חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנאה, כושר ותקשורת באימון אחד – אקרובלאנס, אתם חייבים לבדוק את זה בעצמכם.

קרדיט לתמונות FREEPIK

אם אתם אנשים שאוהבים להנות, לעשות ספורט, יוגה או ריקוד, אתם חייבים לנסות את הדבר הזה – אקרובלאנס, זה הדבר החם של עולם האקרובטיקה.

מה זה אקרובלאנס?

אקרובלאנס היא צורת אמנות אקרובטית המשלבת איזון, שיווי משקל, כוח פיזי וגמישות. האימון כולל שני אנשים או יותר שעובדים יחד כדי ליצור סדרה של תרגילי שיווי משקל, תנוחות אקרובטיות מאתגרות ופירמידות אנושיות, האימון מתמקד בחיזוק הגוף ובבניית אמון ותקשורת בין המתאמנים.

לרוב תמצאו אקרובלאנס ברמתו הגבוהה ביותר ב מופעי קרקס, בעבר אקרובלאנס עבר מדור לדור במשפחות של אמני קרקס אבל היום הוא זמין לכולם.

3 תפקידים עיקריים באימוני אקרובלאנס

התפקיד הראשון באימון הוא הבסיס – האדם שנמצא על הקרקע ויש לו הכי הרבה נקודות מגע ופני שטח על הקרקע. לרוב הוא ישכב על הגב. שכיבה על הגב של האדם שמהווה את הבסיס מאפשרות לרגליים ולידיים להיות חופשיות ובכך לשאת את הפלייר.

  • תפקיד ראשון נקודות המגע העיקריות בין הבסיס לפלייר הן בין כפות הרגליים של הבסיס לירכיים\מפשעות\בטן תחתונה של הפלייר.
  • התפקיד השני באקרובלאנס הוא הפלייר – האדם שמונף מעל הקרקע על-ידי הבסיס, הפלייר יכול להיות במספר רב של תנוחות על כפות רגלים של הבסיס. אדם שהוא הפלייר באימון צריך בדרך כלל חוזק, ביטחון עצמי ושיווי משקל טוב.
  • התפקיד השלישי והסופר חשוב הוא התפקיד של הספוטר – הספוטר הוא כמו המאמן, הוא האדם שעומד מהצד של המתרגלים ומאבטח שלא יהיו נפילות טראגיות. בנוסף בגלל שהוא רואה מהצד את התרגילים של הפלייר והבסיס הוא יכול גם לתת הערות לשיפור ושימור.

יתרונות ייחודיים של תרגול אקרובאלנס

אקרובלאנס היא פעילות גופנית ייחודית המשלבת אלמנטים של אקרובטיקה, יוגה וריקוד. סדנאות ואימוני אקרובלאנס הופכים להיות יותר ויותר פופולריים בקרב חובבי הכושר והאתגרים בישראל בשל היתרונות הרבים שלו.

התרגול יכול לספק יתרונות פיזיים כמו חיזוק והתארכות שרירים, יתרונות נפשיים ורגשיים כמו שיפור תחושת ביטחון, שיפור תקשורת בין אישית.
את כל אלו לא ניתן להשיג בקלות באמצעות צורות אחרות של פעילות גופנית.

איזון ושיווי משקל בזוגות או בקבוצות הוא חלק חיוני בלימוד אקרובלאנס, והאימון מחייב שני אנשים לעבוד יחד, בתקשורת טובה על מנת שיוכלו ליצור שיווי משקל מוצלח ובטוח.

עם ההדרכה הנכונה, של מישהו שהתמחה בתחום כל אחד יכול ללמוד אקרובלאנס, איזון ושיווי משקל עם שותפים בצורה בטוחה ויעילה ולהנות מכל היתרונות של האימון.
היינו ממליצים להתחיל בסדנת אקרובלאנס בשביל לחוות את היסודות ומשם להמשיך..

 

איזה ציוד אתה צריך לאימון אקרובלאנס?

אימון שיווי משקל אקרובטי הוא דרך מצוינת לבנות כוח, להגביר את הגמישות ולשפר את הקואורדינציה. כדי להפיק את המרב מאימון אקרובלאנס תזדקק לציוד המתאים.

עבור מתרגלים מתחילים חשוב שיהיה ציוד שיעזור ליציבות כגון גלילי קצף, כדורי אימון ורצועות התנגדות. כל אלה יכולים לעזור לך לשפר את היציבות ושרירי הליבה שלך ולחזק את השרירים שלך לביצועים טובים יותר על המזרן.

בנוסף מומלץ להשתמש במחצלות, מזרונים דקים ורפידות לריפוד וריכוך נפילות במהלך אימונים.

בכדי לשפר טכניקות מתקדמות יותר של אקרובלאנס, מומלץ להשקיע בחישוק אווירי או מוט טרפז שיכול לשמש למגוון תרגילים כולל עמידת ידיים והיפוך אוויר.

לסיכום נאמר שאימון אקרובלאנס יכול לפתח את השרירים אבל גם יכול לעזור באספקטים נפשיים ורגשיים, יכול לשפר תקשורת בין אנשים, שיפור שיווי המשקל, חיזוק שרירי ליבה ומעבר להכל זה פשוט כייף אחד גדול שלא כדאי לפספס.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן