חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לצעוד בתוך הנוף: החל מהיום, טיילת החומות הדרומית נפתחת מחדש!

שקיעה

טיילת החומות – הטרק ההיסטורי של ירושלים: פתוחה לקהל במקטע הטיילת הדרומית משער יפו ועד הכותל, טיול רגלי בטוח באוויר הפתוח, מול הנופים המופלאים והמרגשים של העיר העתיקה והחדשה, והכל לפי הנחיות משרד הבריאות.

ליישר את הרגליים, לנשום אוויר פסגות, להתאהב ולחזור לכושר!
התאווררות משובבת נפש מול הנוף המופלא של ירושלים העתיקה והחדשה, באוויר הנקי והצלול, גבוה מעל העיר, בקצב שלכם, בנגישות טובה ובדרגת קושי קלה המתאימה לכל המשפחה.

מקטע טיילת החומות הדרומית של ירושלים, באורך של כק"מ, הוא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, ופועל לפי הנחיות התו הסגול: ההליכה ברוב המקטעים מתאימה לאדם אחד ועל המגדלים ניתן להתכנס עם מרווח בין המטיילים.

טיילת החומות, נתיב הזקיפים שבראש חומות ירושלים, נבנתה לפני כ-500 שנה על ידי הסולטאן סולימאן המפואר. הסיור על החומות מעניק מבט אווירי, נדיר, ייחודי ומרגש אל נופיה של העיר העתיקה והחדשה – היכרות מזווית חדשה עם החיים בתוך החומות ומחוצה להן, לצד הבנה גיאוגרפית וגיאופוליטית של כ-5000 שנות תרבות.

בתוואי משולבות אבנים ממבנים שעמדו באזור לפני בניית החומה וחריטות שבוצעו באבנים במהלך השנים בהן מפארת החומה את העיר. כן משולבים בטיילת אמצעים ומתקנים שונים כמו חדרי ומגדלי שמירה והתארגנות, חרכי ירי, מרפסות תקיפה ושליטה, עיטורי אבן, תאי לחימה ועוד.

14.2.21 – איך אפשר שלא להתאהב בך? בואו לתפוס פינה רומנטית על החומות!

מידע
שעות פתיחה טיילת דרומית: א'-ה' ושבת -שעון חורף- 16:00-9:00, ו' וערבי חג 14:00-9:00, כ-1 ק"מ, שער יפו ועד הכותל, יציאה גם בשער ציון.

קופות: בירידה לחפיר המצודה, כ-50 מ' פנימה משער יפו
הכניסה בתשלום: מבוגר – 20 ₪, ילד/חייל/סטודנט/גמלאי – 10 ₪
רכישת כרטיסים מראש באתר פמ"י.

הטיילת אינה מונגשת לעגלות ילדים ולבעלי מוגבלויות.

כמו כן, ינתן שירות חינם של סיורים קוליים מודרכים על הטיילות.

מושבת האמנים בחוצות היוצר – מתחם אמנים ואומנים פעיל במהלך כל השנה, גלריות וסטודיות בעיקר בתחומי הצורפות, אמנות פלסטית, אמנות יהודית ומסעדת אקליפטוס הצופה אל חומות העיר, שדורגה כמסעדה הכשרה הטובה ביותר במזרח התיכון לפי ה- tripadvisor. הכניסה למתחם חופשית. א'-ה', 17:00-10:00, ובימי שישי: 10:00-14:00.

העיר העתיקה גם על גלגלים: העיר העתיקה מונגשת לבעלי מוגבלויות תנועה ועגלות.

באי העיר מוזמנים לתכנן את דרכם המונגשת באמצעות אפליקציה ייעודית וחינמית בשם נגישות ירושלים-העיר העתיקה | Accessible JLM-Old City, אפליקציה שמאפשרת שירות ב-9 ספרות. המאפשרת ניווט בזמן אמת בין הסמטאות והאתרים.

כמו כן, לאנדרואיד ולאפל יינתנו סיורים קוליים מונגשים.

שקיעה
צילום: חנה דרורי קאשי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן