חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עבודות עם שכר גבוה בירושלים

עבודות עם שכר גבוה בירושלים

בשנים האחרונות, יותר ויותר צעירים שמחפשים מה ללמוד, כבר מבינים שלא בהכרח צריך ללמוד תואר אקדמי כדי למצוא עבודה טובה עם שכר גבוה. העולם האקדמי הוא עולם מרתק, אבל הוא לא מתאים לכולם. לכן, יש בשוק הרבה מאוד עבודות עם שכר גבוה בירושלים, שמאפשרות לכם ללמוד קורסים, תעודה או לקבל רשיון כדי לעסוק בתחום, בלי שתצטרכו ללמוד 3 או 4 שנים תואר אקדמי. מהן העבודות האלה ואיזו הכשרה צריך בשביל לעבוד בהן? כל הפרטים במאמר הבא.

איך אפשר למצוא עבודה בשכר גבוה גם בלי תואר אקדמי?

אדם שאומר שהוא לא מצליח למצוא עבודה שמשלמת טוב, כנראה לא מרחיב מספיק את האופקים שלו. בשוק העבודה כיום, יש מגוון רחב של עבודות מסוגים שונים, שאפילו לא דורשות תואר אקדמי, ואם תלמדו שנה או שנתיים, תעברו קורסים מסויימים או מבחנים שיתנו לכם רשיון בתחום – תוכלו לעבוד במבחר תעשיות שמציעות אופציות תעסוקה עם שכר נאה מאוד. כך שגם אם אתם גרים בעיר הבירה, תוכלו למצוא מספיק עבודות עם שכר גבוהה בירושלים.

צילום: canva
  • לימודי תעודה

בהרבה מקצועות אפשר ללמוד בין שנה לשנתיים ולקבל תעודת הסמכה שמאשרת ללומד לעסוק בתחום. חלק מלימודי התאורה מכוונים לעבודות מסויימות, חלק מלימודי התעודה מקנים נקודות זכות באקדמיה, עם חלק מהתעודות אפשר לקבל רשיון, ולימודי תעודה מאפשרים ללומד לעבוד כעצמאי או כשכיר.

  • קורסים במקצועות הטכניים

כל אדם שיש לו מעט חוש טכני או שהעולם הזה מעניין אותו, יכול ללמוד בבתי ספר ומכללות טכניות שמספקות הכשרה מקצועית שמאפשרת תעסוקה בהרבה תעשיות שונות. קורסים טכניים לרוב יהיו בין 2-4 שנים, ואפשר ללמוד אותם גם באוניברסטאות. כך למשל, אפשר ללמוד איך להיות רתך באמצעות קורס טכני.

  • רשיון עסק

במגוון תחומים שונים, ללא קבלת רשיון, אין אפשרות לעבוד בתחום. כך למשל חשמלאי מוסמך, או יועץ משכנתאות, צריך להחזיק ברשיון בתוקף כדי לעבוד בתחום. מי שמחזיק ברשיון, עבר את כל המבחנים הרלוונטים כדי לקבל את הרשיון, והוא מחוייב לפעול לפי כל הכללים האתים של המקצוע. לאחר שלומד קיבל תעודה, הוא יכול להתחיל בתהליך של קבלת רשיון.

אילו משרות לא דורשות תואר

יש הרבה מאוד עבודות עם שכר גבוהה בירושלים שלא דורשות מבעל המקצוע להיות בעל תואר ממוסד אקדמי. כעת נסקור כמה קריירות שמשלמות משכורות לא רעות בכלל, ובזכות לימודי תעודה, קבל רישוין או הסמכה רלוונטית – גם אתם תוכלו לעסוק בהם.

  1. בלש פרטי

אדם שמעוניין לעבוד כבלש פרטי בירושלים, צריך לעמוד ב-2 תנאים: שלא יהיה לו כל עבר פלילי, ושהוא סיים 12 שנות לימוד. לאחר מכן, יש כמה שלבים שצריך לעבור עד שאפשר לעסוק בתחום החקירות ולעבוד כבלש פרטי שכיר או עצמאי:

  • אימון והתמחות במשרד חקירות במשך 3 שנים, כשמאמן מורשה מפקח עליכם. אחרי 18 חודשים בהתמחות, תוכלו לנסות ולעבור את הבחינה מטעם משרד המשפטים. אם עברתם את המבחן בפעם הראשונה, בסוף 3 השנים של ההתמחות במשרד החקירות, תוכלו לקבל רשיון לעסוק בתחום.
  • משך זמן ההתמחות במשרד החקירות שהלומד צריך לעשות הוא בממוצע 140 שעות בחודש. בנוסף, הלומד צריך לקחת בחשבון שהוא לא יכול לשלב עוד עבודה במקביל, אלא אם קיבל לכך אישור מיוחד.
  • לאחר סיום ההתמחות וקבל הרשיון ממשרד המשפטים, תוכלו לעבוד כבלשים פרטיים, אבל רק תחת משרד חקירות שיש לו רשיון לעסוק בתחום.
צילום: canva

 

  1. אמנים ועסקי השעשועים

כל אדם שנולד עם כישורים אומנותיים, או שרכש כאלה במהלך חייו, יכו לעבוד בתור אמן או פרפורמר גם בלי לקבל הסמכה מסויימת או ללמוד קורס מסויים. כמובן שלימודים בתחום המסויים יכולים רק להעשיר את הידע של האמן, אבל יש אנשים שפשוט יודעים לעשות זאת בצורה טבעית, כמו למשל ציירים.

יחד עם זאת, מי שמופיע על במה ויוצר אינטראקציות עם קהל, או מבצע פעלולים מסוכנים, בדרך כלל כן לומד את סודות המקצוע, כמו למשל איש מקצוע שעושה מופע קסמים ליום הולדת בירושלים. אבל, אם אתם ניחנתם בכישורים כמו להצחיק אנשים, וכבר מגיל צעיר אתם הייתם הליצן של הכיתה, אם אתם רוצים לעבוד כסטנדאפיסט בירושלים, אין צורך ללמוד את המקצוע, ואו שיש לכם את זה, או שלא. כמו כן, סטנדאפיסטים מוצלחים, מרווחים שכר נאה מאוד.

צילום: canva
  1. שיפוץ גגות

עבודה בגובה, כמו למשל עבודה על גגות, מצריכה הכשרה מסויימת וידיעה איך לעבוד בצורה בטיחותית וזהירה. כך לדוגמה, אם יש צורך בזיפות גגות בירושלים, איש המקצוע חייב לעבור קודם לכן קורס אוטם מורשה שבו הוא מקבל את ההסמכה לעסוק בתחום מטעם מכון התקנים. כחלק מההכשרה, הוא לומד על סוגי נזילות, חומרי איטום ושיטות איטום שונות. כמו כן, כל מי שעוסק בתחום צפוי להרוויח משכורות יפות מאוד.

  1. חשמלאים

יש דרגות שונות של חשמלאים, כשהדרגה הנמוכה ביותר היא חשמלאי עוזר, לאחר מכן יש חשמלאי מוסמך (שיכול לעסוק בכל עבודות החשמל הסטנדרטיות), ויש מהנדסי חשמל שלומדים שנים רבות וצריכים לצבור מספיק ותק כדי לעבוד בתחום.

לכן, כדי לעבוד כחשמלאים, אתם צריכים ללמוד כמה שנים, ואם אתם לא מהנדסי חשמל, תוכלו ללמוד קורס חשמל ולאחר מספר שנים גם לקבל רשיון. תחום החשמל הוא נושא שצריך להתנסות בו מספיק וללמוד בצורה יסודית, כי אתם מתעסקים עם דברים שעלולים לסכן חיים. יחד עם זאת, חשמלאים וותיקים מרווחים משכורות גבוהות מאוד.

צילום: canva

לסיכום

בשביל להרוויח משכורות גבוהות בירושלים, ממש לא צריך ללמוד 3 או 4 שנים באוניברסיטה. כיום בשוק העבודה קיימות מספיק משרות שדורשות הסמכה מסויימת, לימודי תעודה או קורס ואתם בפנים.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן