חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשטרה הגישה ערעור על החלטת הפרקליטות בנוגע לד"ר אבו עומר

אחד הפוסטים האהובים ע"י ד"ר אבו עומר. החומר הועבר לפרקליטות אולם שם בחרו שלא לאשר פתיחת חקירה.

אוהב פוסטים קשים של התעללות במשפחות וחיילים – ד"ר אבו עומר עדיין מסתובב חופשי

רבים ברחבי הארץ הזעזעו לאחר שנחשף כי ד"ר אבו עומר מירושלים,  נתן סימוני לייק לפוסטים המהללים את הרוצחים בטבח של שבת ה 7.10.

בין היתר, ד"ר אבו עומר איסלאם, המועסק כסטאז'ר במרכז הרפואי ברזילי, סימן לייקים כי לפוסטים מחרידים המתארים את הלינצ'ים שבוצעו בחטופים שהגיעו לשטח רצועת עזה, אזרחים וחיילים ישראלים, הפגזות נגד טנקים של צה"ל, והטבח בעיר שדרות.

המשטרה רצתה כבר לפתוח את החקירה, מי עוצר את זה בינתיים?

עם זאת, לאחר שמשטרת ישראל פנתה לפרקליטות המדינה במטרה לקבל אישור לפתיחה בחקירה נגדו, בפרקליטות לא אישרו את החקירה.

גורמים בנציבות שירות המדינה, שהגישו את התלונה נגד ד"ר אבו עומר הזעזעו מההחלטה של הפרקליטות ואמרו שיש בדברים משום פלילים ברף החמור של תמיכה בטרור.

"לא מתכוונים לוותר אין כאן עניין של חופש ביטוי אלא עניין של תמיכה בטרור"

כמו כן, הודיעו בנציבות שירות המדינה כי לא יוותרו, הרופא הושעה מעבודתו ועדיין הוא מקבל משכורת ממדינת ישראל מכיוון שהוא כלל לא נעצר על ידי המשטרה בעקבות ההחלטה של הפרקליטות.

עוד מסר לנו גורם: " אנחנו לא מתכוונים לוותר, אין כאן עניין של חופש ביטוי, מדובר בתמיכה בטרור. שיביאו למשטרה לחקור ושזה יגיע לבית המשפט, לא מובן למה הפרקליטות שמה רגליים לחקירה הזאת".

המשטרה הגישה ערעור מנומק

הסיפור שפורסם לראשונה באשקלנייעס, אתר חדשות אשקלון, בעקבות פניות מגורמים בצוות הרפואי בברזילי זעזע גם את המשטרה, שם לא הסכימו עם ההודעה של הפרקליטות והחליטו להגיש ערעור על ההחלטה עם הסברים מנומקים מדוע יש לחקור את הרופא והדבר אף הגיע לדיון היום בועדת חוקה ומשפט בכנסת.

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה כי: " פניית המשטרה בעניין התקבלה והיא תיבחן כמקובל "

אחד הפוסטים האהובים ע"י ד"ר אבו עומר. החומר הועבר לפרקליטות אולם שם בחרו שלא לאשר פתיחת חקירה.
אחד הפוסטים האהובים ע"י ד"ר אבו עומר. החומר הועבר לפרקליטות אולם שם בחרו שלא לאשר פתיחת חקירה.

אירוע מחריד בגבעת שאול: תינוק מחוסר הכרה פונה עם דופק בתום פעולות החייאה

נציין שהיום התקיים הדיון בועדת חוקה ומשפט בנוגע לעניינו של אסלם אבו עומר ובסיומה נמסר בארגון זכויות האדם 'בצלמו' כי: "הדיון שהתקיים לבקשת ארגון בצלמו נזף יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט  ח"כ שמחה רוטמן  בנציגי פרקליטות המדינה.

והתייחס לפרסום מכתב המחלוקת בין המשטרה לפרקליטות בעניין פתיחה בחקירה על "לייקים" בפייסבוק:

"מעולם לא קיבלתי את התיזה ששיקול הדעת המובנה של פרקליט טוב יותר משל שוטר אבל איפסנתי את הביקורת שהייתה לי לפני ה-7.10 על הנחיית הפרקליטות הכובלת את ידי המשטרה בעניין ההסתה לטרור כל עוד עבדו כמו שצריך.

נוצרה מחלוקת כשהאפקט המצנן הוא על המשטרה שלפי עמדתה יש לפתוח בחקירה. אני מבקש הבהרות מהפרקליטות והמשטרה מי הבוס בנושא. מי קובע את הכללים ואיך ואיפה משנים אותם. הכללים הללו לא יכולים להיות מונחים בין אזניו של אדם כזה או אחר זה בעייתי במובן של חוק נסתר ובמובן השקיפות הנדרשת"

עו"ד שלומי אברמזון מהפרקליטות הגיב לדברים: "מדובר במכתב בין המשטרה לפרקליטות שהודלף. אני מגיע לדיונים בכנסת בצורה עניינית ורצינית, אני איש של משפט ולא איש פוליטי. ביקורת גם אם פוגענית לחוד, והתרת דם לשון הרע והלבנת פנים כאילו אנחנו הפרקליטות שפכנו דם, לחוד.

אני לא הולך לאולפנים, ואת הפגיעה באנשי הפרקליטות המסורים שנלחמים בטרור ובהסתה אנחנו סוחבים כבר שלושה שבועות"

היו"ר רוטמן: "כשדברים יוצאים מסולפים או לא מישיבה שקטה והפרקליטות מוציאה תגובה לישיבה סגורה עוד לפני שאני ראיתי את הפרסום, נראה שמישהו בפרקליטות הדליף והוציא את השיחה. יש פה צביעות אדירה. אני דורש שתתייחסו לשאלות ולנושאים שעלו בישיבה ולא תייצרו קרקס תקשורתי"

עו"ד אברמזון: "אין הנחיה. אנחנו בוחנים כל תיק לגופו. יסוד הסתברותי קשה לקבוע לפי כללים. בתקופות מסוימות פרסום בודד לא יבסס יסוד הסתברותי ובתקופות ונסיבות אחרות אחרי האירוע כמו ב-7.10 האפשרות להוכיח את היסוד ההסתברותי השתנתה והרבה יותר פשוט להוכיח יסוד הסתברותי. פסיקת בימ"ש העליון לא מתאימה לכל תיק. נחשוב האם נדרשת או לא נדרשת הנחיה. יש לנו עבודה שוטפת עם המשטרה והרבה ניסיון בתיקים הללו. יש פרמטרים שאפשר לכתוב אך התאמת החליפה לכל תיק נתונה להרבה נסיבות שיש להתאימן לסיטואציה".

עוד אמר כי מספר כתבי האישום מאז ה-7.10 מתקרב ל-100 וכי ניתנו 238 אישורים לפתיחה בחקירה שנמצאים בשלבים שונים במשטרה. מספר הסירובים לפתיחה בחקירה עומד על 49, הכולל גם החלטות לפתוח בחקירה רק לגבי חלק מהפרסומים ומקרים שגם המשטרה התלבטה בהם כך גם אמרה עו"ד לילך וגנר, ראש אשכול פשיעה חמורה בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים: "לא על כל עבירה יש הנחיות כתובות. מצד שני אי אפשר לקחת כל החלטה קונקרטית ולהסיק שזו מדיניות. הגיע לתקשורת מקרה מאוד קונקרטי עם מכתב ואי אפשר ללמוד מכך את המדיניות. בשיטת הפעולה, עצם זה שהדברים מגיעים לגורם מטה זה יוצר האחדה"

היו"ר רוטמן: "הדיון נועד לברר את היקף שינוי המדיניות ולוודא שלא גולשים אט אט במדרון. אני מברך על האמירה שאין במכתב כדי להצביע על מדיניות הפרקליטות וכי כל מקרה נבחן לגופו. זו הצהרה חשובה. הסיכון בשיטה שבחרתם הוא שהפרטים הופכים למדיניות מאוד מהר כי זה מחלחל במערכת. קריאתי אליכם- להוציא הנחיה ברורה"

שי גליק מנכ"ל בצלמו שיזם את הדיון אמר: " ראשית אני משבח ומחזק באופן אישי את משטרת ישראל ונציגי פרקליטות המדינה על מאבקם הסיזיפי בטרור. ההחלטה כאן הייתה אומללה ביותר.

ההחלטה שידרה מסר ברור לכל הציבור הערבי בישראל שניתן לעשות עשרות לייקים שתומכים בטרור .

אני קורא למשנה לפרקליט המדינה לקבל את הערר שהגשתי ולשנות את ההחלטה.  בנוסף להנחות שלא מדובר במדיניות ברורה.

ואכן עו"ד שלומי אברמזון הדגיש לא מדובר בהחלטה גורפת אלא פרטית. גליק הדגיש שאסור בתכלית האיסור להגיד שפרקליטות המדינה אחראי לשפיכת דם כלשהיא".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן