חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבוידעם של ירושלים

הבוידעם של ירושלים

במקום בר הקינגס- חנות "הבוידעם" למען החברה

בימים אלה נפתחת ברחוב ריבלין חנות יד שנייה של רשת "הבוידעם"- רשת חנויות למען שיקום אנשים שחוו טראומה. הרשת פועלת כבר כעשור במספר מוקדים בעיר, וכעת תתרחב לרחוב ריבלין 1- מקום משכנו של בר ה"קינגס".

"השמחה בפתיחת החנות הייתה כפולה ומכופלת," מספר גיא אביהוד, מבעלי הרשת, "העיר משתוקקת לעסקים חברתיים. זה דור שמרגיש שכל מה שהוא עושה או רוכש חייב לבוא עם ערך, וזה המקום של הבוידעם במרחב הזה".

ייחודה של הבוידעם על פני יתר חנויות היד השנייה והווינטג' בעיר ירושלים נעוץ בהיותה סטארט- אפ חברתי.

החנות משמשת כמפעל מוגן של משרד הבריאות אשר מעסיק ותומך במשתקמים שמעוניינים לחזור ולהשתלב בחברה ובשוק העבודה החופשי.

ב"הבוידעם" הם רוכשים כישורים חברתיים ותעסוקתיים, תחושות של תקווה לשינוי, ביטחון, מסוגלות, ערך עצמי ושייכות לחברה ולקהילה, שנרכשות רק כאשר יש שיגרה ממשית ומאורגנת להיאחז בה.
בנוסף, פרטי היד השנייה שמגיעים אל "הבוידעם" הינם ייחודיים, שנתרמים לחנות לעיתים ממעצבים ולעיתים מאנשים פרטיים, במצב חדיש (עד חדש ממש), והעובדים במקום ממיינים את הפריטים למחלקות השונות. הבגדים בחנות שווים לכל כיס, כאשר מחיר פריט הנמוך ביותר עומד על כ- 10 שקלים.

כל ההכנסות שמפיקה החנות מן הרכישות של הלקוחות משמשות לתשלום משכורתם של המשתקמים המועסקים בחנות לפרק זמן של בין שישה חודשים עד שנה, אז הם עוזבים את החנות וחוזרים לעבודה במקומות תעסוקה עצמאיים.

החנות מעוצבת, נקייה ומזמינה, וחוויית הקנייה הייחודית, השירות והמחירים הופכים את הביקור בה.

צילום: דוברות הבוידעם

 

חברת התעופה הכי אקולוגית: אמריקן איירליינס

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן