חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גופת יהודי ערירי תושב ירושלים שנפטר בשערי צדק ניצלה משריפה לאחר התערבות זק"א

גופת יהודי ערירי תושב ירושלים שנפטר ביום שישי האחרון בבית החולים שערי צדק ניצלה משריפה והובאה הלילה לקבורה בבית העלמין הר הזיתים בעיר.

ביום שישי האחרון נפטר בשערי צדק יהודי ערירי, לאחר פטירתו סירבו בית החולים לשחרר את גופתו לקבורה, לדבריהם, עמותת עלי שלכת הציגו בקשת המנוח לשרוף את גופתו לאחר פטירתו.

מי שהיה בבית החולים שע״צ צמוד למיטתו של היהודי וסעד אותו עד לרגעיו האחרונים הוא חברו ערבי תושב מזרח ירושלים אשר הזדעזע מבקשת בית החולים להעביר את גופתו של היהודי לעלי שלכת לשריפה, לדבריו בתקופה האחרונה בחייו של היהודי הוא חזר בתשובה וביקש שיקבר על פי ההלכה היהודית בקבר ישראל, אך מצבו התדרדר במהירות וטרם הספיק לחתום ולבטל את השריפה ונפטר לעולמו.

צילום: דוברות זק"א

לדברי מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית בזק״א: ״חברו ערבי של המנוח יצר קשר עם מנהל החברה קדישא בירושלים הרב יצחק גלבשטיין והציג בפניו את הסיפור וביקש את עזרתו בהבאת היהודי לקבורה.״

״עו״ד דרור שוסהיים מנהל המחלקה המשפטית בזק״א ייצג את בקשתו של הערבי וגם של עוד בן משפחה שאותר, לאחר שחתמו על תצהירים והציגו את התנגדותם לשריפה הסכימו בסוף לאחר מאמצים לבטל את הגזרה ועלי שלכת ביטלו את בקשתם לשרוף את גופתו של היהודי המנוח.״

הלילה לפני חצות במנין מצומצם של אנשי חברה קדישא וחברו הערבי של המנוח הובאה גופת המנוח לקבורה על פי ההלכה היהודית.

כעת: שריפה בבניין של אליעזר ברלנד בירושלים, יש פצוע בזירה I כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן