גם 4 אוניברסיטאות מובילות, 200 מרכזי מחקר ופיתוח פרטיים וציבוריים -ו 7 מכזי חדשנות טכולוגיים.

סוכנות ההשקעות של פיאמונטה היא הגוף הציבורי האחראי על היחסים הבינלאומיים של האזור ופועלת מול חברות איטלקיות בשלבים שונים – מחברות צעירות ועד חברות בוגרות וכן מול חברות זרות הפועלות באזור. בשנים האחרונות מתמקדת הסוכנות בתחומי ליבה מרכזיים בהם: אקלים, פודטק, טכנולוגיות חלל, אוטומוטיב ונוספים.

"קביעת היתד של פיאמונטה בירושלים היא אבן דרך משמעותית בחיבור הכלכלי שבין שתי המדינות", אמר אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ומרגלית סטארטפ סיטי, "אנחנו רואים את המשימה שלנו – בבניית גשרים ויצירת הזדמנויות, בין קהילות, בין ערים, בין אזורים ומדינות.

צילום: יונתן בוגר

פיאמונטה התברכה במשאבים כלכליים מובילים באיטליה, בחברות בינלאומיות חזקות שפועלות בה, בחקלאות עשירה, ובפעילות טכנולוגית משמעותית בתחומי הרכב, רובוטיקה, תעופה, חלל, וטכנולוגיות נקיות.

זהו אזור שמהווה שותף טבעי עבורנו בישראל, בו שמאפשר לשתי המדינות לפתח טכנולוגיות שישתנו מענה לאתגרים של האנושות. זוהי אבן דרך חשובה בשיתוף הפעולה בין ישראל לאיטליה ובין מרכזי החדשנות של מרגלית סטארטפ סיטי, הפודטק בגליל, הסייבר בבאר שבע- וגם עם מרכז הסייבר והאקלים שלנו בניו יורק. לא מדובר בהסכם המבוסס על שיתוף פעולה אחד, אלא בחיבור של רשת חדשנות רחבה ובינלאומית"

"שיתוף הפעולה המתקיים בין פיימונטה וישראל נמצא בנקות מפנה משמעותית עם פתיחת משרד אסטרטגי בירושלים", אמר ריקה פבריציו, השר לגלובליזציה של פיאמונטה, "לראשונה, לחברות מהאזור שלנו תהיה נוכחות יציבה שתתמוך ותעזור להן לקדם הסכמים מסחריים עם ישראל – אומת הסטארטפ הנמצאת בחזית החדשנות בתחומים רבים.

אנו מאמינים ששתי המדינות צריכות להעצים את שיתופי הפעולה שלהן בתחומי מחקר ומסחר. ישנם סקטורים רבים שייהנו מהעמקת הקשרים העסקיים האלו ובמיוחד בתחומי סייבר, חלל, טכנולוגית רכב, אקלים ופודטק. המטרה לשנו היא לסייע לחברות להתפתח, להגיע לשווקים הבינלאומיים ולייצר הזדמנויות חדשות".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, דיבר על הצמיחה הכלכלית הדרמטית בעיר ואמר: "ראש סדר היום שלי הוא להבטיח בטוח שכל קהילות ירושלים נהנות מהצמיחה הזו, ועובדות וחיות ביחד. בשגשוג בעיר. אנחנו משקיעים בכל חלקי העיר.

אנחנו בונים מיליון ושש מאות מ"ר של עבודות הייטק ושטחי משרדים חדשים ברחבי העיר. אנחנו בונים מרחב חדשנות חדש במזרח העיר, סיליקון וואדי, וכאן במרגלית סטארטאפ סיטי מתכנסים יזמים צעירים יהודים וערבים לדון בעתיד. זהו העתיד שלנו".

"ההסכם של היום מסמן שלב חשוב עבור המחוז והחברות שלנו: ישראל היא מדינה אסטרטגית ובעדיפות עליונה. מאז 2018, אנחנו מקיימים סדרת דיונים על פתיחת נציגות רשמית של פיאמונטה ביראשל שהבשילו עם החתימה על מזכר ההבנות שמבטיח שיתוף פעולה עסקי – כלכלי – טכנולוגי עם ישראל" – אמר דריו פיירונה, נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות.

צילום: יונתן בוגר

"המטרה שלנו היא לבסס נוכחות מתמשכת בישראל על מנת לקדם שיתוף פעולה כלכלי. בנוסף, הודות להסכם עם מרגלית סטרטאפ סיטי, אנו מתחילים בשיתוף פעולה עם קרן הון סיכון עולמית כמו JVP שתעודד השקעות של חברות הייטק ישראליות במחוז פיימונטה.

בשלב הבא, כבר באמצע ספטמבר, אנחנו מתכוונים להוציא משלחת של יזמים בתחום התעופה והחלל שיכללו גם ביקורים ופגישות עסקיות עם שחקני מפתח ישראלים כמו התעשייה האווירית, רפאל, אלביט ונוספים".

"היום, זה יום היסטורי. מחוז פיימונטה פותח משרד לקידום סחר חוץ והשקעות בישראל, ובוחר לעשות זאת בירושלים", אמר השגריר דרור אידר והוסיף "פיימונטה, תהפוך לשליחה הרשמית של איטליה בירושלים, הבירה הנצחית של העם היהודי ושל מדינת ישראל.

אני סמוך ובטוח כי משרד הסחר של פיימונטה ימשיך ויחזק את הידידות האינטנסיבית בין ישראל לפיימונטה, שתתגבש על ידי שיתופי פעולה מתמשכים ופוריים בתחומים הפוליטיים, הכלכליים, המדעיים והתרבותיים".

עם מוגבלות אבל ללא גבולות: ביקור מרגש של בעלי מוגבלויות בכותל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן