חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גיבורי ישראל מתעוררים לחיים: מסע מרתק בזמן ב"מוזיאון חי" בירושלים

מסע מרתק בזמן: "מוזיאון חי" של גיבורי ישראל בירושלים לכבוד ה' באייר

לרגל יום השנה למדינה, מזמינה עיריית ירושלים את הציבור לחוויה ייחודית לכל המשפחה: "מוזיאון חי" במתחם כיכר ספרא וברחובות הסמוכים. אירוע מיוחד זה יהפוך את העיר למוזיאון ענק תחת כיפת השמיים, ויאפשר למבקרים לצעוד במסע בזמן מרתק בין דמויות היסטוריות מרכזיות שסיפוריהן יתעוררו לחיים ויומחזו באמצעות שחקנים, זמרים, נגנים, תערוכות ושימוש במגוון אמצעים אומנותיים.

המוזיאון יפעל ביום ה' באייר, 14 במאי, בין השעות 15:00-19:00, הכניסה חופשית.

מה בתוכנית?

במסגרת האירוע יצעדו המבקרים בין 23 תחנות שונות במרכז העיר ירושלים, ובכל תחנה יסופר סיפור גבורה אחר באמצעים אומנותיים שונים. כך לדוגמא, יפגשו המבקרים את דמותה של הנרייטה סאלד, הגיבורה שהקדישה את חייה למען העם היהודי ואת דמותה של חנה סנש הגיבורה.

בנוסף, יחוו את חייהם של העולים ממרוקו שנאבקו לשמור על יהדותם תחת שלטון אימה של סולטאן הממלכה ועברו את המסע הארוך בדרך לארץ ישראל.

במוזיאון יפגשו המבקרים גם את לוחמי המחתרות שנלחמו בבריטים והקימו את המדינה ויחוו את הסיפור המרתק על בריחתם מהכלא הבריטי. בין סיפורי הגבורה המדהימים של גיבורי ישראל לוחמי המחתרות שיחזרו לחיים ויומחזו ע"י שחקנים, ניתן יהיה לפגוש את דמותן של גאולה כהן, ברכה פולד, בנימין קמחי, משה ברזני ומאיר פיינשטיין.

המבקרים יוכלו למצוא באירוע גם את משחררי הבירה מחטיבת הצנחנים, שכבשו מחדש את העיר מידי הירדנים בקרבות גבורה, ויכירו את ראש העיר העברי הראשון של ירושלים, דניאל אוסטר, ואת טדי קולק, ראש העיר המיתולוגי של העיר.

במוזיאון החי יסופר הסיפור הבלתי ייאמן על ביתו של הרב אריה לוין, וגם סיפורו של בית החולים הרוסי והעולים מרוסיה ואת הקשיים שחוו תחת השלטון הסובייטי. בנוסף, יועלו על נס גיבורי ישראל של ימינו, ובמיוחד הגיבורים שהגנו, ועודם מגנים, על מדינתנו בעת האחרונה.

בתחנות השונות יושמעו שירי משוררים שנכתבו כדי להרים את רוח הלוחמים היהודים, מוזיקת מארש צבאית, שירי עם שהביאו איתם העולים ממדינות צפון אפריקה ומדינות מזרח אירופה, ופיוטים שליוו את לוחמי המחתרות וינוגנו על-ידי נגנים מקצועיים בכלים מיוחדים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מציין:

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "השנה אנו חוגגים 76 למדינה. ירושלים, בירת מדינת ישראל, הייתה מאז ומעולם מקור של אור ויצירה, כמו גם יעד לתפילות של שלום וגאולה. "מוזיאון חי" הוא פרויקט נפלא המחייה את ההיסטוריה ומפגיש אותנו בצורה אותנטית עם עברנו המפואר ועד לימינו אנו. באירוע הייחודי נוכל לגעת בהיסטוריה, ללמוד, לשמוע, לראות ולהכיר את השורשים הירושלמיים והישראליים מלאי ההשראה. חג שמח ירושלים".

קרדיט תמונות: דור פוזאלו
קרדיט תמונות: דור פוזאלו
קרדיט תמונות: דור פוזאלו
קרדיט תמונות: דור פוזאלו
קרדיט תמונות: דור פוזאלו
קרדיט תמונות: דור פוזאלו
קרדיט תמונות: דור פוזאלו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן