חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדלקת נר שמיני ואחרון של חנוכה ברחבת הכותל המערבי

כ- 100,000 איש הגיעו במהלך כל שמונת ימי החנוכה לרחבת הכותל המערבי בצל מגבלות הקורונה לעומת כחצי מיליון אשתקד, וכ- 500,000 אלף התחברו לשידורים החיים של הדלקות נרות חנוכה בכל ימי החג דרך אתר הכותל וכלי התקשורת.

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

הערב (ה) התקיימה הדלקת נר שמיני ואחרון של חנוכה מרחבת הכותל המערבי, בהשתתפות: רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, השר לביטחון פנים מר אמיר אוחנה, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים צ'יקו אדרי, מנכ"ל משרד התפוצות מר דביר כהנא, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, ס.מפקד מחוז ירושלים תת ניצב אלי כזרי, רב המשטרה ניצב משנה רמי ברכיהו ונציגי משטרת ישראל.

השר לביטחון פנים מר אמיר אוחנה: "לאורו של הנר השמיני, אנו אתכם — אחיותינו ואחינו גיבורי התהילה של ימינו — לוחמות ולוחמי משמר הגבול, שוטרות ושוטרי משטרת ישראל, הניצבים בחזית המאבק על משמר העם והארץ; נאבקים באומץ, במסירות, בתנאים קשים, וכּן, גם בסיכון הנפש, למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. כל דור והמכבים שלו.. ניצב לנגד עיננו הכותל המערבי של חצר בית המקדש, ומזכיר לנו – לא רק את ניצחונותינו ואת שעותינו הגדולות,  אלא גם את החורבן "אזוב ועצבת, עופרת ודם" – את רגעינו הקשים: ימי החורבן והגלות, ולפיכך מזהירנו הכותל מפני אותן עוונות של קמצא ובר-קמצא, ומפני שנאת חינם בינינו. הלוואי שנשעה לאזהרתו.. כותל זה אשר ספג בקרבו כל כך הרבה משאלות לב, ביניהן משאלת השלום, יספוג נא גם את זו הבאה מן הלב – מי ייתן וכי שוטרות ושוטרי ישראל, מגיני החומות, יצאו בשלום ויחזרו בשלום משליחותם ומשימתם להגן על אזרחי ישראל ולהיות המעט מן האור הדוחה הרבה מן החושך. שמרו על עצמכם ועלינו, ועל כל ישראל, ונאמר אמן."

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: " אמנם מדליקים עכשיו שמונה נרות של חנוכה, אבל אנו מברכים "להדליק נר של חנוכה"- אור הנרות מתאחד ועולה יחד. כך עם ישראל, לכל אחד יש את הייחודיות שלו אבל אנחנו כולנו יחד נר אחד, אור איתן. זה העם היהודי. מכאן, מהמקום הקרוב ביותר לנס ומהמקום המאחד ביותר את כולם, נתאחד ונקרא יחד עם ישראל חי."

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן: "חג החנוכה מייצג את ניצחון החשמונאים והעצמאות של עם ישראל. גם היום אנו נדרשים להמשיך ולפעול בכל עת לחיזוק ביטחונם האישי ושלומם של אזרחי ישראל. ומה שמוביל את השוטרים בפעילותם היא הרוח. רוח החשמונאים מייצגת את חג החנוכה. השוטרים והלוחמים הם החשמונאים של זמננו. מכאן, בבירת ישראל, פעילות המביאה לידי ביטוי את השוטרים ואת היסודות החשובים ביותר. בשמי ובשם משטרת ישראל כי אורן של הנרות ימשיכו לדלוק לעד ולסמן את כוחה וגוברת של ממשלת ישראל."

בעוד כשעה תתקיים הדלקה נר שמיני של חנוכה במנהרות הכותל המערבי במעמד ראש העיר ירושלים מר משה ליאון שתשודר בשידור חי.

כמו כן- נזכיר כי לראשונה בחג חנוכה זה, הוקרנה הדלקת הנרות מרחבת הכותל המערבי גם בכיכר רבין בתל אביב.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן