חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקואליציה תוקפים את התעוררות: "גרמו לנזק בלתי רגיל"

העתירה שהגישה התעוררות, הובילה לדחיית ישיבת המועצה בה אמורים היו לקבל תמיכות עשרות עמותות בעיר. אלישע פלג :" הם הורסים כל חלקה טובה, המדיניות שלהם שגויה". ברקוביץ: "לא גרמנו נזק, מוכנים להצביע גם עכשיו בעד העברת התמיכות " | מילן בן דוד-מועלם


היום הייתה אמורה להתקיים ישיבת מועצה אלא שעתירה שהגישה התעוררות לבית המשפט הובילה לביטול הישיבה.

בישיבה היו אמורים לאשר את מינוי אריה קינג לסגן ראש עיר, להביא לידיעת חברי המועצה על עלייה בשכר של עובדי לשכת משה ליאון וגם לאשר העברת מליוני שקלים לטובת עמותות ספורט, חינוך, תרבות ועוד ברחבי העיר כחלק מאסטרטגית היציאה ממשבר הקורונה.

צילום: אודי דוד בן דוד

 

אלא שכאמור הישיבה נדחתה והעמותות לא יקבלו את התמיכות הנדרשות בחודש הקרוב. בקואליציה מייחסים את השערורייה לעתירת התעוררות שמצידם טוענים שכל עוד לא מדובר באישור מינוי מקורבים והעלאת שכר, הם מוכנים לאשר את התמיכות בכל רגע נתון.

עו״ד אלישע פלג, סגן ראש העיר,מחזיק תיק חרום ובטחון ויו״ר ועדת התמיכות העירונית אמר היום ל'ירושלמים': "אני לא מתייחס לרעשי רקע אבל התעוררות גרמו לנזק בלתי רגיל בתקופה מאוד קשה בירושלים. הם מתוסכלים שהם באופוזיציה ומכך שנסתם הגולל על קבלת תפקיד סגן ראש העיר ופתאום הם מדברים על קיצוץ בשכר. כשעופר ברקוביץ היה סגן ראש העיר בתקופת צוק איתן הוא לא ביקש לקצץ בשכר לטובת החיילים. היינו אמורים לאשר היום העברת מקדמה של 40% למוסדות חינוך, תרבות , רווחה, ספורט ומנהלים קהילתיים כדי שיוכלו להיערך לחזרה לשגרה ולעבוד על אסטרטגיית יציאה מהמשבר.

עו"ד אלישע פלג

 

ביטול ישיבת המועצה גרמה לנזק לכל אוכלוסיות העיר וכל מי שזקוק לתמיכות רווחה. התעוררות הורסים כל חלקה טובה, המדיניות שלהם שגויה. זאת לא התנהגות אחראית ולא התנהגות מצופה ממי שדמיין שיכול להיות ראש העיר. אנחנו בתקופה קשה וצריך להתאחד בה. במקום זאת, בהתעוררות שולחים לפעילות עירונית פעילים עם חולצות צהובות ומנכסים לעצמם פעילויות שבמימון עירוני. צריך להגיד תודה לראש העיר שיזם את העברת התקציבים וחבל מאוד שבגלל התעוררות זה לא קורה היום".

דן אילוז חבר מועצת העיר מסיעת התעוררות מסר:" בעקבות ההחלטה של משה ליאון לפגוע שוב בדמוקרטיה העירונית, לפעול כנגד הוראות משרד הפנים והחוק בשביל מינוי משרות ומקורבים בעת המשבר הגדול בו אנו מצויים הגשנו עתירה לביהמ"ש. לא ניתן יד להמשך רמיסת החוק בידי עיריית ירושלים והעומד בראשונה בטח שלא בימים אלה.

לאורך כל המשבר פעלנו באחריות גדולה כלפי העיר ותושביה שהעברנו החלטות ותמכנו בהעברת צעדים ותקציבים לטובת העיר והמאבק בקורנה.יש הליך קבלת החלטות אותו קבע המחוקק בזמן משבר ואנו דורשים לעמוד בו.

את התקציבים שהם למען ירושלים אפשר לאשר עוד היום. תקציבים למען ליאון ומקורביו לא נאשר. לא ניתן לליאון לצפצף על החוק ולהתנהל בצורה לא חוקית פעם אחר פעם רק עבור טובתו האישית".

עמוד הפייסבוק של עופר ברקוביץ'

 

יו"ר התעוררות, עופר ברקוביץ אמר בתגובה לדברים: "מדובר בכמה נושאים שונים. קודם כל אנחנו בהחלט תוקפים את ההחלטה למנות 7-8 סגני ראש עיר חרדים או חרדלים. גם אלישע פלג לא מייצג את הציבור החילוני. משה ליאון העמיד פנים שהוא רוצה שיתוף פעולה עם התעוררות אבל האמת יצאה לאור.

לגבי השכר שקיבלתי בתקופת צוק איתן- אני לא מבין מה הקשר בין מבצע צבאי גדול ככל שיהיה לבין משבר כלכלי. יש כיום מיליון מאה מובטלים ואני עדיין קורא לראש  העיר, לכל הסגנים, למנכלים בשירות הציבורי הכנסת ולחברי הכנסת לקצץ בשכר.

אם אתייחס רק לירושלים אז קיצוץ של בכירי העירייה יכול להוביל לחסכון של מיליון וחצי שקלים בחודש שיכולים לעבור לנזקקים, לקניית מזון, תרופות, ציוד רפואי ולשיקום העסקים הקטנים. מתוך 12 שנות פעילות ציבורית בהתעוררות, קיבלתי שכר רק 4 שנים.

בעניין התמיכות- לא גרמנו נזק. אם הם רוצים להעביר כסף לעמותות אין שום בעיה ואנחנו בעד. נוכל לעשות זאת לפי סעיף 47 כפי שעשינו בסוף מרץ. אנחנו לא מתנגדים להעברת תקציבים, אנחנו מתנגדים למינויים פוליטיים בתוך לשכת ראש העיר ולהעברת תקציבים ללשכות הסגנים",סיכם ברקוביץ.

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן