Search
Close this search box.

ירושלים: לא רק עיר הקודש, גם בירת הכלכלה של ישראל

ירושלים: מניה בעלייה – פריחה כלכלית חסרת תקדים בירת ישראל

ירושלים, 6 ביוני 2024 – יום ירושלים צוין היום בבורסה בתל אביב בטקס מיוחד לפתיחת המסחר, בהשתתפות ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ויו"ר רשות ניירות ערך, ספי זינגר. אירוע זה סימל את ההתקדמות הכלכלית המשמעותית שחוותה העיר בשנים האחרונות, תוך שהיא זוכה להכרה הולכת וגוברת כ"בירה הכלכלית של ישראל".

עיר בפריחה כלכלית

ירושלים נהנית מצמיחה כלכלית חסרת תקדים, המונעת מהשקעות נדיבות בפיתוח תשתיות, חינוך, פנאי, תיירות וספורט. תקציב העירייה לשנת 2024, העומד על למעלה מ-15 מיליארד שקלים, משקף את המחויבות העמוקה לקידום העיר והפיכתה למרכז עסקי תוסס.

התפתחות עסקית מואצת

החברות העירוניות בירושלים מובילות מיזמים בהיקף אדיר, ביניהן חברת מוריה לפיתוח ירושלים, המשמשת כזרוע הביצועית של העירייה בתחום התשתיות. בשנה האחרונה ניהלה החברה פרויקטים בהיקף כולל של כ-3 מיליארד שקלים.

בבורסה בתל אביב נסחרות 10 חברות מירושלים, במגוון הסקטורים הכוללים בין היתר: נדל"ן, הייטק, מסחר ושירותים, תעשייה, אנרגיה ועוד.

ההתפתחות הכלכלית של ירושלים מושכת אליה חברות מובילות במשק הישראלי, המעבירות את פעילותן לעיר. מגמה זו מובילה לביקוש גובר לשטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים, מה שמקדם בנייתם של מיזמי נדל"ן רחבי היקף ברחבי העיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הדגיש:

"ירושלים, מניה בעלייה.
בירת ישראל היא גם בירת הכלכלה של ישראל, אשר חווה בשנים האחרונות פריחה כלכלית יוצאת דופן, הודות להשקעות חסרות תקדים בחינוך, תשתיות תחבורה, בינוי ופיתוח המרחב הציבורי. התשואה להשקעות אלו, מתבטאת בין היתר באמון אותו רוחשות החברות המובילות במשק, המעבירות את פעילותן לעיר, מי מהן כמשקיעות ומי מהן שבונות את משרדיהן בעיר. ירושלים, בונה היום מעל 2 מיליון מ"ר של מסחר, תעסוקה ומשרדים עבור חברות אלו, אשר הגעתן לעיר מייצרת עשרות אלפי משרות איכותיות עבור תושבי העיר והמטרופולין כולו. רק ברובע העסקים החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לירושלים, מתוכננות כ-60 אלף משרות וזו רק הסנונית הראשונה. לצד ההשקעה בשטחי תעסוקה ומסחר, מקודמים בירושלים עשרות אלפי יחידות דיור עבור תושבי ירושלים ומשפחות צעירות שמבקשות לגור בעיר שאין כמוה בעולם – ירושלים".

יו"ר רשות ניירות ערך, ספי זינגר, ציין:

"היוזמה של פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב לכבוד יום ירושלים מסמלת בעיניי את החיבור בין שתי הערים, ירושלים ותל אביב, שלא מתחרות אחת בשנייה אלא משלימות אחת את השנייה. אני מאמין שהחיבור הזה, למרות שלפעמים הוא קשה, הוא אפשרי והכרחי ולכן הוא יילך ויתחזק".

ירושלים: עיר עתיקה עם עתיד חדשני. עיר של תורה ותרבות, לצד מרכז עסקי תוסס ומתפתח. עיר של קהילה מגוונת ואיכות חיים גבוהה. ירושלים היא מניה בעלייה, והיא מזמינה אתכם להשקיע בה – עיר של הזדמנויות והבטחות.

צילום סטילס: ליאת מנדל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן