חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דמותו של שרלוק הולמס בקולנוע ובטלוויזיה

דמותו של שרלוק הולמס בקולנוע ובטלוויזיה

שרלוק הולמס הוא הגיבור והדמות הספרותית הראשית של סדרת ספרי הבלשים הידועה של היוצר סר ארתור קונאן דויל, דמותו של הבלש המפורסם זכתה לעיבודים רבים בקולנוע, בטלוויזיה וגם על הבמה. בשנים האחרונות הדמות של הבלש המפורסם זוכה לפופולריות עצומה בקולנוע ובטלוויזיה, אך דמותו של שרלוק הולמס עברה שינויים רבים מהם אנחנו יכולים ללמוד על חיינו ועל השינויים הרבים שחלו בעולם ב-120 השנים האחרונות, מרגע שדמותו הועלתה על הכתב כגיבור בסדרת הספרים של דויל.

אם בתחילת הדרך דמותו של הבלש בקולנוע ובטלוויזיה נותרה נאמנה למקור, כלומר שרלוק הולמס כדמות של בלש חיוור וצנום הסומך בעיקר על שכלו, בעיבודים האחרונות לסרטים ולסדרות הבלש לא מסתפק בשכל חריף אלא נעזר גם בכוח פיזי, ובעיקר באגרופיו. אם אתם מחובבי הז'אנר לבטח תשמחו לצפות במגוון סדרות ועיבודים קולנועיים חדשים העוסקים בדמותו של שרלוק הולמס, וכדאי לכם לצפות בסדרת הדרמה "אלמנטרי" הנחשבת לגרסה המודרנית ביותר של עלילותיו של הבלש הידוע, ואל תוותרו על הסרטים "הולמס & ווטסון", "שרלוק הולמס" (2009) וסרט ההמשך "שרלוק הולמס: משחק הצללים" שיצא לאקרנים בשנת 2011.

אלמנטרי – סדרה מומלצת לחובבי הבלש המסתורי

סדרת הטלוויזיה "אלמנטרי" מבית CBS היא עיבוד מודרני לדמותו של שרלוק הולמס. ג'וני לי מילר לוהק לתפקיד הבלש הידוע שמשחק בסדרה כיועץ לשעבר בסקוטלנד יארד המתגורר בניו יורק לאחר שנגמל מסמים. יכולותיו של שרלוק הולמס וסקרנותו מסייעים לו לפתור תעלומות שונות, הוא מצטרף לצוות החקירה של משטרת ניו יורק והעלילה עוקבת גם אחר מערכת היחסים בינו לבין ווטסון, געגועיו לאהובתו ועוד.

לסדרת המתח והפשע יש שבע עונות ו-154 פרקים סך הכל, כל פרק עוסק בפתרון תעלומה ומקרי רצח אחרים, אך יש גם סיפור עלילתי המתפתח לאורך כל העונות.  

הולמס & ווטסון

סרט קומי אמריקאי שיצא לאקרנים ב-21 בדצמבר 2018, הסרט נכתב ובוים על ידי איתן כהן (לא ההוא מהאחים כהן) ומככבים בו שחקנים מוכרים כמו ויל פרל וג'ון סי. ריילי. הסרט זכה לשלל ביקורות שליליות אך צופים רבים נהנו ממנו, וכל מי שאוהב את דמותו של הבלש המוכשר ישמח לצפות בעלילה העוקבת אחר הבלש המנסה יחד עם עוזרו הנאמן להביס את יריבו הגדול ביותר של שרלוק, הלא הוא פרופסור מוריארטי.

שרלוק הולמס (2009)

סרט פעולה משובח משנת 2009 המבוסס על דמותו של שרלוק הולמס. הסרט בוים על ידי גאי ריצ'י ומשחקים בו רוברט דאוני ג'וניור, ג'וד לאו ושחקנים אחרים. הסרט זכה לביקורות חיוביות בכל העולם, העלילה עוסקת בבלש ושותפו החיים בלונדון ב-1891 המנסים למנוע רצח על רקע פולחני.

שרלוק הולמס: משחק הצללים 

סרט ההמשך "שרלוק הולמס 2" יצא לאקרנים בסוף שנת 2011, את דמותו של הבלש מגלם רוברט דאוני ג'וניור, וג'וד לאו מגלם את ווטסון. העלילה מתחילה כשנה לאחר אירועי הסרט הקודם, וכעת הצמד נדרש לכל הכישרונות כדי להביס את פרופסור מוריארטי המהווה יריב מאתגר במיוחד. 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן