חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"חצה קו אדום": ראש מועצת שומרון נגד דובר צה"ל

יוסי דגן: "דובר צה"ל חצה עוד קו אדום ומטנף על ההתיישבות"

דוברת אוגדת איו"ש שלחה לכתבים הודעה מכלילה כנגד המתיישבים בנוסח ארגוני השמאל הקיצוני ובקשה מהם להסתיר כי מקור ההודעה הוא דובר צה"ל.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן דורש בדק בית: "דובר צה"ל נותן בשנתיים האחרונות את החיזוק הגדול ביותר לקמפיין הנבזי של 'אלימות המתנחלים', הנסיון להכליל בעילום שם הוא תככנות – קורא לשר הבטחון להורות על בדק בית בדו"צ".

דוברת אוגדת איו"ש הוציאה לכתבים הודעה מכלילה ומכפישה נוסח ארגוני השמאל הקיצוני, בה נכתב כי "עשרות מתיישבים ירדו לכפרים הפלסטינים בכדי לידות אבנים" זאת בנוסח מכליל ועדו בטרם הובררו נסיבות הארוע.

בכדי להסתיר את העובדה שההודעה יצאה מדובר צה"ל, השתמשה דוברת אוגדת איו"ש במילים "בשמך" לפני נוסח ההודעה – דהיינו הנחיה לכתבים: העלו את הידיעה בשמכם מבלי לחשוף כי ההודעה יצאה מדובר צה"ל.

ההודעה הועברה בזמן מלחמה, כשאוכלוסיית ההתיישבות ביו"ש מהווה 6% מהאוכלוסיה בישראל ולמעלה מ 20% מהלוחמים ההרוגים בעזה הם מיו"ש.

חלק מהעיתונאים אכן נענו לדרישת דוברת אוגדת איו"ש ופרסמו את הדברים כפי שהם מבלי לציין מקור, והדהדו את המסרים.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הביע זעזוע גדול מהדברים וקרא לשר הבטחון להורות על בדק בית בדובר צה"ל.

"מדובר בהודעה מחוצפת מכלילה ולא לגיטימית", אומר דגן, "הודעה שאומרת: "בשעות האחרונות ירדו עשרות מתיישבים לכפרים", ובכותרת אף נוסף: "….התקפת מתיישבים בכפרים פלסטינים במרחב השומרון", היא הודעה מכלילה ובוודאי תוך כדי אירוע כשעדיין לא בוצעו הליכי חקירה, מבלי לדעת מי הם אותם אזרחים, וכאשר ברור לכולם כי מדובר במיעוט ובצורה בה משתמע לקורא הסביר כי בזה עסוקים תושבי יו"ש בשעה זו.

לא. בשעה זו תושבי יו"ש עסוקים בניחום אבלים, בביקור פצועים ומחכים ליקיריהם הרבים הנלחמים בשעה זו בעזה. בזמן שכל אוכלוסיית יו"ש מהווה 6% מכלל אזרחי ישראל, אולם למעלה מ 20% מההרוגים הלוחמים הם מיו"ש, פי למעלה מ 3 מיחסם באוכלוסייה, זו בושה וחרפה".

"דובר צה"ל ניסה להסתיר את מקור ההודעה על מנת לפגוע במתיישבים"

"מכיוון שדובר צה"ל ידע שההודעה הזו היא לא לגיטימית, הוא עשה דבר שהוא לא מקובל וביקש מכתבים להסתיר את העובדה שכותב ההודעה הוא דובר צה"ל. יש בכך תככנות ונסיון לפגוע בציבור המתיישבים במחשכים חציית כל קו אדום של דובר צה"ל".

עוד הוסיף דגן: "אם אכן היה אירוע כזה של כמובן כולנו מתנגדים לו בכל תוקף וכולנו אומרים זאת שוב ושוב. מי שפועל בצורה האחימה המשטרה וזרועות החוק צריכים לטפל בכך וכך אנו מצפים.

גם באופן אישי יחד עם ההנהגות המקומיות פעלנו במהלך הערב כדי לברר אם אכן נעשה כזה דבר, אין לנו סמכויות אכיפה אך אנו פועלים עם כל הגורמים כדי שלא ייעשו מעשים של פגיעה בחפים מפשע בשטחנו.

ולאחר הבהרת המובן מאליו, ההתנהלות של דובר צה"ל במחשכים בנושא זה היא חמורה ביותר, ופוגעת באמון הציבור בצה"ל, שכל כך חשוב בימים אלו, משום שזה עלול להראות כמעשה פוליטי".

עוד הוסיף דגן: "דובר צה"ל נותן בשנתיים האחרונות את החיזוק הגדול ביותר לקמפיין הנבזי של 'אלימות המתנחלים', קמפיין שבא לצבוע את ההתיישבות בצבעים של דה לגיטימציה.

האבסורד הגדול הוא שהקמפיין הזה קודם כל צובע את צה"ל בצבעים של דה לגיטימציה והוא הפך לבעיה מדינית גם עבור צה"ל. מי שמנפח את הקמפיין בשנתיים האחרונןת הוא דובר צה"ל בעצמו.

במשך שנתיים אני מתריע מפני כך, גם בפגישות סגורות וגם בפומבי, ואכן הדבר הזה התנפח למפלצת. אני קןרא לשר הבטחון להורות על בדק בית בדו"צ".

כאמור אמש נחשף כי דוברת אוגדת איו"ש הוציאה לכתבים צבאיים ולמערכות הודעה בה היא מבקשת כי לא ייחשף כי היא מקור ההודעה. בהודעה נכתב כי עשרות מתיישבים ירדו לכפרים פלסטינים ויידו אבנים, זאת בטרם נעשו הליכי חקירה תוך שימוש בשם המכליל מתיישבים וזאת לפני שנעשה חקירה המוכיחה מי הם אותם אנשים ומה הרקע לכך.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן