חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בסימן "ירושלים מסירה את חומת חוסר ההיכרות" – חגיגות ה15 לפסטיבל צמי"ד יוצאות לדרך

בסימן "ירושלים מסירה את חומת חוסר ההיכרות" – חגיגות ה15 לפסטיבל צמי"ד יוצאות לדרך: מאות אומנים עם מוגבלויות, ירידים, פרזנטורים חדשים, ואתגר טיקטוק מיוחד. מופע פותח: אגם בוחבוט.

פסטיבל צמי"ד הירושלמי יוצא לדרך: חגיגה ערכית ומרהיבה של תיאטרון, תזמורות, להקות, חבורות זמר ועוד. 400 אומנים עם מוגבלויות שונות ועשרות מופעים בכל רחבי העיר. את הפסטיבל ילוו שמונה פרזנטורים חדשים עם מוגבלות ואתגר טיקטוק בשפת הסימנים. הפסטיבל בשיתוף המנהלים הקהילתיים בירושלים ומחלקת צמי"ד באגף חברה.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 5-9 ליוני. אירוע פתיחת הפסטיבל יתקיים ב5 ליוני, כיכר ספרא, בין השעות 8:00 – 14:00. האירוע יאופיין בעשרות דוכני מכירה של תוצרי אומנות שונים, פרי יצירתם של אומנים עם מוגבלות, שידור חי של תכנית הרדיו הפופולארית "בא בטוב" עם מוטי פרנסיס מבית "רדיו ירושלים" ומופעים של אומנים עם מוגבלות אשר יארחו את הזמרת אגם בוחבוט.

אירוע הכוכבים של ירושלים יתקיים ב5.6 בתיאטרון ירושלים בין השעות 17:15-19:30 ויביא לבמה כישרונות צעירים עם מוגבלות ייקחו בו חלק תלמידי בתי הספר של החינוך המיוחד, כנפיים של קרמבו ופרויקט זרקור.

אירוע משפחות מיוחדות מארחות בגן הבוטני יתקיים ב6.6 בין השעות 16:00-20:00 הפנינג גדול וססגוני הכולל סדנאות יצירה והפעלה ומופעים שונים למשפחות המיוחדות בירושלים אשר מארחות משפחות שאין בהן ילד עם מוגבלות.

אירוע מרכזי לציבור החרדי מעגלים יתקיים ב6.6 בג'רר בכר בן השעות 19:00-23:00 באירוע ישתתפו אומנים עם מוגבלות, מחול על גלגלים ומופע ייחודי ומרגש של השחקנית והזמרת אסתי בר נתן אמא לילד עם מוגבלות.

צילום: שירת כהן

מחול ללא גבולות יתקיים ב6.6. בין השעות 20:00-22:00 במתחם התחנה בירושלים וייקחו בו חלק רקדנים על כסאות גלגלים מארגון נכי צה"ל במופע ייחודי ומרגש של ריקודים סלוניים.

נפש בנפש אירוע לכלל הארגונים הירושלמיים בתחום בריאות הנפש יתקיים ב7.6 בין השעות 18:00-20:00 באמפי של גן הפעמון באירוע יופיעו מקריאי שירה, זמרים ורקדים מתמודדי נפש והאירוע בסימן הוקרה והצדעה לעובדות הסוציאליות העוסקות ביחידות השיקום בתחום בריאות הנפש.

אירועים רבים ונוספים יתקיימו לאורך השבוע של הפסטיבל במינהלים הקהילתיים, בפני תלמידי בתי הספר לצורך העלאת המודעות, בפאבים קהילתיים, בגינות הקהילתיות ועוד. לרשימת הפעילויות המלאה ניתן להיכנס לאתר העירייה.

הפסטיבל הוא מיזם שיא בו העיר ירושלים מלמדת את כל העולם מהן סובלנות, הכלה וקבלת השונה. במשך שבוע שלם ירושלים תעניק את כל הבמות בעיר באופן בלעדי למאות אומנים עם מוגבלות, המופיעים בעשרות אירועים בכל רחבי העיר.

המסורת נמשכת: גם השנה יובילו את קמפיין הפסטיבל פרזנטורים עם מוגבלויות שונות. הפרזנטורים יקדמו בין היתר אתגר טיקטוק מיוחד בשפת הסימנים תחת הכותרת "מסירים את חומת חוסר ההיכרות", ויופיעו בשילוט חוצות ברחבי העיר ולאורך תוואי הרכבת הקלה – בשיתוף חברת "כפיר".

צילום: שירת כהן

התפרצות שעלת: ארגון המיילדות קורא לנשים בהריון להתחסן מיידית

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן