חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחאה בצומת בר אילן ביום השבעה למות אהוביה סנדק ז"ל – סיכום האירועים

אמש החלו להגיע אל צומת בר אילן עשרות רבות של מפגינים שבהמשך החלו מפרים את הסדר במקום תוך חסימת צירי התנועה לפרקים, החלו להתעמת עם השוטרים, גרמו נזק לתשתיות הדרך, יידו לעבר כוחות המשטרה אבנים וחלקי מתכת, בקבוקים וחפצים נוספים, לרבות מכיוון שטח בית העלמין ובית הלוויות "סנהדריה", גרמו נזק לניידות המשטרה, הבעירו פחים וחסמו עמם את נתיבי התנועה ברחובות הסמוכים לצומת, כך על פי הודעת משטרת ישראל.

צילום: דוברות משטרת ישראל

כוחות המשטרה שהגיעו למקום פעלו במהלך המחאה להשבת הסדר תוך שימוש באמצעים בעת הצורך על מנת לפזר את מאות המפגינים ובסיום על מנת לפנות את הפחים לצידי הצומת על מנת לאפשר את פתיחת צירי התנועה.

במהלך ההפגנה עוכבו או נעצרו 22 מפגינים בגין הפרת סדר אלימה וחסימת צירי התנועה במקום.

בהודעת ארגון חוננו צוין כי ביום השבעה למותו של אהוביה סנדק ז"ל התקיימו הפגנות במספר מוקדים בארץ.

בירושלים הפגינו מעל אלף איש, בצומת בר אילן. הצומת נחסמה לשעות ארוכות והמפגינים התעמתו עם השוטרים עד לשעות הקטנות של הלילה. מכתזית משטרה ומספר ניידות פונצרו במהלך ההפגנה. במהלך ההפגנה נעצרו 26 מהמפגינים, עו"ד רחביה פילץ סייע לעצורים בתחנת המשטרה מטעם ארגון חוננו.

המפגינים דיווחו על אלימות שוטרים קשה, שוטר מג"ב תועד שהוא מכה באמצעות הברך מפגין, שוטר נוסף תועד שהוא מכה במכות אגרוף את אחד מהמפגינים.

בהפגנה נפגע מאלימות השוטרים גם עיתונאי שהגיע לסקר את הארועים.

ע"פ התיעוד, המכתזית שוב התיזה לכל עבר גם לעבר מפגינים שעמדו על המדרכה. בנוסף גרמה המכתזית נזק לחלונות בית ההלוויות סנדריה שנופצו מעוצמת המים. כמו כן, התיזה המכתזית גם לתוך חנויות סמוכות לצומת.

בת"א הפגינו כ-100 איש מול ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וקראו לשר להקים ועדת חקירה חיצונית ולבדוק את התנהלות ימ"ר ש"י. המפגינים יצאו בצעדה לאזור צומת עזריאלי והתעמתו עם שוטרים במקום.

מחאות נוספות התקיימו מול משטרת אריאל, בגשר בר אילן בכביש מס 4, בצומת גבעת אסף, בצומת גוש עציון, באשקלון, בצומת יצהר, בצומת שילה ובצפת.

בשאר ההפגנות נעצרו כ-15 מהמפגינים. עורכי דין מארגון חוננו העניקו סיוע משפטי למפגינים, וייצגו את הנותרים במעצר היום בבתי המשפט.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן