חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האוניברסיטה העברית מצטרפת ליוזמת לילה סגול

האוניברסיטה העברית מצטרפת ליוזמת "לילה סגול" העולמית לרגל יום המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלויות ומאירה את בניין תומר בקמפוס הר הצופים – אחד הבניינים המזוהים בעיר
האוניברסיטה, שמזה שנים פועלת לשילוב סטודנטים עם מוגבלויות, מצטרפת ליוזמה של ארגון "שווים" לציון החשיבות של שילוב אנשים עם מוגבלויות.

צילום: באדיבות המחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית

פרופ' גיא הרפז: "מגפת הקורונה פגעה במיוחד בחירויות של אנשים עם מוגבלויות. לכן, דווקא עכשיו, האוניברסיטה שמה זרקור על חשיבות השילוב, תרתי משמע". מדי שנה, בניינים בולטים ברחבי העולם נצבעים בצבע סגול לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. השנה, לראשונה אי פעם ולאור משבר הקורונה שפגע באופן המשמעותי ביותר באנשים עם מוגבלויות, גם מבנים בולטים בישראל שמגדירים את הנוף העירוני בכל עיר, הצטרפו ליוזמה.

האוניברסיטה העברית, שמבניה הרבים מהווים אלמנט משמעותי בהווי של עיר הבירה, הצטרפה למאמץ ובחרה להאיר את מגדל תומר בקמפוס הר הצופים – אחד מהמבנים האייקוניים בעיר שניתן לראותו מנקודות תצפית רבות, לציון החשיבות של שילוב אנשים עם מוגבלויות בעבודה ובכלכלה.
האוניברסיטה העברית נמצאת בחברה טובה – בין השותפים לפרויקט שיאירו את מבניהם השנה נמצאים בניין האו"ם בניו יורק, משרדי ממשלה בבריטניה, חברת הרכבות הבריטית, מבני חברת מייקרוסופט ועוד ארגונים משפיעים ברחבי העולם.

"לילה סגול" אינו היוזמה הראשונה שהאוניברסיטה לוקחת בה חלק לשילוב אנשים עם מוגבלויות. יחידת הנגישות של האוניברסיטה פועלת מזה מספר שנים על מנת להנגיש את הלימודים עבור מאות הסטודנטים בעלי המוגבלויות שלומדים בקמפוסים השונים של האוניברסיטה ברחבי הארץ. היחידה מסייעת לסטודנטים המתמודדים עם מוגבלויות שונות – פיזיות, חושיות, נפשיות, ובריאותיות קבועות או זמניות – ובשיתוף פעולה עם הסגל מנהלי ואקדמי, מנגישה את הלמידה לכל מי שזקוק לכך על מנת להצטיין במסלולו.

העזרה כוללת ייעוץ למיצוי זכויות, סיוע טכנולוגי, מתן התאמות, חונכות אקדמית וכמובן גם תמיכה נפשית וליווי. "המטרה היא לאפשר שוויון הזדמנויות בלימודים, שמשליך על שוויון הזדמנויות בעבודה ובחברה", מסר פרופ' גיא הרפז, דיקן הסטודנטים של האוניברסיטה העברית. המאמץ לשילוב הסטודנטים לא נעצר בלימודים האקדמיים. יחידת הנגישות פועלת לעזור לסטודנטים גם לאחר סיום הלימודים האקדמיים להשתלב בעולם תעסוקה או למצוא התמחות.

"אנחנו גאים להיות המוסד האקדמי המוביל בארץ בתחום הנגשת ההשכלה הגבוהה לבעלי מוגבלויות", אמר פרופ' הרפז והמשיך "האוניברסיטה חרטה על דגלה שילוב ותמיכה בסטודנטים בעלי מוגבלויות, ללא פשרות ומתוך מטרה לסייע להם לנצל את מלוא הפוטנציאל האקדמי שלהם. אין מוגבלות שיכולה לעמוד בפני רצון, התמדה והשקעה ואנחנו פה כדי לתת לסטודנטים את הרוח הגבית אותה הם צריכים. העדות המוצלחת שלנו להגשמת המחויבות הינה מספר הסטודנטים בעלי המוגבלויות שגדל באופן עקבי מדי שנה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן