חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוטל סגר על שכונות? ליאון וחגית משה מתנגדים

ראש העיר דורש לעזור בפינוי חולים מהעיר במקום סגר מקומי וסגניתו חגית משה מאיימת בפניה לבג"צ. ההחלטה הלילה


בשעה הקרובה צפויה התכנסות הגורמים הרלוונטים ובהשתתפות ראש הממשלה על מנת לדון בהטלת סגר מקומי על שכונות מסוימות בעיר.

ראש העיר משה ליאון וסגניתו, חגית משה, נוטים להתנגד להטלת סגר ודורשים לנהוג בתושבי ירושלים כביתר תושבי המדינה ולא להטיל סגר.

ארגון בצלמו, בשיתוף סגנית ראש העיר ירושלים, פנו באמצעות עורכי הדין מיכאל ליטווק ואריק קמחי למשרד הבריאות וליועץ המשפטי לממשלה, במכתב התראה לפני הסגר האמור להתרחש בשכונות החרדיות בירושלים.

במכתבם טוענים השניים כי הטלת סגר חמור, משמעותו העמקת השסע בחברה הישראלית, ליבוי ההסתה כנגד המגזר החרדי ופגיעה בזכויות יסוד בסיסיות.

מעורך הדין מיכאל ליטווק נמסר: "בימי חג החירות, עלינו לעשות כל הניתן על מנת לשמור על זכויות הפרט ולפעול באופן שוויוני כלפי האוכלוסיות השונות בישראל. סגר המתמקד בשכונות בעלות צביון דתי וחרדי, משמעותו אפליה ופגיעה בלתי מידתית".

מדוברות עיריית ירושלים נמסר: "ראש העיר, משה ליאון, סבור עקרונית כי דין כל השכונות במדינה זהה. החלטה על סגר שכונה צריכה להיות עפ קריטריונים קבועים ורלוונטים, עפ נתוני עומק בכל שכונה.

הקריטריונים הוסכמו עם ראש העיר ירושלים ביום שישי. לפני כניסת השבת, הועברה מפת השכונות עפ הקריטריונים שנקבעו.

ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום, קרי, לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות היעודיים שנקבעו לכך, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר. ראש העיר דורש מהממשלה לסייע במימוש הפינוי בכל דרך".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן