חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסגר ייכנס לתוקף עוד היום📸

הסגר חוזר לירושלים: שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף יהפכו לאזור מוגבל 📸 מילן מועלם


ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה להכריז על שכונות בעיר כאזור מוגבל למשך 7 ימים, החל מיום ו', 10.7 בשעה 13:00 ועד יום ו', 17.7 בשעה 8:00. בתחילה, דרשה הועדה שתי שכונות נוספות, אך הלחץ השפיע וכאמור שלוש שכונות ישלחו להסגר.

בירושלים – שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף, יהפכו החל מהיום בצהריים לאזור מוגבל.

באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל וכן תוגבל התנועה ופעילות העסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

נכון לאמש, בירושלים יש 2,033 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 218 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 121%.

טרם ההמלצה להכריז על אזורים אלה כאזורים מוגבלים נקט משרד הבריאות ביחד עם הגורמים בשטח ושאר הגופים הרלוונטיים ובשיתוף עם הרשות המקומית צעדים שונים לשם צמצום התחלואה על ידי הסברה, אכיפה ופינוי חולים ככל הניתן.

במועד זה, נראה שצעדים אלה אינם מספיקים לצורך צמצום התפשטות המחלה באזורים אלה ויש צורך בהכרזה כאזור מוגבל הכולל את כלל ההגבלות האפשריות. ההמלצה היא לנקוט בהגבלות הנ"ל בנוסף להמשך המאמץ האכיפתי, ההסברתי, ולפינוי חולים וחייבים בבידוד ככל הניתן, וכן אמצעים נוספים בשיתוף עם הרשות וגורמים נוספים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן