חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התפרעות השמאל בירושלים: רק חמישה עצורים

לפיד בוער הושלך על ידי אנרכיסט שמאלני לעבר שוטר. צילום: דוברות משטרת ישראל
התפרעות השמאל בירושלים - רק חמישה עצורים למרות הניסיונות לפרוץ לבית ראש הממשלה והפגיעה בכוחות הביטחון

התפרעות השמאל בירושלים הגיעה לסיומה לאחר שבמהלך השעתיים האחרונות המחאה והתהלוכה שהתקיימו מוקדם יותר הערב בתיאום ושאותן המשטרה אפשרה ואבטחה, הפכה ברחוב עזה להפרת סדר והתפרעות משוללת כל רסן.

מאות מפרי סדר ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה המוצבים בסמוך לבית רה״מ בכוח. חלקם התעמתו פיזית עם השוטרים. אחד מהם יידה לפיד בוער לעבר פרש משטרתי. אחר נשכב מתחת למכת״ז משטרתי, ואחרים העיפו גדרות בפראות וגידפו שוטרים.

השוטרים בלמו והדפו את מפרי הסדר והמתפרעים במקום סמוך לבית רה״מ, ומנעו מהם הגעה לכיוון הבית, בניגוד להחלטות בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגנות בסמוך לנבחרי ציבור, והסדרי האבטחה הנדרשים. זאת לאחר שהם פרצו את מחסומי האבטחה, גם של השב"כ וניסו להגיע לראש הממשלה בעצמו.

לאחר שעשרות המשיכו להתפרע ברחוב ולהפר את הסדר, ולא נשמעו פעם אחר פעם להוראות השוטרים במקום, המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפרות סדר בכדי לפזר את המתפרעים, וביצעה מעצרים במקום.

לפני זמן קצר מפרי הסדר פוזרו מהמקום. במהלך הפרת הסדר נפצע קצין משטר  בידו מהשלכת גדר לעברו ע״י אחד מהמתפרעים ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

רק חמישה עצורים בהתפרעות השמאל בירושלים

המשטרה עצרה הערב חמישה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות. בתוך כך, נפתחה חקירה בימ״ר ירושלים בעקבות מקרה של השלכת לפיד בוער לעבר פרש משטרתי- לפיד שפגע בו וסיכן אותו, ולמרבה המזל לא התלקח ושרף אותו.

התפרעות השמאל בירושלים - לפיד בוער הושלך על ידי אנרכיסט שמאלני לעבר שוטר. צילום: דוברות משטרת ישראל
התפרעות השמאל בירושלים – לפיד בוער הושלך על ידי אנרכיסט שמאלני לעבר שוטר. צילום: דוברות משטרת ישראל

נזכיר שבהפגנות של חרדים ואנשי ימין המשטרה פועלת ביד תקיפה אולם מול הפגנות השמאל נראה שהפיקוד במשטרת ירושלים מאפשר למפגינים להתפרע ולעשות ככל העולה על רוחם, כמו ההפגנה הערב בה נעצרו רק חמישה מתפרעים.

ממחוז ירושלים במשטרת ישראל נמסר: " אנו רואים בחומרה רבה את הפגיעה החמורה בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק. חופש המחאה אינו החופש להתפרע, להשתולל ולסכן חיים. כמו כן, אנו מגנים את הניסיונות הבלתי פוסקים של בעלי עניין ודעה ברשתות החברתיות ״לנרמל״ התנהלות זו, תוך הכפשת שוטרים המבצעים את תפקידם במדינת חוק דמוקרטית שוחרת חיים. גם רעשי רקע אלו לא ירפו את ידי המשטרה להמשיך לאפשר לכל אדם את המחאה כחוק, אולם לאכוף את החוק, לשמור על הסדר ולטפל בהפרות סדר ומעשים שיש בהם כדי לסכן את שלום הציבור ובטחונו, לסכן אזרחים, שוטרים, נבחרי ציבור או סמלי שלטון.

נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם נפעל בכלים והסמכויות שברשותנו נגד מפרי סדר ומתפרעים אלימים באשר הם, ובכל אלו הפוגעים או המנסים לפגוע בשלום הציבור ובטחונו".

על זה כבר שמעתם? מענק חיים לכל החיים – כיף

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן