Search
Close this search box.

טקס ממלכתי לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ

מאירועי יום ירושלים: טקס יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שמסרו את נפשם בדרכם לא"י ולא זכו להגיע

 כמדי שנה, ביום ירושלים, יתקיימו טקסים לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ. הטקס המרכזי יתקיים בהר הרצל במעמד ראשי המדינה והעדה, וטקס נוסף יתקיים במרכז הקהילתי שונטל קראי בתלפיות.

יום הזיכרון מצוין ביום ירושלים כסמל למסעם של יהודי אתיופיה, שיצאו למסע ארוך ומפרך לירושלים, עיר ציון, ורבים מהם לא זכו להגיע אליה. הטקס הממלכתי בהר הרצל יתקיים במעמד ראשי המדינה ונכבדי הקהילה.

בערב יום ירושלים, יתקיים אירוע זיכרון קהילתי בעיריית ירושלים בהשתתפות נציגי ציבור וכהני הדת של העדה האתיופית – הקייסים. האירוע יתקיים היום (שלישי, 4.6.24) בשעה 17:30 במרכז הקהילתי שונטל קראי ויכלול טקס זיכרון קצר וסיפורים מפי משתתפי מסע העלייה לארץ.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר:

"יום ירושלים הוא לא רק יום בו אנו מציינים את איחודה של ירושלים, אלא יום בו אנו זוכרים את הקורבנות שהוקרבו במסע לאיחודה של ירושלים עם בניה השבים אליה מכל קצוות תבל. קהילת יוצאי אתיופיה בירושלים היא קהילה מפוארת, המזכירה לנו בכל יום שהמסע לירושלים עוד לא נגמר.

השנה נזכור לא רק את אלו שנספו בדרכם לירושלים, אלא גם את אלו שחיו בירושלים וממנה יצאו ונפלו במאבק על הגנתה. בשנה האחרונה, הקריבה העדה האתיופית בירושלים ובארץ כולה את טובי בניה שנפלו במאבק על הזכות לחיות בירושלים. אנו מרכינים ראש לזכרם ומבטיחים שקרבנם לא היה לשווא."

טקסים אלו הם הזדמנות חשובה עבורנו לעצור רגע ולהיזכר במסע ההרואי של יהודי אתיופיה, לכבד את זכרם של אלו שנספו בדרך ולשאת את מורשתם הלאה.

צילום: הקרן למורשת הכותל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן