חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות בירושלים בחנוכה

 

אטרקציות בירושלים בחנוכה

האם ידעתם שיש משפחות שלמות שמגיעות במיוחד לירושלים מדי שנה, רק כדי לצפות באורות החנוכיות הנשקפים מהחלונות הרבים בעיר? כמי שמכירים את המנהג הזה וחוגגים אותו מילדות אולי איננו רגילים לראות בחנוכה חג "תיירותי" או כזה שמתקיימים בו פסטיבלים רבים, אך האמת היא שירושלים היא אחד המקומות המיוחדים ביותר בארץ לחגוג בהם את החג, במיוחד לאור העובדה שאלה הם הלילות הקרים והארוכים ביותר בשנה. הרי חשבו על כך, האם תצליחו למצוא עיר אחרת בארץ שמנצחת את ירושלים בתחרות על חימום מצב הרוח והלב, כשקר כל כך בחוץ?

 

מה עושים בירושלים בחנוכה?

חנוכה הוא חגם של הילדים, ועיר הבירה מציעה אינספור חגיגות צבעוניות ומושקעות במיוחד עבורם, כך שתוכלו לקפוץ מאטרקציה לאטרקציה ועדיין לא להספיק לראות את הכל (אל דאגה, הטיפים בנושא יגיעו מיד). לכן אספנו את המקומות המומלצים ביותר לבילוי בחנוכה, לילדים וגם למבוגרים, אך שימו לב – למרבית האירועים יש לשריין מקומות מראש.

 

משהו משונה קורה בספרייה הלאומית בלילות

הספרייה הלאומית מקיימת עשרות אירועים מרתקים במהלך השנה, אך מעטים האירועים המתקיימים לילדים לאחר רדת החשכה. במופע חנוכה השנה חוברים יחד מורה, מדען, משוררת ואספן ספרים כדי לפענח תעלומה מסקרנת המרחשת בלילה באולמות הקריאה, והילדים נקראים לעזור להם למצוא את הפתרון.

 

ספרים מומחזים ונרפאים בבית אבי חי

מרכז התרבות הייחודי בית אבי חי מצליח להפתיע את הקהל בכל שנה מחדש עם תכנים מעולים ויצירתיים, והשנה נראה כי הוא התעלה על עצמו עם מיקוד מיוחד בעולם הספרים: בשלושה מימי החג יתקיים ברצף מופע תיאטרלי המבוסס על ספריו האהובים של ינץ לוי, הכולל כמובן את כל הדמויות המוכרות וגם את הסופר בכבודו ובעצמו. בנוסף, במקום יתקיימו סדנאות ייחודיות הנקראות "בית חולים לספרים" בהם מוזמנים המשתתפים הקטנים להביא ספרים ישנים ו"פצועים" השייכים להם, ולתקן אותם יחד.

 

איור ואמנות במוזיאון ישראל

אם בית אבי חי בחר להתמקד בספרים, הרי שמוזיאון ישראל בחר השנה להתמקד דוקא באיור. במשך ארבעה ימים יגיעו להרצות במוזיאון ארבעה מאיירים מהמובילים בישראל (מישל קישקה, זאב אנגלמאיר, אורי פינק ושי צ'רקה) וכן יתקיימו במוזיאון מופעים רב אמנותיים המשלבים מוזיקה, וידיאו, אור ולהטוטי קרקס. בנוסף ייערכו בחג סדנאות יצירה אמנותיות לילדים, ויוקרן מדי שעה סרט השופך אור חדש על פרשת תעלומת המגילות הגנוזות. 

 

תעלומת הזמן במגדל דוד

גם לכם יצא לחשוב על כך שהמצודה העתיקה במגדל דוד יכולה לשמש כתפאורה המושלמת למשחק בריחה? ובכן, כנראה שאינכם היחידים: במהלך ימי החג יתקיים ברחבי המצודה משחק חידות נגד הזמן, המאתגר את המשתתפים לסייע לדמות היסטורית הכלואה בהווה לחזור לתקופתה המקורית. למי שלא יכול לעזוב את המצודה ורוצה לחוות עוד קצת מהקסם, במצודה יתקיימו סיורי עששיות ליליים לאחר שעות המשחק. 

 

איפה לישון בעיר?

חושבים להפוך את הבילוי לחופשה משפחתית מפנקת? בירושלים, גם בית המלון הוא חלק מחוויית הביקור הכוללת, ועם בחירת המקום הנכון תוכלו להמשיך בדיוק את אותה חווית אירוח ירושלמית גם ללילה. כאשר אתם מחפשים מלון לחנוכה, כדאי לזכור כי בתי מלון רבים בעיר מציעים מבצעים מיוחדים לרגל החג, גם רשתות יוקרה כמו מלונות דן – המחזיקה בארבעה מלונות במיקום מעולה בירושלים, מציעה מחירים אטרקטיביים בזכותם תזכו לחוויית אירוח יוצאת דופן.

 

איך לתכנן את ימי החופשה בעיר?

כדאי לקחת בחשבון את העובדה כי מוסדות הבילוי עשויים להיות רחוקים זה מזה, וכן האטרקציות השונות מתחילות לרוב בשעות קבועות מראש. מעבר לכך, התנועה בעיר עשויה להיות כבדה בימי החג וכמובן תמיד רצוי לתכנן זמנים גמישים (וארוכים) יותר, כדי לא להגיע לתחנה הבאה מותשים, או חלילה מאוחר מדי לאחר שרכשתם כרטיס מראש. תכננו את האטרקציות הקרובות זו לזו באותו יום, והקדישו זמן ומחשבה לשאלה היכן לאכול בין בילוי לבילוי, בכדי להבטיח חוויה מלאה וביקור בכל המקומות החשובים. 

 

צילום: unsplash

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן