חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההיערכות למצעד בירושלים: השר בן גביר יקיים הערכת מצב

בעקבות איומים ברצח על מארגני מצעד הגאווה בירושלים: דיון בוועדה לביטחון לאומי על הערכות המשטרה למצעדי הגאווה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יקיים הבוקר ישיבת הערכות למבצע האבטחה של מצעד הגאווה בירושלים, עם סמפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום פלד, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ופיקוד מחוז ירושלים במשטרה.

חודש הגאווה בפתח ולאור העלייה באלימות כלפי קהילת הלהט"ב והאיומים ברצח על מארגני המצעדים, ח״כ יוראי להב הרצנו ונעמה לזימי פנו בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדה לביטחון לאומי בו תוצג היערכות משטרת ישראל לחודש הגאווה בדגש על אירועי ומצעדי הגאווה.

בדיון הבוקר (ד׳) השתתפו בכירים במשטרת ישראל, נציגי משרדי הממשלה, חברי כנסת, מארגני מצעד הגאווה בירושלים וארגוני הקהילה הגאה.

איתמר בן גביר, צילום: יח"צ

לדברי יו״ר השדולה הגאה בכנסת, חה״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד): ״איומי הרצח מפורשים מתמיד, הכתובת כבר על הקיר, כי אלימות שמתחילה ברשת תסתיים שוב בשפיכות דמים ברחובות.
ההסתה נגדנו מגיעה ממסדרונות הממשלה, מהמעגל הכי קרוב של השר לביטחון לאומי – בן גביר, שהוא זה שאמון על אבטחת מצעדי הגאווה.

אי אפשר לסמוך על מי שהוביל את מצעד הבהמות ועתר לביטול מצעד הגאווה שישמור על הצועדים. האחריות לבטחון הצועדים והצועדים היא של ראש הממשלה, ועליו לפעול מיד כדי למנוע את הרצח הבא”.

לדברי יו״ר השדולה הגאה בכנסת ויו״ר ועדת הצעירים ח"כ נעמה לזימי: "נוכח העלייה בפשעי השנאה והאלימות כלפי הקהילה הגאה, והעובדה שהשר הממונה איתמר בן גביר היה בעצמו פעיל אנטי להטבי וצולם בעבר מכה דמות מהקהילה, יש חשיבות גדולה להיערכות ודיון בכנסת לקראת חודש הגאווה, המצעדים השונים ובפרט בירושלים בו כבר היה הרצח הנורא של הנערה שירה בנקי ז"ל.

הלך הרוח של הממשלה הזו מחלחל מטה את המרחב הציבורי ומסכן את שלום חברי וחברות הקהילה הגאה. מקווה שכלל האירועים השונים בכל הארץ יעברו בשלום ושגל השנאה הלהט"בי יחלוף כלא היה.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן