חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקרוב בכנסת: בדיקות קורונה מהירות לחכי"ם ועוזריהם

אי ירוק בכנסת: בקרוב בכנסת, בדיקות קורונה מהירות לחברי הכנסת, עובדי המשכן ולאורחים המגיעים לכנסת, באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה, בדיוק כמו בכניסה לאיים הירוקים באילת ובים המלח.

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות הודיע למנכ"ל הכנסת, מר סמי בקלש על הצבת מכשיר סופיה נייד בכנסת, "אשר ישמש את חברי הכנסת, עובדי משכן הכנסת ואורחיו", כתב מנכ"ל משרד הבריאות והוסיף: "השימוש במכשיר הסופיה ייעשה בפיקוח רופא הכנסת, בהתאם להתוויות שקבע משרד הבריאות ובהתאם להנחיות הבטיחות במסגרת דיגום וביצוע בדיקות לנגיף קורונה החדש מחוץ למעבדה הרפואית. על כל מקרה חיובי יש לדווח ולבצע חקירה אפידמיולוגית בהתאם להנחיות".

כל חברי הכנסת, עובדי המשכן והאורחים המגיעים לכנסת שיבדקו בקרוב באמצעות סופיה, יוכלו לקבל את התוצאה בתוך כ – 15 דקות במעמד הבדיקה, ללא צורך במעבדה הודות לטכנולוגיה המאפשרת לכל מכשיר קטן לבצע כ – 40 בדיקות בשעה.

יודגש כי המכשיר הנייד שיוצב בקרוב בכנסת הנו מתוך המלאי הקיים של המכשירים שמשרד הבריאות רכש, שאושרו על ידי ה – FDA והמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות.

סופיה היא גם בעלת תו התקן האירופאי CE ומהווה פריצת דרך טכנולוגית אשר פותחה על ידי ענקית האיבחון האמריקאית קווידל (Quidel).

עד היום כבר בוצעו בישראל בעזרת הטכנולוגיה של סופיה כ – 160,000 אלף בדיקות מיידיות בחדרי מיון, בבתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים ועוד כ – 56,000 אלף בדיקות מיידיות באיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח.

עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.

ברחבי העולם נערכות בכל חודש כ – 13 מיליון בדיקות סופיה והשימוש בה יצמח ליותר מ – 70 מיליון בדיקות לחודש עד סוף שנת 2021.

קווידל מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם אשר כבר החלה להטמיע את מערכת סופיה בחברות היי טק ברחבי הארץ, במפעלים חיוניים בשיתוף התאחדות התעשיינים ומאפשרת להזמין גם מערך בידוק מיידי באמצעות חברות לשירותי רפואה.

צילום: סופיה ישראל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן