חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארגז לספר תורה ספרדי – כל מה שצריך לדעת

 

מחפשים אחר ארגז לספר תורה ספרדי? ובכן, ישנם לא מעט דברים שעליכם לדעת טרם הגעתכם אל מעמד הבחירה שכן, בעידן המודרני של היום ניתן להיתקל במגוון רחב של ארגזים לספרי תורה בנוסח ספרד, ארגזים מהודרים, עמידים ואיכותיים במיוחד. זאת לצד שורה רחבה של סגנונות ועיצובים ומחירים שונים. אז מה צריך לדעת לפני שבוחרים ארגז לספר תורה ספרדי? על כך במאמר הבא.

קצת מידע על ארגזים לספרי תורה ספרדיים

ארגז לספר תורה ספרדי הוא למעשה מעטה בטוח, איכותי ועמיד לספר התורה הקדוש, אשר עשוי מעץ ועטוף בבדים יקרים כמו כסף, זהב ועוד מגוון תוספות רחב. זאת בעוד כי מדובר על ארגזים אשר מקובלים בקרב הרוב המוחלט של קהילות המזרח, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על ארץ ישראל, תימן, מצרים, הודו, סוריה, אפגניסטן וכיוצא בכך. כמו כן, העיצוב והעיטורים שעל גבי הארגים הם מגוונים במיוחד, בעוד כי ישנם לא מעט חומרים ואביזרים נלווים כמו כתרים, מגנים, רימונים וכן הלאה.

כך תבצעו את הבחירה הנכונה

על מנת לבצע את הבחירה הנכונה חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים. תחילה, מומלץ לבחור בארגז שהוא נוח לנשיאה, אך באותה הנשימה לא כבד יתר על המידה וכמובן – כזה ששומר בצורה מיטבית על ספר התורה הקדוש מפני פגע. בנוסף, חשוב לוודא כי אכן נוח לגלול את הספר מצד לצד בתוך הארגז. פרמטר נוסף יהיה להחליט מבעוד מועד על סגנון העיצוב של התיק וכן גם מידת ההידור והתוספות.

ארגז לספר תורה ספרדי מחיר

ארגז לספר תורה ספרדי מחיר מהווה נגזרת של מספר פרמטרים שונים, ביניהם:

  • חומר הגלם – ישנם ארגזים עם ציפוי כסף או לחילופין ציפוי זהב, בעוד כי ישנם ארגזים פשוטים הרבה יותר אשר מצופים בחומרי גלם כמו קטיפה או עץ. זאת בעוד כי חומר הגלם ממנו עשוי הציפוי של הארגז, וכן גם העובי שלו, משפיעים באופן ישיר על עלות הארגז.
  • גודל הארגז – פרמטר נוסף שמשפיע על עניין העלויות יהיה גודל הארגז שכן, הדבר משפיע באופן ישיר על המחיר, אך חשוב לציין כי לא בצורה משמעותית במיוחד.
  • מנגנון הגלילה – יחד עם חלוף השנים האחרונות פותחו מנגנוני גלילה שונים שכל תפקידם הוא להקל על גלילת היריעות שבספר התורה, כך שלמעשה גם איכות המנגנון מהווה פרמטר שקובע ומשפיע על עלות הארגז.
  • דיוק העיטורים – בעת בה רמת המורכבות והדיוק של העיטורים הינה גבוהה יותר, כך גם עולה המחיר של הארגז בהתאם.

בשורה התחתונה, מדובר על קשת מחירים רחבה במיוחד, בעוד כי ארגז לספר תורה ספרדי מחיר ממוצע ינוע בין 5,000 לבין 15,000 שקלים, בהתאם לפרמטרים השונים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן