חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצל הקורונה: פעילות חסד ענקית של שובה ישראל

הרב יאשיהו פינטו גייס את חסידיו לשלל פעולות חסד, שינוע והשגת תרופות וסיוע רפואי נרחב. מעט מהאור דוחה המון מהחושך |

מילן בן דוד- מועלם


בתוך הכאוס שאופף את העולם, מנין החולים, המבודדים והסגר העולמי, נערכת בימים אלו פעילות חסד והצלה שקטה וחובקת עולם שהרב יאשיהו פינטו, מפעיל ממקום מושבו במרקש שבמרוקו.

לצורך סיוע חובק עולם, גייס הרב את מקורביו וקשריו העולמיים לסייע לחולים ויהודים במצוקה ,שינוע והשגת תרופות, מכונות הנשמה, והפעלת צוותי רפואה, בשילוב סיוע כלכלי לאלפי משפחות.

הכאוס העולמי סביב נגיף הקורונה, לא פסח על שום מדינה, כאשר בכל רחבי עולם, מנסים השלטונות להתמודד עם תרחיש שאיש לא צפה אותו מראש, ומשפיע הן על מערכות הבריאות והן על מערכות הכלכלה בכל רחבי העולם.

הנגיף כמובן לא פסח גם על העם היהודי בארץ  בתפוצות וגם לא על מצבם הכלכלי.  הסכנה הגיעה במיוחד לקהילות היהודיות בארה"ב אנגליה וצרפת, וכן פגעה קשות במצבם הכלכלי של מאות אלפי יהודים, במיוחד בימים של לפני הפסח, כאשר העצירה הכללית של המשק, פוגעת בכל בית.

האדמו"ר. שובה ישראל אונליין

 

בשיחה עם ר' יעקב, עסקן רפואי בכיר מניו יורק, מספר ר' יעקב, על הקלטה מצמררת, שמי ששלח אותה היה אחד מהאחראים על החברא קדישא של 'שומרי הדת' בבורו פארק, המרכז היהודי הגדול בניו יורק.

את ההודעה שלו הוא ביקש להעביר לכל מי שאפשר, כשההודעה אומרת הכל ואין צורך להוסיף מילים: "כיוון שאנו מלאים בנפטרים אין מספיק נהגים להוציא נפטרים לבית הקברות. אני צריך מתנדבים שיתייצבו היום בחסד של אמת או בתשלום. מי שיש לו מיני וואן ומוכן לקחת נפטר לבית הקברות בבקשה בבקשה שיודיע לי".

ראשי ארגוני ההצלה סיפרו שהתברר להם כי המצב בבתי החולים נורא:" אנשים נפטרו בגלל מחדל רפואי חסר תקדים. החלטנו לראשונה לא לפנות יותר חולים לחלק מבתי החולים בהם התברר שרופאי בית החולים, החליטו שלא לטפל בחולי קורונה כדי לא להידבק בנגיף ובעצם גרמו למותם".

שובה ישראל

 

פניות רבות שהגיעו לרב יאשיהו פינטו, בעקבות קשריו עם מיטב מומחי הרפואה העולמים וגופי ממשל שונים, העלו שיהודים רבים שנמצאים במצב מסוכן, נזקקים לסיוע רפואי, נשימתי ותרופתי, בהם דמויות מוכרות וחשובות בעולם היהודי הן הרבני והן העסקי.

הרב פינטו גייס את כל סביבתו הקרובה והמשפיעה, והתייחס לכל פניה בצורה מהירה ומיידית, כאשר במאמצי על, הצליח לשנע. חיי חולים רבים, ניצלו בעזרת הטיפול המאסיבי והמהיר של הרב פינטו וסביבתו הקרובה.

העסקן הרפואי האמריקאי מספר כי בימים אלו במצב בו מיטב ארוגני הביון מחפשים אחרי תרופות, אמצעי מיגון ומכונות הנשמה, הצליח הרב פינטו להפעיל את קשריו המסועפים ולסייע ליהודים רבים בארה"ב באנגליה ובארץ.

האדמו"ר

הפניות ממשיכות לזרום כל העת, ובמקרים מסוימים נערכו תוך חילול שבת, כאשר הרב מורה באופן חד משמעי לעשות את כל הפעולות הנצרכות כדי להציל נפש.

יצויין כי במקביל, זרמו פניות מכל רחבי העולם לסיוע כלכלי לקראת חג הפסח, כאשר מערכת משומנת של אלפי פעילים, גייסה בניצוחו של הרב ומקורביו סכומי ענק שתורגמו לסלי מזון שחולקו בלמעלה מארבעים מוקדים ברחבי העולם.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן