חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דווקא בערב יום השואה: קופ"ח כללית והדסה החליטו לפעול נגד אירוע לחרדים

קופת החולים כללית והמרכז הרפואי הדסה, הדהימו היום יהודים רבים ברחבי המדינה, כשהחליטו להיכנע לקבוצות שמאל קיצוניות ולמנוע מהרופאים להשתתף באירוע של מכון דורות

המכון, המסייע לעשרות אלפי זוגות ברחבי הארץ בנושאי פיריון, יהודים ושאינם, ארגן אירוע בהשתתפות רופאים ולאחר פניות מצד גורמים אנרכיסטיים החליטו בקופת חולים כללית ובמרכז הרפואי הדסה למנוע מהרופאים להשתתף באירוע.

ההחלטה למנוע מהרופאים הגיע על רקע אמירות כמו "הדרת נשים" זאת למרות שהאירוע מיועד לגברים ולנשים ומדובר באירוע פרטי של הארגון.

נזכיר, שהאירוע מדבר על פוריות ובעבר הלא רחוק כלל ואף בתכנונים עתידיים שהגיעו לידי המערכת, בין היתר מגורם בהסתדרות הרפואית, ישנם כנסים בהם הדוברים הם גברים בלבד, ושם לא נאסרה השתתפותם.

בתחילת היום פרסמו במרכז הרפואי הדסה את ההודעה הבאה: " המרכז הרפואי הדסה אינו נמנה עם נותני החסויות בכנס האמור ואינו משלם כל תשלום למארגניו.

עם זאת, לנוכח החשיבות הגבוהה שמייחסת הדסה לנושא מעורבות נשים בכל תחומי העשייה וברפואה בפרט, ולמרות הערכתנו למכון דורות הפועל רבות למען נשים בתחומי פוריות והריון, רופאינו לא ישתתפו בכנס".

לאחר פניית מערכת ירושלמים בהדסה כבר שינו את תוכן ההודעה וכתבו: " המרכז הרפואי הדסה מעריך את פועלו של מכון דורות למען נשים בתחומי פוריות והריון, ומקיים עימו שיתופי פעולה רבים ומכובדים וכך ימשיך לעשות.
צוות רופאי הנשים בהדסה הודיע הבוקר למארגני הכנס כי לא ישתתפו באירוע.
אנו בהדסה נמשיך להעניק את הטיפול הטוב ביותר לנשים המצויות בתהליך החשוב בתחומי פוריות הריון ולידה".

הדסה הוציאו את ההודעה לאחר ההחלטה של קופת החולים כללית, לה לקוחות רבים במגזר החרדי ששוב נפגעים מהקופה ובהודעת הכללית נאמר: " "ההשתתפות של נציגי כללית ומתן החסות בכנס ביום חמישי בוטלה".

גורמים בציבור החרדי אמרו היום בתגובה להחלטות: " לא ייתכן הדבר הזה שפעם אחר פעם מדירים את החרדים ומונעים מהם לקבל שירותים שונים בטענות לא הגיוניות. לערבים לא היו עושים דבר כזה והם היו מכתיבים את התנאים המלאים וקופת חולים כללית היתה מנגנת לפי החליל שלהם."

גורם אחר אמר: " המרכז הרפואי הדסה, מרכז פרטי, מקבל תקצוב על כל אישה יולדת ונשים חרדיות רבות מגיעות על מנת ללדת במרכז, בנוסף רופאי המרכז מקבלים במקום ובאופן פרטי לקוחות חרדים רבים, למה הכסף של החרדים טוב והיחס אליהם צריך להיות של סוג ב'? תמו ימי האנטישמיות נגד היהודים?"

עוד הוא הוסיף: " מכון דורות הוא מכון שחברים רבים שלי נעזרו בו. לא רק חרדים, למה לפגוע בהם, מי מרוויח מזה? "

הדסה עין כרם, ירושלים צילום: אודי דוד בן דוד
המרכז הרפואי הדסה עין כרם. צילום: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן