חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחאה לגיטימית? 🎥

המחאה נגד ראש הממשלה וחוק ההסמכה בכנסת יצאה משליטה: קריאות גנאי לשוטרים, עימותים אלימים ומפגינה שעלתה וחשפה את עצמה על סמל המדינה בכנסת. 34 נעצרו הלילה 🎥


משטרת ישראל עצרה הלילה 34 מפגינים במחאה נגד ראש הממשלה ברחובות העיר.

ההפגנה אומנם אושרה מראש על ידי המשטרה, אך קומץ מפגינים יצא משליטה והתעמת פיזית עם שוטרים וקרא לשוטרים נאצים והשליך רימון עשן לעברם.

במהלך המחאה, המשטרה פעלה לשמירה על בריאות ציבור המשתתפים, וחילקה כ-200 מסיכות למשתתפים. במקרים אחרים בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל.

המפגינים לאורך המחאה השתמשו במערכות כריזה, תופים וצפצפות, שהיוו הפרעה משמעותית לתושבי האזור, ועל כן סמוך לשעה 1:00, ביקשה המשטרה מהמפגינים לפנות את הצומת, ולאחר שלא נענו, החל פינוי הצומת ופיזור המפגינים ע"י השוטרים.

עוד אירוע חריג שנרשם הערב ליד משכן הכנסת: מפגינה עלתה על המנורה במשכן וחשפה את חלק גופה העליון לעיני כל. יו"ר הכנסת, יריב לוין, כתב אמש:

בושה.אני עומד על זכותו של כל אדם למחות, להפגין ולהביע את דעתו, אך יש הבדל בין מחאה לגיטימית ובין ביזוי סמלי המדינה. אף מדינה בעולם לא מאפשרת לבזות כך את סמליה.

אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לפעול באופן מיידי להעמדתה לדין של המפגינה, לא רק לשם הענישה אלא בעיקר לשם המסר החינוכי והאזרחי שחייב להיות חד וברור.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן