חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביוזמת העירייה: בני הנוער הירושלמית יתנדבו במשקים חקלאיים

ביוזמת עיריית ירושלים ובשיתוף ארגון "השומר החדש" – תלמידי ירושלים, המכינות הקדם צבאיות, חניכי ש"ש, תנועות הנוער וגם תלמידים מהמגזר החרדי, יתנדבו במשקים חקלאיים ברחבי המדינה

עיריית ירושלים הודיעה היום, על גיוס תלמידים להתנדבות חקלאית ברחבי הארץ, במטרה לסייע לחקלאים להתגבר על קשיים שנגרמו בעקבות המלחמה.

מאז פרוץ 'חרבות ברזל', עזבו עובדים רבים את המשקים, חלקם נרצחו בדם קר בפעילות המזוויעה של 7 באוקטובר, חלקם נפצעו, חלקם גוייסו למילואים, עובדים זרים שבו לארצם.

במטרה לסייע, לחזק את החקלאים ולהציל את התוצרת החקלאית של מדינת ישראל בזמן קשה זה, יזמה עיריית ירושלים את גיוסם של תלמידי העיר, שיסייעו לחקלאים במשקים השונים ברחבי המדינה.

התלמידים, מכלל בתי הספר התיכוניים, הישיבות והמדרשות בירושלים, מכינות ושנת השירות, יתנדבו במשקים חקלאיים באזור "הירוק" עפ״י הגדרת פיקוד העורף. הפעילות תתבצע תוך ליווי חמוש ואמצעי מיגון בשטח.

כבר בתחילת ימי הלחימה פנתה יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ואיגוד השווקים בישראל טלי פרידמן, אל מזכיר איגוד החקלאים, מאיר יפרח, כדי לשמוע ולהבין את האתגרים והצרכים המידיים שיסייעו להם לצלוח את התקופה הקשה ובזכות הירתמותו של ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ייצא הפרויקט לפועל כבר בימים הקרובים.

ארגון השומר החדש יספק לקבוצות את ההיסעים ואת ההדרכה והתוכן – לכל קבוצת מתנדבים יוצמד מדריך מטעם ארגון השומר החדש שיספק הדרכה לגבי העבודה הנדרשת ותוכן ערכי-ציוני על עבודת החקלאות בישראל.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר על המיזם: "מדינת ישראל קמה על ערכי הציונות ועבודת הכפיים. התנדבות זו, היא הזדמנות לשמור ולקדם את החקלאות עבור המדינה, במיוחד בעתות חירום, ולהתגייס לסייע לחקלאים ולמדינה כולה בתקופה קשה זו.

כפי שהוכח כבר בעבר, אין לי ספק שגם הפעם, יתגייסו התלמידים ובני הנוער הירושלמיים לטובת הפרויקט הזה. בזכות הרוח הירושלמית והמעורבות ההדדית – ננצח!".

לדברי יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: ״הצורך הבהול של החקלאים היה עבורי צו השעה בנסיון להציל מזון בשעה קשה זו, ולהתגייס למען החוסן הבריאותי שלנו ולהצלת תוצרת האדמה שלנו, חיבור שנעשה דרך השומר החדש, במערכת מאורגנת שמבטיחה חוויה של ציונות וחיבור לארץ ולסיוע במאמץ המלחמתי שלנו ע״י בני הנוער, הגאווה והעתיד של כולנו.

כולי תקווה שהתנדבות בני הנוער בירושלים תוטמע במערכת החינוך, כשתלמידים ובתי ספר יחבקו חקלאים לאורך כל תקופת הלימודים כחלק בלתי נפרד ממערכת חינוכית, שתזכיר לכולם את שקרה במדינתנו ולעמנו, ותחנך לערבות הדדית.

אני רוצה לומר תודה לראש העיר משה ליאון על כך שהרים את הכפפה ומוציא לדרך מיזם מרגש שכולו מסתכם במשפט אחד: ערכים, חינוך, נתינה ואהבת ישראל״.

בת אל אסולין, משנה למנכ"ל השומר החדש הוסיפה: "מאז יומה הראשון של מלחמת "חרבות ברזל" ארגון השומר החדש הבין את המשבר הגדול שעומד בפני חקלאי ישראל אשר מעמיד בסכנה את בטחון המזון של ישראל. לצורך כך הקים השומר החדש חמ"ל לגיוס מתנדבים לסיוע לחקלאים בכל רחבי ישראל.

פרויקט "ירושלים למען חקלאים" שנעשה בשיתוף עם ארגון השומר החדש הינו עליית מדרגה בסיוע שיקבלו החקלאים. בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד החינוך, בשבועות הקרובים עתידים לצאת לשדות, לכרמים ולמטעים אלפי תלמידים, חניכי ש"ש, מכינות קדם צבאיות ותלמידי ותלמידות המדרשות והישיבות, זאת במטרה להציל את המזון ולסייע לחקלאים.

לצד זאת, קיים ערך חינוכי רב בלחבר את התלמידים לאדמה. רק כך נוכל להבטיח את עתיד החקלאות הישראלית, עתיד בטחון המזון של מדינת ישראל. עיריית ירושלים הינה פורצת דרך בתחום ואנחנו מקווים לראות עוד רשויות וערים נוספות שמצטרפות ולוקחות חלק. דרך היוזמה שהוקמה אנחנו ניראה איך החקלאים יצמחו מן המשבר ואיך רק ביחד ננצח.".

לפרטים נוספים והרשמה, ניתן להיכנס לקישור: https://forms.gle/NVXUZo95fvngfRZf7

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן