חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלימות, שוהים בלתי חוקיים וסגירת עסק: פרשה חמורה באבו גוש

סגירת בית עסק באבו גוש בעקבות אלימות והלנת שוהים בלתי חוקיים

מקרה האלימות שהוליד התחזות, הלנת שוהים בלתי חוקיים במסעדה, הוביל לסגירת בית עסק באבו גוש בצו שחתם עליו ממ״ז ירושלים, וכתבי אישום שהוגשו בתום חקירת המשטרה במחוז ירושלים

בתאריך 30.3 בשעות הערב, התקבל דיווח במשטרה על פצוע ממקרה אלימות שהגיע אל מרפאה בירושלים ובבטנו ובפניו פגיעות חודרות. לטענתו, הותקף ביער ירושלים ושוטרי תחנת לב הבירה שהגיעו למרפאה, החלו בתחקורו של הקורבן לכאורה שהזדהה כתושב אבו גוש בן 21.

בדיקה שערכו השוטרים עם משפחתו של "הקורבן", העלתה כי בניגוד לפרטים שמסר, הוא נמצא בריא ושלם במקום עבודתו. שוטרים שניגשו למקום, ודאו כי אכן כך הדברים. כך נחשף ניסיון ההתחזות של אותו פצוע קל שהועבר לטיפול רפואי בבית החולים באותה העת, ושוטרים נוספים נשלחו לברר את זהותו.

בדיקה מעמיקה שלו העלתה כי מדובר בפלסטיני תושב חברון, שוהה בלתי חוקי בן 29, שם כבר הבין כי התחזותו כשלה וסיפר לשוטרי תחנת מוריה כי נדקר במקום עבודתו ביישוב אבו גוש על ידי עמיתיו לעבודה.
בסיום הטיפול הרפואי, הועבר הנאשם לחקירה בתחנת הראל של מחוז ירושלים בגין עבירת כניסה לישראל שלא כחוק.

במסגרת החקירה, אספו חוקרי תחנת הראל ממצאים במקום בו התרחשה תקיפתו האלימה של הנאשם. במהלך פעילות זו, אותרו שני פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים תושבי קטנה בשנות ה-20 לחייהם, שישנו במפלס התחתון של המסעדה.
הם הועברו לחקירה במשטרה יחד עם בעל בית העסק, תושב אבו גוש בשנות ה-30 לחייו.

בעקבות מקרה האלימות שעודנו בחקירה, והלנת שוהים בלתי חוקיים במקום, הורה מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, על סגירת בית העסק למשך 30 ימים החל מיום 1.4.24.

בימים האחרונים, הגישה יחידת התביעות במחוז ירושלים את כתבי האישום כנגד השוהים הבלתי חוקיים שנתפסו, בגין עבירת כניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק, וצפוי בהמשך כתב אישום נוסף נגד בעל העסק.

משטרת ישראל מוסרת שתמשיך לפעול כנגד מקרה האלימות הפוגעים בביטחונו של הציבור, ותמשיך לפעול לאיתורם של שוהים בלתי חוקיים הנכנסים לשטחי מדינת ישראל שלא כחוק, וכנגד אלו המסייעים בידם תוך העסקתם, הלנתם או הסעתם

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן