חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החשש מפני הפינוי של בית הכנסת נוסח מרוקו הותיק במושבה הגרמנית, חברי המועצה שמסייעים והתגובה המפתיעה של ליאון

מתפללי בית הכנסת הותיק בנוסח מרוקו בשכונת המושבה הגרמנית ניסו זה זמן רב להביא למניעת פינוי בית הכנסת והמתפללים.

היום החליטו בבית הכנסת להרים עצומה על מנת לקבל סיוע מתושבי ירושלים, חברי מועצת העיר מהקואליציה והאופוזיציה התייצבו לצידם ותמכו במאבקם תוך הבטחה שיעשו הכל על מנת למנוע את הפינוי.

בהודעה שפורסמה היום בשם מתפללי בית הכנסת נכתב: " זורקים אותנו מבית-הכנסת "חסד ואמת" של העדה המרוקאית ובני עדות המזרח ברחוב הצפירה 20 בירושלים ואתם אל תשבו מנגד. זה המניין האחרון של העדה המרוקאית באזור כולו.

חצר בית הכנסת 'חסד ואמת ' לפני תחילת העבודות. צילום: יח"צ

אל תשליכונו לעת זיקנה 23 מניינים של בני העדה המרוקאית התקיימו במשך השנים במושבה הגרמנית, היום נותר המניין של בית הכנסת "חסד ואמת" המניין האחרון…וגם אותו מתכננים להרוס!!!

חצר בית הכנסת 'חסד ואמת' לאחר תחילת העבודות, צילום: יח"צ

בפנייה נרגשת זו, בעיניים דומעות ובלב שבור, פונים 70 בעלי משפחות, ממתפללי בית הכנסת "חסד ואמת", אל חברי מועצת העיר ירושלים, שרים וחברי כנסת: "אל תיתנו את ידכם לעוול הזה. אל תיתנו להשליכנו לעת זקנה, ואל תשאירונו ללא בית-כנסת בערוב ימינו.

אנחנו יודעים שיש בידכם את היכולת והעוצמות כנבחרי ציבור וגם כאנשים האמונים על ניהול חיי החברה והדת בעיר שלנו לעזור לנו. רב בית הכנסת, רבי ישראל אבו חצירה נצר לבאבא סאלי הקדוש רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל".

חברי מועצה שנחשפו לדברים לא נותרו אדישים והמשנה לראש העירייה, פלר חסן נחום מסרה למערכת 'ירושלמים': " כמי שעלתה לארץ לפני 20 שנה נותרתי ללא מילים ששמעתי שמפנים את בית הכנסת המרוקאי האחרון במושבה הגרמנית

עצוב לי שהעולים הוותיקים ממרוקו לא בטוחים מה יעלה בגורל הקהילה שלהם, אעשה כל מה שביכולתי לשמור על מבנה בית הכנסת המרוקאי ולשמרו בכל מחיר".

המשנה לראש העיר, פלר חסן נחום ורה"ע משה ליאון. צילום: יח"צ

גם יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת התעוררות, עופר ברקוביץ' תמך במתפללים ואמר: " לא יעלה על הדעת שמתפללי בית הכנסת יופקרו. לצערי ראש העירייה לא הצליח להסדיר מול היזם מתן מענה לקהילה שמתפללת 40 שנה בבית הכנסת. אני קורא לעיריית ירושלים להקצות שטח באזור לטובת בניית בית הכנסת והמתפללים. ניאבק על כך".

הגיע לבית הכנסת לשוחח עם המתפללים, יו"ר האופוזיציה – עופר ברקוביץ'. צילום: התעוררות

כמו כן, מתפללי בית הכנסת ביקשו מהציבור להצטרף לעצומה בנושא ומסרו: " אנו פונים אליכם כי אנו בטוחים שליבכם יהיה פתוח אלינו וכי תסייעו בידינו. לחתימה על העצומה:
https://www.atzuma.co.il/hesedvemet?fbclid=IwAR2LtajwtazKRKXtubXDbkG-PDSks1zrbCzj4SpBS5oYjsAQnO8Lb0kHTvg

בסופו של יום, מלשכת ראש העירייה נמסרה תגובה מפתיעה לפיה מתפללי בית הכנסת כלל לא יפונו מהבניין ונאמר: " "ככל הידוע לעירייה, בסיכום בין היזם לתושבים בית הכנסת 'חסד ואמת' לא צפוי כלל להיהרס ואף עתיד להמשיך ולשמש כבית כנסת לרווחת כלל המתפללים".

בית הכנסת לא צפוי לההרס – רה"ע משה ליאון, צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן