חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

40 טון מלח, 250 כלים הנדסיים ו-4500 שיחות למוקד 106: עיריית ירושלים מסכמת את אירוע השלג

שלג בירושלים

עיריית ירושלים, על כלל אגפיה, מסכמת את אירוע השלג שהתרחש בין הימים שלישי ועד חמישי. בעירייה מציינים כי בלטה ההיערכות המקצועית, היסודית, והעקבית של כלל העוסקים במלאכה וכי יושמו הלקחים משנים קודמות. ניהול האירוע נרשם כראוי, נכון ומוצלח.

כך פעלו אגפי עיריית ירושלים בזמן הסערה:

– אגף חירום וביטחון ריכז את אירוע השלג והפעיל את החמ"ל העירוני החל מיום שלישי 16.02.2021 ועד לחמישי 18.02.2021. האגף הפעיל מערך של חפ"קי סיור לאיתור מפגעים וטיפול באירועים, קיים קשר רציף והערכות מצב עם כלל הגורמים והוביל שיתופי פעולה מול רשויות שכנות וגורמי חירום והצלה.

– אגף תברואה הזמין והפעיל כ-250 כלי ציוד מכני הנדסי. הכלים הופעלו בכלל האזורים בשטח ובמהלך ליל רביעי פיזרו את השלג ופילסו צירים ראשיים. לפנות בוקר הוזעקו כלל עובדי התברואה, כ-800 במספר, בכדי להחזיר את העיר לשגרה ולטפל בפינוי האשפה.

בעירייה מציינים כי פונו כ-1000 טון אשפה, 90% מהאשפה בעיר, זאת על אף אתגרי מזג האוויר. עוד יצוין כי האגף הפעיל מנופים לפינוי גזם במשך כל ליל רביעי ובמהלך חמישי.

– אגף האכיפה העירוני סייע בפתיחת צירים, מתן מענה לאנשים בודדים שנזקקו לעזרה, סייע בשינוע ע"פ הצורך, תיפעל סגירת רחובות באמצעות השיטור העירוני, נענה לכל בקשה בדבר פתיחת צירים לרבות צירי גישה לבתי חולים בעיר ואף חילק מזון לחיילים בשעות הבוקר.

– מערך הרובעים סייע במתן מענה לפינוי צירים אדומים, סייע לתושבים שנתקעו עקב שיבושי התחבורה הציבורית ואף חילץ את מי שנתקע עם הרכבים בצירים השונים. המערך דיווח על מפגעים לחמ"ל ולמוקד העירוני 106, כמו גם לכלל גורמי החילוץ וההצלה.

– באגף שפ"ע מציינים כי במהלך כוננות השלג קרס עץ ותיק בגובה של מעל 30 מטר על אוטובוס סמוך לבית חולים ביקור חולים, באירוע לא היו נפגעים. כמו כן התבצע פיזור של כ-40 טון מלח ברחבי העיר למניעת קפיאת צירים ראשיים.

עוד טיפל האגף במפגעים של כ-400 עצים שנפלו בשטחים ציבוריים וכן משטחים פרטיים לציבוריים. לציין כי במחלקת המאור דיווחו על רחובות בודדים בהם נותק החשמל בעקבות קצר חשמלי, אך גם במקרים אלו ניתן מענה מהיר. האגף לשיפור פני העיר ימשיך לפעול להחזרת מצבה של העיר לשגרה.

– במוקד העירוני 106 מדווחים שמאז החלה כוננות השלג ביום שלישי 17.02.21 התקבלו סה"כ כ-4500 שיחות נכנסות כאשר כ-2100 מתוכן עסקו בנושא מזג האוויר. 30% מהפניות, 600 במספר, עסקו במפגעים ו-70% בבקשות למידע בנושאים השונים כגון: גינון, הסדרי תנועה, בירור מפגעים, תחבורה ציבורית, חינוך וסיוע אישי.

– באתר העירוני של עיריית ירושלים נרשמו מיום ראשון בבוקר עד חמישי 97,144 כניסות בכל השפות, בקרב 71,637 משתמשים ו-246,710 דפים שנצפו.

– מינהל קהילה ורווחה ביצע סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב, הפעיל מערכי חירום קהילתיים וצוותי רווחה לטיפול באוכלוסייה וכן תיגבר כוננים לסיור בחירום.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר כי: "אנחנו מסכמים ימים מורכבים ומתוחים שהסתיימו בחזרה לשגרה תוך זמן קצר. הלימודים התקיימו והעיר סוגרת את אירוע השלג הגדול בשנים האחרונות ללא אירועים חריגים.

אני רוצה להודות למנכ"ל העירייה ולכל מנהלי ועובדי עיריית ירושלים, משטרת ירושלים, כיבוי אש, חברת חשמל וגורמי ההצלה על עבודה המאומצת לאורך הימים האחרונים למען תושבי ירושלים. הצלחה היא משותפת. צאו להתחסן".

שלג בירושלים
צילום: דוברות עיריית ירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן