חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ספר התורה באביתר: לזכרו של יהודה גוואטה וההתיישבות שנולדה מחדש

הכנסת ספר תורה לזכר יהודה גוואטה הי"ד בבית המדרש באביתר: ניצחון הרוח והצדק

בישוב אביתר, שלוש שנים לאחר הסכם אביתר וחצי שנה לאחר הסדרת המקום, נערך אמש טקס הכנסת ספר תורה מרגש לבית המדרש שנחנך לזכרו של יהודה גוואטה הי"ד. הטקס נערך בנוכחות מאות אנשים, בהם אישים מרכזיים כמו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יו"ר תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף, ח"כ צבי סוכות, ויונתן פולארד.

יהודה גוואטה, שנרצח בפיגוע ירי, מהווה דמות מופת להתיישבות בארץ ישראל. כפי שציין אביו, אלישע גוואטה, יהודה נרצח בכניסה לשומרון בדיוק באותו מקום ובאותו יום בו נרצח אביתר בורובסקי הי"ד שמו נקרא הישוב.

אלישע גוואטה, אביו של יהודה הי"ד, התרגש והסביר בנאומו: "יהודה בן ירושלים היה בדרכו לישיבתו באיתמר ללמוד תורה, נפגע בשער הכניסה לשומרון, בארצו של יוסף הצדיק בדיוק באותו מקום ובאותו יום של אביתר בורובסקי הי"ד נרצח 8 שנים לפני כן.

למעשה הם פותחים לנו את ההתיישבות בשומרון שחיכתה עשרות שנים להתיישבות חדשה, "כי דמים בדמים נגעו" והסתר הפנים נועד לבניית קומה חדשה בארץ ישראל, לתועלת הבניין"

בטקס הדגיש יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, את הסמליות המעמיקה שבאירוע: "הכנסת ספר התורה לישוב אביתר היא רגע של ניצחון – ניצחון של האמת על השקר, של החיים על המוות. ההתיישבות כאן אינה רק סמל רוחני אלא גם כוח פיזי המעצים את צה"ל ואת העם כולו. משפחות הנופלים, גורובסקי וגוואטה, אתם מגדלור של אמונה וגבורה. יחד נמשיך להאיר את הדרך ולבנות עוד אלפי יישובים ביהודה ושומרון".

גם ח"כ צבי סוכות התרגש וסיפר על התחושות המיוחדות שהוא חש בטקס: "עבורי זוהי סגירת מעגל מרגשת במיוחד, לאחר שהגעתי לבית המדרש הזה רבות כשהקמנו את אביתר. כעת, אנו זוכים לחנוך אותו מחדש לאחר שהיישוב אושר על ידי הממשלה בהובלת השר בצלאל סמוטריץ' ובדחיפתו של ראש המועצה יוסי דגן. בדמייך חיי".

צבי אלימלך שרבף, יו"ר תנועת נחלה, הוסיף בהתרגשות: ".מסירות הנפש של משפחת גואטה, יחד עם המסירות המתמשכת של תושבי הישוב, פעילי תנועת נחלה והציבור הרחב שתמך וסייע ללא הפסקה, הם שהובילו אותנו לרגע הזה. תודה מיוחדת לראש המועצה יוסי דגן על הגיבוי המלא והשותפות לאורך כל הדרך. הקמת אביתר מסמלת פריצת דרך בהקמת ישובים חדשים אחרי שנים של הקפאה, ובעזרת השם, נמשיך ונבנה בכל רחבי הארץ, ובקרוב גם בחבל עזה. ברוך ה' שאנו זוכים להיות חלק מהתהליך החשוב הזה, המחזיר את העם היהודי לאדמתו."

ההתרגשות ניכרה גם בדבריה של תחיה חיים, נציגת מזכירות אביתר, שהסבירה כי הכנסת ספר התורה הזה מהווה סימן דרך להתפתחות ההתיישבות בארץ: "שלוש וחצי שנים חיכה ספר התורה לעלות אל ההר הטוב הזה. אביתר, מרגע הקמת הישוב, מרימה גבוה את דגל ההתיישבות, והכנסת ספר התורה היום מסמלת תחילת הדרך להקמת יישובים חדשים נוספים בחבל עזה בקרוב.
עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה".

הכנסת ספר התורה באביתר היא עוד נדבך חשוב במאבק על ההתיישבות בארץ ישראל.

10,000 ש"ח בהתאמה אישית: המענק שישנה את הבית שלכם בשנת 2024

קרדיט: אליחי מנחם

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן