חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נפתח חלק מנתיב התחבורה הציבורית בשדרות בגין בירושלים | כל הפרטים

כביש,רכבים,עצים
נפתח לתנועה המקטע הראשון של נתיב התחבורה הציבורית בשדרות בגין בירושלים • המקטע הינו ממחלף בנציון למחלף גולדה מאיר באורך של כ-2.5 ק"מ, ההשקעה הכספית במקטע הראשון כ-30 מיליון שקל.

היום, נפתח לתנועה המקטע הראשון של נתיב תחבורה ציבורית= נת"צ בשדרות בגין בירושלים. מדובר בנת"צ באורך של כ-2.5 ק"מ, ממחלף בנציון ועד למחלף גולדה מאיר במסלול הדרומי, שהוקם בשולי הכביש כתוספת לנתיבי הנסיעה הקיימים של כלי הרכב הפרטיים. העבודות במקטע הראשון שבוצעו על ידי חברת מוריה, נמשכו כ-9 חודשים והושלמו תוך הקדמת לוחות הזמנים בכ-3 חודשים מהמועד המתוכנן.

בתוצרתו הסופית יכלול פרויקט נת"צ שדרות בגין, נת"צ בשני הכיוונים – ממחלף בנציון שבצפון העיר ועד למחלף הרוזמרין שבשכונת גילה בדרום (לא באופן רציף) ובכיוון הנגדי, מדרום לצפון, באורך כולל של כ-18 ק"מ.

הנת"צ, המעניק עדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית באחד מעורקי התנועה הראשיים של ירושלים, יאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית, תושבי העיר ולבאים בשעריה, כניסה נוחה וקלה יותר לירושלים מכיוון צפון ודרום ולהגעה מהירה ויעילה לחלקי העיר, תוך קיצור זמני הנסיעה וצמצום בפקקים.

פרויקט נת"צ בגין מהווה חלק מתנופת פיתוח התשתיות ברחבי ירושלים ומקידומה המואץ של מערכת תחבורה ציבורית מודרנית, מתקדמת וירוקה, אותה מובילים עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות חברת מוריה וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, שתכנן את הפרויקט. הפרויקט מהווה מרכיב נוסף במערך נתיבי התחבורה הציבורית החדשים המוקמים כיום בעיר, כדוגמת פרויקט נת"צ הכניסה לעיר, בציר ירמיהו – שפע חיים ובשדרות שז"ר.

ההשקעה הכספית במקטע הראשון הינה כ-30 מיליון שקל והעבודות במקטע זה כללו, בין היתר, את הקמת נתיב התחבורה הציבורית, פיתוח תשתיות, סלילת אספלט, הקמת שלטי בקרה ומידע, הסדרת תאורה, מעקות בטיחות ועוד.

במקביל לביצוע המקטע הראשון, הסתיים התכנון של המקטע הבא בנת"צ בגין – ממחלף גולדה מאיר ועד למחלף גבעת שאול/הכניסה לעיר ועם השלמתם של שני המקטעים הראשונים, אורכו של הנת"צ יעמוד על כ-4.2 ק"מ.

על ניהול הפרויקט הופקדה חברת דוד אקרשטיין.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר על פתיחת המקטע: "נתיבי תחבורה ציבורית הם שלב נוסף בקידום התחבורה הציבורית המודרנית בעיר. פרויקט נת"צ בגין הוא אחד החשובים בקידום מטרה זו ואני מברך על סיום המקטע הראשון. נמשיך לנצל את תקופת הסגר כדי לקדם עבודה על תשתיות העיר וגם לאחר משבר הקורונה נמשיך את תנופת הבנייה והפיתוח בירושלים".

גלעד בר-אדון , מנכ"ל חברת מוריה התייחס גם הוא לפתיחת המקטע: "חברת מוריה פועלת ותמשיך לפעול לקידום ופיתוח תשתיות תחבורתיות מתקדמות ברחבי העיר ובניהן תשתיות לתחבורה הציבורית, אשר יביאו בין היתר להקלה בעומסים בכבישים ולשיפור רווחת הנוסעים בתח"צ".

זוהר זולר, מנכ"ל תכנית אב לתחבורה ירושלים אמר: "אנחנו נרגשים להוביל את הפרויקט הזה שמצטרף לעשרות הפרויקטים שאנחנו מקדמים בעיקר לרווחת הציבור הירושלמי, בכל הקשור לתחבורה ציבורית. צוות תכנית אב לתחבורה ממשיך לתכנן את שאר המקטעים שיבשילו בקרוב לביצוע".

כביש,רכבים,עצים
צילום: באדיבות חברת מוריה

שוטרי משטרת ישראל איתרו חתונה מרובת משתתפים; שעות לאחר מכן אותרה מסיבה בבית בעיר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן