חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה בירושלים: העירייה תקים קניון קהילתי-חברתי

קניונים ירושלמים? שחקן חדש מצטרף אליכם: אחרי שנה של סגרים וריחוק חברתי, ועם בואו של חג הפסח וחילופי העונות, עיריית ירושלים מקדמת בימים אלה את מיזם "הקניון הקהילתי". במסגרת קניון זה יתקיימו ירידי יד שנייה בהובלת צוותי תושבים, בשכונות הר חומה, בקעה, הגבעה הצרפתית וקרית היובל.

במהלך הירידים, שיתקיימו בהתאם להנחיות התו הירוק ומשרד הבריאות, ישתתפו התושבים בסדנאות לבניית ארוניות, אשר יוצבו בבניינים לצורך החלפת חפצים. התושבים יוכלו להניח בארוניות חפצים, לרבות ביגוד ומשחקים שאין להם צורך בהם יותר, ותושבים אחרים יוכלו לקחת ולהשתמש.

בתוך כך, בימים רביעי וחמישי, יתקיים יריד עירוני מרכזי של הקניון – "ג'רוז סייל", בשיתוף ה"סילו קפה" ליד מתחם התחנה בירושלים. האירוע יתקיים ב"סילו קפה" ופתוח לכלל התושבים.

עוד יצוין כי ביריד המיוחד יוצבו דוכני יד שנייה, מתחם מסירה, דוכני אומנים מקומיים, שוק אוכל שלם במתכונת 'אכול כפי יכולתך', סדנאות יצירה ומחזור, וכן יוצגו תכנים חינוכיים ואמנותיים הקשורים בתחום הקיימות ועוד.

בעירייה מציינים כי את אירוע הדגל מובילה רשות הצעירים העירונית, מתוך שאיפה לעודד עסקים קהילתיים הלוקחים אחריות על הסביבה בה הם פועלים, תוך חיבור לשכונה ויצירת מרחב קהילתי.

היריד יתקיים בשיטת "הקוד הפתוח", על פיו העירייה תיצור את המרחב והתושבים יוזמנו להשתתף כראות עיניהם. כך למשל יוכלו התושבים להעביר סדנא, להקים דוכן, להוביל תוכן אומנותי או חינוכי או כל רעיון מיוחד אחר שיענה על מטרות המיזם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון בירך על הפרוייקט ואמר: "אני מברך על הפרויקט החברתי המיוחד, המסייע לבינוי וחיזוק קהילות התושבים בעיר ומעודד צרכנות נבונה לצד קיימות. עיריית ירושלים תמשיך לפעול לקידום מיזמים חברתיים וכן תעודד תושבים לקדם מיזמים באמצעות פלטפורמות עירוניות כמו רשות הצעירים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן