חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיש שלא נכנע: יעקב התמוטט בתחנת האוטובוס וניצל בזכות פעולות החייאה

לפני כחודשיים, בזמן שהלך ברחוב בירושלים התמוטט יעקב בוסין בן ה-83 ואיבד את הכרתו. עוברי אורח שעמדו בתחנת האוטובוס הסמוכה וראו את המקרה התקשרו מיד למוקד 101 של מד״א שם ענתה להם חובשת רפואת חירום שהדריכה אותם כיצד להתחיל בפעולות החייאה בסיסיות ובמקביל הזניקה את צוותי מד״א למקום.

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א דוד תורג׳מן היה בסמוך למקום ותוך רגעים ספורים הגיע למקום והחל לבצע פעולות החייאה מתקדמות ולאחר 7 דקות מורטות עצבים החל יעקב להזיז את גפיו ולהתעורר.

צוות הניידת לטיפול נמרץ של מד״א שהגיע למקום המשיך את הטיפול הרפואי ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים להמשך טיפול כשהוא בהכרה מלאה.

יומיים לאחר האירוע הגיע חובש בכיר במד״א דוד תורג׳מן לבית החולים לבקר את יעקב – הפעם עם חיוך גדול על פניו.

צילום: דוברות מד"א

חובש בכיר במד״א דוד תורג׳מן מספר: ״כשהגענו לתחנת האוטובוס, הסובבים אמרו לנו שיעקב סיפר שהוא לא מרגיש טוב. הוא הצליח להגיע לספסל ואיבד את הכרתו.

לאחר בדיקה מהירה הבנו שהוא במצב של דום לב והתחלנו מיד בעיסויים והנשמות למשך 7 דקות כשלפתע יעקב החל להזיז ידיים וראינו שהוא חוזר אלינו. זה לא מקרה שרואים כל יום. אי אפשר לתאר את התחושה המדהימה שלוותה את המפגש שלנו בבית החולים.״

יעקב בוסין אמר בהתרגשות: ״היה לי מזל גדול. יד האלוהים שלחה אליי את עוברי האורח שהתקשרו מיד למוקד החירום 101 של מד״א וגם את דוד שהציל את חיי. אני לא זוכר הרבה מאותו היום וסיפרו לי שהכל קרה ממש מהר ושהם נלחמו כדי להציל את החיים שלי. תודה, תודה, תודה לכם.״

איומים ותקיפה: שני מקרים של אלימות נגד בני משפחה הסתיימו במעצר החשודים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן