חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היה לי ברור שבטקס הזה אני אהיה: סיפורה המרגש של טליה

הפי אנד לסיפור שריגש רבים באוניברסיטה העברית. הסטודנטית שחלתה במחלת הסרטן והצעת האירוסין שלה הפכה ויראלית – סיימה תואר ראשון וממתינה ללידה ראשונה. "אני לא מתביישת להגיד שעבדתי קשה, שלקחתי החלטות גורליות ולא הייתי מוכנה לוותר על התואר בשום מחיר"

 

לפני שנתיים וחצי, בחודש דצמבר 2016, התרחש באוניברסיטה העברית אירוע מרגש במיוחד. טליה אלבוחר תבל, אז במהלך סמסטר א' של שנה ב' ללימודיה, עת החלימה ממחלת הסרטן, לא ידעה שבן זוגה אביעד תבל הולך להפתיע אותה בהצעת נישואין מרגשת ומקורית במהלך שיעור באוניברסיטהד"ר ליאור הרמן שהרצה בשיעור לקח חלק בהצעה המקסימה, ושאל את הסטודנטים בכיתה באופן "רנדומלי", מה גורם להם להיות מאושרים? כאשר הוא הגיע לטליה, הוא שאל אותה בנוגע לאהבה ובפנים סמוקות ענתה לו שזה מה שגורם לה להיות מאושרת. זו גם הייתה האות של אביעד להיכנס לאולם. אביעד ירד על ברכיו כמו ג'נטלמן אמיתי, שאל את השאלה המיוחלת וטליה ענתה בהתרגשות "ברור". כל הסטודנטים דמעו בהתרגשות, אף עין לא נותרה יבשה. סרטון שתיעד את הצעת הנישואין פורסם בדף הפייסבוק של האוניברסיטה והפך ויראלי.

השניים התחתנו לפני שנתיים, בחודש ספטמבר 2017, ולאחרונה טליה הצליחה לסיים את התואר הראשון שלה. בשבוע שעבר היא התייצבה עם בטן הריונית לטקס קבלת תואר בוגר ביחסים בין-לאומיים ומדע המדינה, מטעם הפקולטה למדעי החברה. אביעד הגיע, כמובן, לתמוך בה בטקס. גם אביה אילן אלבוחר ואמה איבון אלבוחר (שסיימה את לימודיה במחלקה ליחסים בין-לאומיים באוניברסיטה העברית בשנת 1984) התייצבו לאירוע המרגש.

אחרי הצעת הנישואין, קמפוס הר הצופים. צילום באדיבות המשפחה

 

אחרי הטקס התיישבה לכתוב פוסט על התחושות שלה. "הרבה לעגו לי ולא הבינו למה כל כך חשוב לי ללכת לקבל את התואר. רובם אמרו לי, גם הרופאים הבכירים וגם חברים מהבית והעבודה, שזה כל כך מיותר. אני לא מסכימה. כל אחד בדרכו שלו עשה ויתורים, עבד קשה והתאמץ על מנת להיות במעמד הזה. בין אם זה בא לו בקלות או עם קשיים ולכן צריך ללכת וליהנות מפירות המאמץ. אני לא מתביישת להגיד שעבדתי קשה, שלקחתי החלטות גורליות ולא הייתי מוכנה לוותר על התואר בשום מחיר ולמרות הכל לסיים אותו בשלוש שנים. לכן, היה לי ברור שבטקס הזה אני אהיה!", סיפרה בפייסבוק.

עוד כתבה: "המחלה שעברה עלי והשפיעה על הסביבה שלי הייתה כשהייתי בשנה א', אבל הריקושטים שלה הגיעו עד היום האחרון של התואר. בין ההישגים שרשמתי לעצמי – ניגשתי לבחינה תוך כדי טיפולים כימותרפיים עם מסיכה על הפנים. השלמתי קורסים מלאים שהפסדתי בשנים קודמות ומצאתי את עצמי סטודנטית עייפה בסוף שנה ג', לומדת למבחן גדול ומורכב כשכל החברות שלי שמו אותו מאחוריהן שנה אחת קודם לכן. ניגשתי גם לשתי בחינות באותו יום".

טליה ואביעד מתגוררים כיום בשכונת קרית היובל בירושלים. בפוסט שלה חשפה טליה כי היא בהיריון, "היום אנחנו מצפים ליום בו נהפוך למשפחה". על המחלקה ליחסים בין-לאומיים באוניברסיטה העברית יש לה רק שבחים. "זכיתי בצוות של החוג הראשי שלי, יחסים בין לאומיים תחת הפקולטה למדעי החברה. הם בהחלט צוות תומך ומפרגן. תוך כדי הטיפולים והתקופה הקשה דאגו להיות אנושים ומלאי חמלה. מרצים שאלו איך ניתן לעזור. מרצה לקורס שאפילו באה אלי הביתה עם זר פרחים לעבור איתי על תרגיל שהגשתי כי באמת היה חשוב לה שאלמד. גמישות אין סופית במטלות ועל כך, המון תודה".

טליה – זה מרצה שלנצח יהיה חלק מהסיפור שלנו, התארסנו אצלו בשיעור. צילום באדיבות המצולמת

 

היא ציינה את פז יעקב, חברת ילדותה, אשר למדה עמה לאורך התואר בחוג למדע המדינה ו"נתנה לי המון כוח". פז נהגה להגיע לבית של טליה ולבית החולים שבו התאשפזה, השלימה עבורה את החומרים שהפסידה באוניברסיטה והשתיים למדו יחד לבחינות גם כשפז סיימה את שלה. כיום פז היא סטודנטית במסלול תלם למצטיינים תחת מדע המדינה.

בסיום הפוסט שלה כתבה טליה: "אתמול, באופן סימבולי, התואר הגיע עם היומולדת ובכך חתמתי תקופה. חתמתי תקופה משמעותית בה למדתי כל כך הרבה על עצמי, תקופה בה למדתי על הסביבה שלי ויותר מהכל – עד כמה ברת מזל אני".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן