חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היום השישי לשביתת הרופאים הוטרינרים בשירות המזון הארצי

יום שישי לשביתת הרופאים הוטרינרים בשירות המזון הארצי שבמשרד הבריאות, ועדיין כלום, המדינה עושה שריר מיותר ופוגעני. במקום להכנס מיד למשא ומתן מול קבוצה מצומצמת של 13 עובדים סך הכול. קבוצת אנשים נהדרים, שהחליטו שאין להם ברירה, אלא לשבות מדם הלב. ומולם נתלים נציגי המדינה בטיעון מתפלפל על כך שהשביתה אינה חוקית", אומר הבוקר בכאב ד"ר מיכאל אטינגר, יו"ר הסתדרות הרופאים הוטרינרים בישראל.

לדבריו: "חד וחלק. זו שביתה חוקית, תפסיקו להתפלפל בעניינים המשפטיים, שבו איתנו הבוקר בכנות וברצינות כדי להגיע להבנות, לתת לחברי הקבוצה הקטנה הזו תחושה שאינם פראיירים. אין מילים לתאר כמה זה מגוחך, מביך ומיותר.

הרי לא מדובר על שביתת 200,000 מורים, או אלפי עובדים אחרים בשירותים חיוניים מטעם המדינה. מדובר על קומץ אנשים אחרונים, שנותרו ביחידה הזו ולא התפטרו ממנה בשנים האחרונות".

אתמול כתבו חברי היחידה הודעה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש: "אנו הרופאים הווטרינרים, אנשי היחידה הווטרינרית המפורקת והחבוטה, ששונמכה והוכפפה לשירות המזון הארצי, פונים שוב, והפעם אישית, מדם ליבנו, כדי להביא לפתרון מיידי של המשבר החמור בו נמצאים היחידה, משרד הבריאות ובריאות הציבור בישראל.

אנו פונים אליך ישירות, כי כמונו בדיוק, בידך מופקדת האחריות לשמירה על בריאות הציבור, אולם לך בלבד היכלת להביא את המשבר לסיומו.

צילום: יח"צ

מי כמוך יודע את התלאות והמשברים שחווינו בשנתיים האחרונות, את נפח העבודה הגדל אקספוננציאלית עם הגידול המתמיד באוכלוסיה, ואת כובד המשימות שיצאנו מגדרנו כדי לעמוד בהן, חרף ההזנחה, העדר התנאים המינימליים וההתעמרות ששררו במחוזותינו בשנים האחרונות.

לצערנו כי רב, ולאחר זמן ממושך, הגענו למבוי סתום ואנו עומדים אל פי התהום. מחד האחריות האדירה שבשמירה על בריאות הציבור ומאידך העדר היכלת לבצע זאת בהעדר תנאים בסיסיים, כאשר מעל ראשינו מרחפת ״פרשת רמדיה״ הבאה, חלילה.

למצער, לא נותרה בידינו כל ברירה ונאלצנו לעצור הכל ולזעוק, לאחר שמכתבנו האחרון לקודמך, באותו עניין בדיוק, הביא לתוצאות ההפוכות ולמצב הבלתי נסבל השורר כיום, ומדוע? כי שומרי הסף שלך הרימו דגל והתריעו על סכנה (עם יד על הלב, כקצין בצה״ל, זה לא מה שהיית מצפה מפקודך לבצע בזמן אמת)?

כל שביקשנו הוא את התנאים הבסיסיים ואת הכלים ההכרחיים לביצוע עבודתנו נאמנה, כפי שעשינו עד כה, שנים רבות. נרמסנו, הושפלנו, נחבטנו ונדרסנו על ידי הנהלת המשרד, והמשכנו בעבודה ובשליחות שלקחנו על עצמנו עד שנשברנו וקרסנו, איננו יכולים עוד.

חלקנו בחר לקום וללכת, אך חלק מאיתנו בחר להשאר, חלק מאיתנו עדיין כאן ולא נטש את משמרתו ואת משימתו.

לכן נציע שוב את שהצענו בשנתיים האחרונות, הכנס נא לנעלי המבוגר האחראי והבא את המשבר לסיומו לטובת המשרד, לטובת היבואנים, לטובת הרופאים, אך מעל לכל, לטובת אזרחי מדינת ישראל הנושאים עיניהם אל כולנו ותוהים האם כך נוהגים שומרי נפשנו? האם כך נוהגים שומרי הסף בישראל של שנת 2022?

עד שעה זו לא הגיעה תגובה לפנייתם זו.

שריפה בדירה בבניין בן 7 קומות – הדיירים הונחו להסתגר בבתים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן